Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 143)
  • Auteur
    Berichten
  • #17956276

    vakwerk!!! echt te gek!!!

    #17956277

    184 cm achter….dat is behoorlijk zeg :shock: . Wat wordt het voor dan?

    #17956278

    Spoorbreedte voor en achter is hetzelfde :jerry

    #17956279

    Dat moet dan wel een breed monster worden :thumb

    #17956280

    Echt mooi hoor :thumb ik ben ook erg benieuwd naar het verdere verloop van de opbouw.

    #17956281

    Aandrijfassen opgestuurd, daar worden langere voor gemaakt. Schiet wel redelijk op zo.

    #17956282

    Word echt een mooie auto :thumbup :thumbup

    #17956269

    Al die korte lasjes achter elkaar heet een ketting-las

    ketting lassen wordt gedaan om ervoor te zorgen dat als er een scheur in een las komt, dat deze niet verder kan scheuren dan die ene las.

    Het is dus een veiligheids-maatregel.

    #17956283

    Nieuwe foto’s!

    #17956285

    ja en een las scheurt nooit in het midden maar altijd ernaast dus maakt het ook nog niet uit of je een ketting las maakt
    of de hele naad last scheuren doet hij tog ernaast en echt mooi werk wat hier wordt gedaan :thumbup

    #17956284

    respect :wors

    dit blijf ik volgen tot het einde,zo vet wat jullie doen

    #17956286

    Stomme vraag misschien, maar komen daar nog delen van in de verkoop van die donor?

    Enne keep up the good work!! :thumbup

    #17956287

    Niet negatief bedoeld, maar opbouwende kritiek:
    De rolkooi, zo even uit m’n hoofd, heb de annex J niet bij de hand. Ik mis diagonaal bij de A-stijl (erg belangrijk als je ooit in duitsland wilt rijden btw!), kruis in de hoofdrolbar (achter de stoelen) en kruis boven het hoofd ipv diagonaal. Volgens mij al een paar jaar verplicht voor een rolkooifabrikant en zeker voor een zgn zelfbouwkooi.
    Ik zou de reglementen er nog even goed op naslaan of even informeren bij bv Frans Verbaas of vd Heuvel voordat de verfspuit er over heen gaat, laswerk nadien is eeuwig zonde.
    Verder ziet het er geweldig uit!

    #17956288

    in een woord GRUWELIJK !!! super mooi project……..ben benieuwd naar het eindresultaat…. :wors :wors :wors :wors

    #17956289

    zeer mooi en interessant project.
    wordt zeker iets exclusief.
    grtn

    #17956290

    Is geen zelfbouwkooi, is een OMP kooi. Voldoet gewoon aan het regelement. Maar welke diagonaal bedoel je dan?

    #17956291

    Ziet er allemaal erg goed uit,
    gaat vast goed komen met opbouwen.

    Alleen de kooi, ga je gezeur mee krijgen
    Jullie zullen vast en zeker in de klasse HM gaan rijden, en daar zijn de regels voor de kooi iets strenger
    wij hebben nml ook de kooi moeten aanpassen voor die klasse
    ondermeer met een kruis in het dak, en een stang bij de A-style
    Of een knaf/fia keurmerk
    Wij hebben dit bij moree laten doen, die kan je er zeker meer over vertellen

    #17956292

    even en citaat
    van rallyastra
    er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasse

    #17956293

    @origineelste wrote:

    even en citaat
    van rallyastra
    er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasse

    ja … da’s de klasse HM ;)

    #17956294

    Maar welke diagonaal bedoel je dan?

    Van bovenaan de A-stijl in een rechte lijn naar onderaan de A-stijl bij de dorpel, zoals hier:
    http://www.heuvel-motorsport.com/index.php?page=13&item=15

    In duitsland sinds dit jaar voor iedereen verplicht als ik het goed heb.

    OMP kooi met niet de juiste papieren wordt ook beschouwd als zelfbouwkooi. KNAF-boek (ongetwijfeld in het bezit van Will) geeft ook duidelijkheid. Ook vind je daarin de lijst met erkende rolkooifabrikanten voor evt advies.
    Afgekeurd worden op de rolkooi is niet leuk en weer moeten lassen in een nieuw opgebouwde auto is eeuwig zonde.

    Succes!

    #17956295

    Mag je de kooi dan wel zelf in de auto lassen?
    Ik ben zelf gestopt met mijn project omdat de kooi meer dan 3000 euro ging gaan kosten omdat ze moest geplaatst worden
    door een herkende installateur die ook het attest levert.
    Ik heb dan maar een F3 gekocht om van het gezeur vanaf te zijn.
    Zelfs met een kooi van Heigo in de oude wagen verschillende keren discutie gehad.
    Geloof me ze weten het niet altijd zelf !!!

    #17956296

    Contact opnemen met Verbaas. Die moet je auto straks ook keuren ;)

    #17956298

    We hebben inmiddels al contact gehad over de kooi, wij hebben hier gewoon een certificaat bij zitten en deze kooi is dus goedgekeurd. We hadden liever nog wat extra verstevigingen aangebracht maar dat mocht dus NIET want dan werd het weer als zelfbouw kooi beschouwd.

    Nieuwe update,

    Breedbouw er op, achteras moet nog worden vervangen, lijkt beetje smal zo :mrgreen:

    Dashbord weer passend gemaakt

    #17956299

    Wat ontzettend breed!
    Hoe pas je de achteras aan? Houd je je veerpoten op de originele plaats?

    Hoe heb je het dashboard pas gemaakt? Ik zie wel dat het doormidden gezaagd is, maar ik zie niet dat iets tussen gezet is?

    #17956300

    Blokken tussen de as en de naaf, zo hoef je niet met spacers te werken en krijgen je lager het niet extra te voorduren. Dashbord is door midden gegaan omdat je anders veel grotere happen er uit moet halen om hem netjes passend te krijgen. Veerpoten komen verder naar buiten, en er komen ook langere draagarmen onder.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 143)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.