Nieuw blok Corsa 2005 Z12XEP

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuw blok Corsa 2005 Z12XEP

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Opel Corsa C bouwjaar 2005 1.2 Twinport en helaas is mijn nokkenas gebroken (bekend probleem schijnbaar bij deze motor) en de schade is aanzienlijk. Cilinderkop beschadigd, kleppen krom etc. Schade bedraagt enkel voor de onderdelen al zo’n € 2900 en dan komt er nog arbeid bij.

Aangezien de auto voor de rest nog in zeer nette staat verkeerd ben ik aan het onderzoeken of het misschien interessant is om een blok ergens op de kop te tikken omdat dat volgens mij goedkoper is. Mits ik geen miskoop doe natuurlijk.

Mijn vraag: welke Z12XEP blokken zijn nu geschikt voor mijn auto? Mijn monteur geeft aan dat het verstandig is exact zelfde motor en ook bouwjaar te zoeken. Zit er nu verschil in de 2004-2005-2006 uitvoeringen dan? Op internet blijkt het nog knap lastig exact zo’n blok te vinden.

Iemand nog ander nuttig advies? Baal echt als stekker dat mijn goed onderhouden auto in een keer haast niets meer waard is…

PS. ik ben geen monteur en heb dus weinig verstand van zaken. Alle hulp en advies is welkom :)

Bedankt voor je reactie. Die latere bouwjaren passen dus ook zonder problemen?

Passen inderdaad ook uit andere type autos, wel handig om de computer te behouden van je huidige motor.
    En eventueel als die andere aansluiting heeft de gehele kabelboom hoef je niks om te leren in te leren.

ik heb in mijn c corsa uit 2004 een blok liggen van een d corsa uit 2009 gwoon motor overhangen met je eigen aanbouwdelen van de oude motor :thumbup

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.