Nieuw project HKS Super SQV3 op 1.9CDTI

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Nieuw project HKS Super SQV3 op 1.9CDTI

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232677

    Zo, eindelijk alle info bij elkaar.
    Ga op m’n Vec 1.9CDTI een Super SQV3 van HKS monteren.
    Blowoff valve heeft de mooiste sound , samen met die van blitz. En voorkomt turbo surge.
    Om dit te kunnen realiseren, een electronische oplossing moeten bedenken.
    Bij mathijssen worden kits verkocht, die reageren op snel wisselend TPS signaal. Dit circuit schakeld een externe solonoid die ergens aan een vacuum leiding is gemonteerd.
    Echter lijkt het blowoff geluid van de bailey motorsport BOV helemaal nergens op. Tenminste dat vind ik:(
    Daarom gekozen voor de HKS BOV

    Nieuwe HKS SSQV3 is onderweg, onderdelen voor Throttle positioning timer zijn besteld.
    Rest alleen nog de vacuum solonoid, en wat slangenwerk.

    Verdere info en pics later on!

    #17816119

    Waarom zou je dat willen?? Is echt alleen maar voor de show. :hmmz

    Ik ken een gepimpte vw-bus hier die het ook heeft … en het staat zo DOM als ie weg rijdt !!

    Aan mij is dit niet besteed ! :sleeping Sorry !

    #17816120

    ieder zijn mening hierover…ik vind het een gaaf geluid.
    Of het nou een benzine of een diesel is, voor beide leverd het geen power op.
    Maar je turbo leeft er wel langer van…ook bij de 1.9 CDTI hoor je hem af en toe flutteren..en dat is niet goed goed voor je turbo..
    En daarbij is je trubo reactie beter bij het overschakelen!!
    Dus het is niet alleen maar voor het geluid wat deze HKS blowoff produceerd.

    Lees dit verhaal maar eens:

    Linky

    Als het allemaal geen nut heeft verkoopt Mathijssen zoiets niet…

    #17816121

    Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.
    En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan… ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !

    Ieder zijn meug ! :angel

    #17816122

    [rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.
    En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan… ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !

    Ieder zijn meug ! :angel[/rquote]

    Ten eerste , leverd het bij een benzine en diesel beide geen vermogen op. Blowoff mythbusted door een amerikaanse tuner. Het voordeel is alleen snellere throttle response.
    En het voorkomen van turbo surge
    En ten tweede, ik heb niks besteld bij mathijssen, dit setje gaat mij 70 euro kosten en geen 300. (dus voor mij een leuke update)
    En ten derde, het is ook een beetje voor de show, maar dan vraag ik me af als je dat niks vind waarom je dan 18″velgen koopt een irmscher gril, en dikke uitlaten. Is dat geen show dan?? Nee dat koop je omdat het wat opleverd…duh
    Je ziet er zelf ook niks van als je er in rijd… is ook alleen maar om de aandacht te trekken. Nou in dat rijtje staat ook de blowoff bij..

    Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging…:P

    #17816123

    I rest my case ! :sleeping

    #17816124

    Geluid is super van zo’n blow off, heb er zelf ook 1. HKS vind ik ook het mooiste.

    #17816125

    vind het wel wat hebben. En als jij het mooi vind waarom niet.

    #17816126

    En als je er niks aan vind mag dat ook gezegd worden.

    Zodra je hier iets post kan je dat verwachten.

    Maar doe wat je zelf wil,het is jouw auto.

    #17816127

    [rquote=1867271&tid=142573&author=afterburner27][rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.
    En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan… ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !

    Ieder zijn meug ! :angel[/rquote]

    Ten eerste , leverd het bij een benzine en diesel beide geen vermogen op. Blowoff mythbusted door een amerikaanse tuner. Het voordeel is alleen snellere throttle response.
    En het voorkomen van turbo surge
    En ten tweede, ik heb niks besteld bij mathijssen, dit setje gaat mij 70 euro kosten en geen 300. (dus voor mij een leuke update)
    En ten derde, het is ook een beetje voor de show, maar dan vraag ik me af als je dat niks vind waarom je dan 18″velgen koopt een irmscher gril, en dikke uitlaten. Is dat geen show dan?? Nee dat koop je omdat het wat opleverd…duh
    Je ziet er zelf ook niks van als je er in rijd… is ook alleen maar om de aandacht te trekken. Nou in dat rijtje staat ook de blowoff bij..

    Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging…:P[/rquote]

    Heb jij grote tenen????

    #17816128

    Ten eerste: ieder z’n ding.
    Ten tweede: ieder z’n mening.
    Ten derde: heb respect voor elkaar en ieder z’n auto.

    #17816129

    [rquote=1867566&tid=142573&author=Edvries]Ten eerste: ieder z’n ding.
    Ten tweede: ieder z’n mening.
    Ten derde: heb respect voor elkaar en ieder z’n auto. [/rquote]

    Ja baas ! :sleeping

    #17816130

    [rquote=1867545&tid=142573&author=opel-limbo][rquote=1867271&tid=142573&author=afterburner27][rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.
    En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan… ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !

    Ieder zijn meug ! :angel[/rquote]

    Ten eerste , leverd het bij een benzine en diesel beide geen vermogen op. Blowoff mythbusted door een amerikaanse tuner. Het voordeel is alleen snellere throttle response.
    En het voorkomen van turbo surge
    En ten tweede, ik heb niks besteld bij mathijssen, dit setje gaat mij 70 euro kosten en geen 300. (dus voor mij een leuke update)
    En ten derde, het is ook een beetje voor de show, maar dan vraag ik me af als je dat niks vind waarom je dan 18″velgen koopt een irmscher gril, en dikke uitlaten. Is dat geen show dan?? Nee dat koop je omdat het wat opleverd…duh
    Je ziet er zelf ook niks van als je er in rijd… is ook alleen maar om de aandacht te trekken. Nou in dat rijtje staat ook de blowoff bij..

    Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging…:P[/rquote]

    Heb jij grote tenen????[/rquote]

    Nee , een kort lontje:P

    #17816131

    Update:
    Wel geen vectra meer, maar toch alles bij elkaar.
    Toch wel de moeite waard om ff te showen.

    Print om commando’s te geven aan je vacuumklep, die weer je Blowoff valve triggert

    Aluminium pijp gedraaid, om BOV flens passend te maken, gisteren aan het tiggen geweest. Valt best tegen moet ik zeggen op aluminium. maar het is gelukt.

    En dit is het setje kompleet(excl foto van de besturingsprint) want die staat in het begin van de post.

    Wel erg jammer dat ik hem er niet meer op kan zetten.:(
    Maar dit is het dus geworden.:thumbup

    #17816132

    [rquote=1867566&tid=142573&author=Edvries]Ten eerste: ieder z’n ding.
    Ten tweede: ieder z’n mening.
    Ten derde: heb respect voor elkaar en ieder z’n auto. [/rquote]

    Voor ieder zijn auto Eric?

    Jan

    #17816133

    [rquote=1899311&tid=142573&author=janneman vectra c][rquote=1867566&tid=142573&author=Edvries]Ten eerste: ieder z’n ding.
    Ten tweede: ieder z’n mening.
    Ten derde: heb respect voor elkaar en ieder z’n auto. [/rquote]

    Voor ieder zijn auto Eric?

    Jan[/rquote]

    Post was van 13 februari Jan:P

    behalve het laatste gedeelte….heb het nu kompleet, alleen heb er nu niks meer aan..erg jammer…:(

    #17816134

    [rquote=1899311&tid=142573&author=janneman vectra c][rquote=1867566&tid=142573&author=Edvries]Ten eerste: ieder z’n ding.
    Ten tweede: ieder z’n mening.
    Ten derde: heb respect voor elkaar en ieder z’n auto. [/rquote]

    Voor ieder zijn auto Eric?

    Jan[/rquote]

    Sorry, bedoelde voor ieder z’n Opel uiteraard!

    #17816135

    Hahahaha…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.