niet starten bij strenge vorst en vocht

Forumindex Forums Modellen Astra niet starten bij strenge vorst en vocht

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

kennis van me heeft onlangs een astra f gekocht met een 1.6 8V.nu was het laatst -13 en de auto wilde niet aanslaan ,sloeg wel rond en snel ook ,maar deed niets.volgende dag wat later op de dag toen het wat dooide sloeg hij aan ,liep eerst op 3 poten en kwam later bij ,ook onder het rijden erg stoterig nadat hij warm was nergens geen last meer van.
    heb het idee dat de ontsteking bevriest kan dit???
    of iemend hier ervaring mee met dit probleem.

probeer anders eens als de auto op temperatuur is en goed loopt de bougie kabels nat te spuiten met zo dasty fles of zoiets.
    misschien zijn de kabels niet helemaal fris meer dat ie niet aanpakt vanwege vochtige kabels, wat dan het op 3 poten ook verklaard ;)

Heb niet het idee dat de kabels doorslaan wand bij nat weer heeft hij verder geen problemen met de auto.
    maar niet geschoten is altijd mis toch ;) .

Ja of de ontstekingsmodule is aan het overlijden.

Een tweedehands ontsteking kost op de sloop een eurotje of 25, dus gewoon vervangen is niet duur. Het probleem zit hem vaak in de Hall gever dacht ik.

Of rotor en verdeelkap, ook erg vochtgevoelig en heeft bij mij al eens ervoor gezorgd dat ie niet starten wou.
    Andere spullen erop en opgelost.

MAAR: heb je kennis een DIS module of rotor + verdeelkap ?

Rik :D

maar hij zegt dat hij bij gewoon vochtig weer wel normaal aan slaat.
    als het an de rotor en zo zal liggen zal hij dan toch ook moeilijk moeten doen?

Ook vrieskoude kan behoorlijk parten spelen Soepkip.
    We wachten even de reactie van de topicstarter af.

Rik :D

-16 en mijn barrels sloegen in enkele slagen aan.

Zelfs de MB truckdiesel van de zaak zonder voorverwarmings installatie had slechts 3slagen nodig om wel bijzonder rommelig tot leven te komen..

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.