Nieuw interieur voor mijn E kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Nieuw interieur voor mijn E kadett

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

Ben al een tijdje aan het kijken naar een net interieur voor mijn E kadett, maar vind eigenlijk niks meer wat origineel is wat echt nog fatsoenlijk is. Ik wil het allemaal gewoon strak en netjes en nu zag ik wel mooie interieurtjes te koop voor bijv. Astra G en Omega enz. Maar wat past er in of is er in passend te maken?

Iemand ervaring mee?

Wil dan meteen voor superdeluxe gaan als het kan, een deelbare achterbank, liefst met uitklapbare middenleuning, ook leuk van die vakken achterop de voorstoelen voor tijdschriften, hoogte verstelling links en rechts enz enz…

Ik ben er niet vies van wat extra scharnieren op de chassis te moeten lassen voor die deelbare achterbank. En evt. het klikmechanisme bovenin aan te moeten passen op het chassis. (als dat ook nodig is…)

Maar de stoffering aanpassen lijkt me niet zo handig, dus als de gehele breedte er al niet in past houdt het wel op natuurlijk….

Dan de deurpanelen, die knap ik zelf wel op, het gaat me in de eerste plaats om de voorstoelen en achterbank.

de stoelen en achterbank zijn op een andere manier bevestigd.
    van de voorstoelen zal je de slede moeten om lassen.
    en voor de achterbank de bevestigingen van de astra g in de kadett lassen.
    als de rugleuning van de achterbank boven in niet goed vast klikt doet de midelste gordel het niet.
    de pasvorm van de achterbank weet ik niet. de deurpanelen pasen zeker niet.
    dus krijg je andere kleur deurpanelen. dan kun je nog een extra achterbank halen en die bekleding op de deur panelen maken.

ik heb nog wel een wit sky leren interieur voor een e kadett en een cdx en een sport interieur van een astra g station of een recaro edition interieur van een golf 3 gti liggen
    komen passen in groningen is geen probleem

U2U

ik heb de achterbank van de astra g station in de kadett gepast.
    de zitting past veel beter als verwacht. doordat de achterbank deelbaar is heeft hij 4 bevestigings punten en de kadett heeft maar 2 maar de buiteste punten passen zo op die van de kadett:hmmz

de rug leuning past een stuk minder hij is te breed en de bevestiging in het midden valt over het reserve wiel maar dat is wel aan te passen.
    je zult de bevestigingen van een astra g nodig hebben links en rechts onder en boven en die in de kadett lassen.

Uploaded with ImageShack.us

Hey super om het even zo te laten zien!!:thumbup Ook handig voor anderen die dit willen doen!:wors:wors

Ok, dus de rugleuning is aan de onderkant zo te zien wat te breed…. Is misschien wel te doen door de wielkasten wat in te kloppen…. Of de leuning wat aan te passen….

Maar die scharnieren passen er zo op, moeten er alleen even twee bij en klaar!:thumbup

Die scharnieren bij het reservewiel deel maak ik me absoluut geen zorgen om. Ik heb een zetbank, genoeg plaatwerk, een MIG en TIG lasapparaat, een aantal kolom boormachines, buizen buigers, slijpbanden, plasmasnijder, puntlasapparaat….noem maar op….

Hoe zit het eigenlijk met de vergrendeling bovenaan van de rugleuning? Is dat vergelijkbaar met de Kadett, of is het hang en sluitwerk wezenlijk anders?

En dan het scharnierpunt voor de rugleuning? Hoe ziet dat er uit?

Nogmaals geweldige foto’s!

het schanierpunt van de rugleuning is op laatste foto goet te zien. de buitenste zijn gelijk als bij de kadett maar net iets breder. ik denk dat de sleuf iets breder maken genoeg is. de bovenste punten zijn totaal anders.

sander niet alle e kadetts hebben maar 2 bevestigings punten

mijne heeft er 4

is net of er orgineel al deelbaar in zit of niet

maar staat wel stoer moet k zeggen

Ja, je ziet inderdaad soms ook deelbare banken uit Kadetts aangeboden op MP….

Maar die twee beugeltjes er op lassen is zo gepiept hoor.:)

Maar die rugleuning moet er met wat creativiteit ook wel in te krijgen zijn toch? Als hij al tussen de wielkasten in past dan is dat al interessant, het is pas echt vervelend als dat al te smal is…

Als ik het zo zie is het misschien ook wel een idee om die leuning ietsjes hoger te plaatsen, dan zit je met de wielkast tussenbreedte ook al wat gunstiger misschien.

[rquote=1875174&tid=143001&author=jblfreak]sander niet alle e kadetts hebben maar 2 bevestigings punten

mijne heeft er 4

is net of er orgineel al deelbaar in zit of niet

maar staat wel stoer moet k zeggen [/rquote]

klopt idd, als ie origineel een deelbare had dan heeft ie 4 punten..

k heb nog extra beugeltjes liggen :P

@ Vinci, maar welke set wilde je nu hebben ?;)
    rugleuning is de sport en de zitting is de cdx uitvoering

Vind ze allebei wel mooi eigenlijk. Ik nijg qua uiterlijk naar die CDX set… Maar vind die zitting verlenging ook wel aantrekkelijk…

Ik wil Zaterdag even komen kijken als het schikt? Dat wordt dan rond het middaguur…

komen kijken kan wel maar ik werk zaterdag
    dus dan kan ik vanaf half 6 savonds of voor half 10 sochtends
    zondag en maandag kan op afspraak wel de hele dag

zaterdagavond is hier in groningen altijd de plaatselijke meeting vanaf een uur of half 9;)

Ah ok… :(

Ik zit met twee dingen. Mijn vrouwtje wil het interieur ook graag in het echt zien en zaterdag avond bereiden we een aantal dingen voor voor de eerste verjaardag (zondag) van onze zoon…

Dan blijft enkel maandag over…. Maar dan moet ik vrij vragen en oppas regelen…

Life is a bitsj….:cry

Heb nog even met mijn vrouwtje overlegd en zitten aan maandag te denken, en dan eventueel met twee auto’s komen. Oppas wordt lastig, dus mijn zoontje komt dan ook mee, dus de ruimte in de Kadett is dan wel erg beperkt.

Misschien lukt het nog wel als ik een deel van het interieur met plastic er omheen op het dak bind? Heb wel twee dakdragers….:hmmz

Ok, goed nieuws!!

Een collega van mij heeft een Astra G met een sport interieur. Ik kan dus even bij hem proefzitten, opmeten, ruiken, voelen enz…proeven:P samen met mijn vrouwtje. Dit doe ik dan morgen ochtend, want hij werkt buiten de deur vandaag….

Dus dan weet ik al een stuk meer en kan ik evt. in mijn ééntje het interieur komen halen. Dat wordt dan ook maandag hoor….als het ok is?

en een gewoon gsi interieur dat is niks ?

theun

Is altijd stok oud dus vind maar eens een betaalbaar GSI interieur die nog helemaal strak is….

Heb het zowieso niet op leer, vind het er niet uit zien en het plakt en kraakt….

Vind ook hoofdsteunen achter wel leuk, een een uitklapleuning, en een middelste driepunts gordel….

Kijk als ik nou een jonge hond was dan had ik er anders over gedacht, maar ik heb een gezinnetje en die auto is onze gezins auto….

maandag is goed
    stuur maar even een u2u kunnen we nummer uitwisselen en kun je me bellen
    dit is misschien wat makkelijker

Okay, heb het sport interieur opgehaald. Nu de uitdaging om het allemaal netjes passend te maken….:hmmz

Wel geinig dat ik er met vrouw en kind heen ben gereden en het complete interieur, inclusief twee extra achterbank delen IN de Kadett heb mee kunnen nemen!! Die ruimte in die auto verbaast me elke keer weer!:o

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.