nieuw lid met een aantal problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum nieuw lid met een aantal problemen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

Aller eerst hallo,

ik ben een nieuw lid hier omdat ik sinds kort eigenaar ben van een opel vectra 2,6 v6 uit 2000
    met een aantal probleempjes :-(

Als eerst werkt mij airco niet heb ff snel gekeken of de airco fan nog rond ging maar deze staat al muur vast! en me kachel werkt alleen maar in de hoogste stand (8) (climaat cont.) Ik heb dit al eens met een eerdere auto gehad en is volgens mij gewoon de kachel weerstand?? En de kachel wordt ook totaal niet warm.
    Ook werkt het asbaklampje niet en heb geen idee hoe je daar simpel bij kan komen?
    en tot slot ging gister ook nog eens me motor management lampje branden.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met oplossingen waar ik naar kan kijken en waar ik het besten spullen /onderdelen kan kopen.

alvast bedankt
    m.v.g.michel

Welkom als je paar posten naar beneden scroll vind je een topic met iemand die dit probleem ook heeft met zn kachel :)

komt je auto wel op temperatuur ?

Mvg Timothy de Visser :kewlpics :kewlpics

Heb je jezelf al getrakteerd op een op-com :D
    Anders misschien even bij een mede forum lid of de VOD langs

en we zijn hier gek op :kewlpics

welkom

@Timothydevisser ja men vec komt wel gewoon op bedrijfs temperatuur

@gwriemersma
    nee heb me er nog niet op getracteerd maar heb al even geken voor een uitlees apperaatje en een bedrijf in oud beijerland (OBD partner)verkoopt deze voor rond de 70 euro maar ik weet niet of dat wat is?.

Op-com kun je al krijgen voor ongeveer €35.00
    ebay mp staan er wel enkelen :thumb

@gwriemersma thx maar de advertentie van MP is voor een vec C en ik heb een vec B dus weet niet of deze gaat werken maar ga eens zoeken ;-)

@opel michel wrote:

@gwriemersma thx maar de advertentie van MP is voor een vec C en ik heb een vec B dus weet niet of deze gaat werken maar ga eens zoeken ;-)

nee goed lezen!!!!

het werkplaatshandboek is voor een vectra C
    de opcom is voor ALLE Opels vanaf ong. 1995 tot en met nu!!!!
    dus ook jouw B’tje van 2000!!!

@sw_reijnders excuses idd niet goed gelezen :(

no hard feelings ;)
    joost heeft m nog altijd niet verkocht ;)

Als de voorste Vin (jij noemt het een airco fan), is geen rede voor het niet werken van de airco.
    Dese vin maakt gewoon deel uit van de motorkoeling en draait normaal ten allertijde samen met de andere koelvin.

Deze vin past van vrijwel alle vectra’s B met airco.

Kachelstanden, dat is de snelheidsregelaar die dicht bij het gaspedaal zit.

Airco zal wel leeg zijn.
    Meestal is bij de V6 de slang doorgeschuurd die vanaf de aircopomp naar beneden loopt.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

UPDATE:
    Vanmiddag me slangen van me radiateur af getrokken en leeg laten lopen en weer vastgezet en gevuld met een flinke bek soda en demi water en ff een flink stuk gereden. Kachel word NIET warm maar hij komt wel goed op temperatuur zowel bovenste als onderste slang word heet en ook de slangen die door het schutbord gaan maar geen warme kachel!
    Maar als ik de dop van het expantie vat los draait spuit het er uit!! Na een aantal keer bij vullen en dop iets er op draaien wordt de kachel net van koud af heb ik het idee maar niet HEET zoals het zou horen :swear wie heeft er een idee van hoe of wat??

Heb de op-com van joost over genomen maar dit wil niet lukken!! Krijg een melding dat de file van de driver beschadigd is kan iemand me hier mee helpen?

Op-Com juiste driver installeren..

Koelvloeistof eruit spuiten??
    das niet best bij een Zelf ontluchtend systeem, na vullen starten zonder dop, op temperatuur laten komen terwijl je het koelvloeistof nivo in de gaten houd.
    Let op tijdens warm draaien Kachel op zijn heetst zetten, bij Climate Control aanjager op standje 1

Mijn 2.5-V6 blijft zo koud (max 90graden) dat er niet of nauwelijks druk opgebouwd word.

Willem

Hmmmm nou heb hem vandaag weer helemaal leeg laten lopen en een paar kannen kraan water erdoor laten stromen toen de onderste slang nog van de radiateur af was en weer opnieuw geprobeerd maar weer het zelfde zet het water op max in het expansie vat en laat hem warm draaien maar als hij op temperatuur komt stijgt ineens het water in het expantie vat en gaat zelfs over lopen!!

En ja op een of andere manier is er iets op de cd rom beschadigd want ik kan niet de driver geinstaleerd krijgen :-( kan ik die meschien eegens downloaden???

Update:

Andere kachelweerstand erin en nog niet werken op ander standen als alleen op de hoogste (9). Omdat toch alle kunstof kapjes eraf waren gekenen of de 2 ijzeren pijpen die door het schutboard komen en naar de interieur radiator gaan warm worden en ja hoor worden allebij loei heet! Dus maar veder gaan zoeken naar het probleem en wat blijkt: de gele stekker op de ECC is niet helemaal lekker als ik die stekker er harder op druk doen alle standen het weer!!! En nu wordt de kachel ook weer iets warmer maar op HI kan ik niet zeggen echt HEET dus heeft iemand ideetjes???

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.