nieuw project c20xe of let??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) nieuw project c20xe of let??

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221166

    ik zit te denken om een motorblok op te bouwen.
    ik wil een turbo blok met zo’n 300 pk
    maar ik wil wel alles knap en nieuw!

    het is de bedoeling dat hij in een achterwielaandrijver komt.

    mijn plannen zijn:

    nieuwe zuigers.
    nieuwe drijfstangen
    arp bouten
    nieuwe lagerschalen
    en een nieuwe turbo.
    een kms of dta systeem erop.

    aangezien de aanschafprijs van een c20let erg duur is vraag ik me af of het niet een goedkopere oplossing is om een c20xe te kopen met een coscast kop?
    of kan dit niet?

    #17671236

    hallo larsjeG40,

    Ik heb het zelfde achter de rug,dus ook nieuwe zuigers.
    nieuwe drijfstangen
    arp bouten
    nieuwe lagerschalen
    en een nieuwe turbo
    een gebalanceerde krukas
    en een gereviseerde kop.

    en ik was met aanschaf erbij al ongeveer 5500 euro kwijt,zonder een dta systeem.:cry
    ik heb de motor wel in een e kadett sedan gebouwd dus ik ben kwa assen en dergelijke nog makkelijkweg gekomen.

    Ik zou als ik jou was inderdaad een c20let kopen met motorschade of een xe want hier zit niet heel veel verschil in.

    Ik zou maar tellen op een kleine 10000 euro voor zon project.:agent

    #17671237

    Gewoon een XE pakken, de meeste van de spullen die anders zijn in een LET staan in jouw lijstje om te vervangen.king:

    #17671238

    waarom geen 6cilinder??:hmmz

    #17671239

    omdat de 6 cilinder zo zwaar is en ik let blokken veel mooier vind

    #17671240

    jah xe pakken net zo makkelijk

    #17671241

    enigste nadeel van een xe onderblok
    te opzichte van een let onderblok

    is de motorcode
    maar dat teld alleen voor als je hem ook wild laten keuren voor de rdw

    ben zelf ook al n poos bezig met een xe onderblok
    die zijn heel goed te gebruiken voor een 2.0 16 turbo
    de nokkenassen vaan een c20xe zijn zelfs beter;)

    aangezien ik ook alles (behalve de code)
    wat een let verschild van een xe

    ging vervangen/verbeteren
    leek mij in eerste instantie

    de xe een beter basis
    want alles wat je niet gebruikt
    betaal je ook niet dubbel dan;);)

    en ik had nog wel wat xe,s liggen:P

    #17671242

    origineel gepost door katurbotje
    hallo larsjeG40,

    Ik heb het zelfde achter de rug,dus ook nieuwe zuigers.
    nieuwe drijfstangen
    arp bouten
    nieuwe lagerschalen
    en een nieuwe turbo
    een gebalanceerde krukas
    en een gereviseerde kop.

    en ik was met aanschaf erbij al ongeveer 5500 euro kwijt,zonder een dta systeem.:cry
    ik heb de motor wel in een e kadett sedan gebouwd dus ik ben kwa assen en dergelijke nog makkelijkweg gekomen.

    Ik zou als ik jou was inderdaad een c20let kopen met motorschade of een xe want hier zit niet heel veel verschil in.

    Ik zou maar tellen op een kleine 10000 euro voor zon project.:agent

    ik ken mensen die hetzelfde hebben gedaan voor de helft van dat geld :)

    #17671243

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door katurbotje
    hallo larsjeG40,

    Ik heb het zelfde achter de rug,dus ook nieuwe zuigers.
    nieuwe drijfstangen
    arp bouten
    nieuwe lagerschalen
    en een nieuwe turbo
    een gebalanceerde krukas
    en een gereviseerde kop.

    en ik was met aanschaf erbij al ongeveer 5500 euro kwijt,zonder een dta systeem.:cry
    ik heb de motor wel in een e kadett sedan gebouwd dus ik ben kwa assen en dergelijke nog makkelijkweg gekomen.

    Ik zou als ik jou was inderdaad een c20let kopen met motorschade of een xe want hier zit niet heel veel verschil in.

    Ik zou maar tellen op een kleine 10000 euro voor zon project.:agent

    ik ken mensen die hetzelfde hebben gedaan voor de helft van dat geld :)

    dan ook mindere kwaliteit spullen:o:o
    als je n beetje weet wat het echt kost

    en niet maar wat post omdat je t denkt

    dan weet je wel dat die 550 nog niet eens zo gek is
    t is eerder meer dan minder;)

    als je al rekend dat je voor een echte nieuwe garret gt 28rs
    al bijna 1600 neerteld;)
    zuigers rond de 1000

    dan zit ik al bijna op de helft van die 5500
    heb je verder nog niets

    valt me trouwens op dat sebas laatste tijd wel vaker
    dingen post die niet geheel kloppen:o:o:o
    of niet kunnen

    voor je eigen geloofwardigheid kun je daar beter mee ophouden;););)

    mij maakt dat verder weinig uit:P:P:P:P:P

    #17671244

    goed dat je dat zegt van die motorcode! had ik nog niet aan gedacht
    het is uiteindelijk wel de bedoeling dat hij op kenteken komt!

    #17671245

    @ louwe
    :hmmz Waarom is de motorcode eigenlijk een probleem?
    Die komt toch niet op het kenteken?
    Of pakken ze daarvan de vermogens gegevens?

    #17671246

    origineel gepost door kaneelschep
    @ louwe
    :hmmz Waarom is de motorcode eigenlijk een probleem?
    Die komt toch niet op het kenteken?
    Of pakken ze daarvan de vermogens gegevens?

    inderdaad chekken hun aan de hand van de motorcode de gegevens

    dus een xe met een trubo
    dan zullen ze al wel ff achterop hun hoofd krabben;)

    #17671247

    Neem gewoon een vermogensuitdraai mee van de motor en ze gebruiken die gegevens…;)

    Bij een vriend van mij ging dat tenminste wel op die manier.:D

    #17671248

    wij konden zelf aangeven hoeveel kw we erop wouden hebben.
    konden alle kanten op met de keurmeesters

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.