Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 872)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371412

    [quote quote=18371356]Hoi NedCar even een uitleg Set dan links opties dan systeemparam.en dan rechtsonder systeeminfo volgende blad tikken op raadplegen daar staat softwareversie en kaartversie[/quote]

    Ik zal zo kijken. Mijn vrouw is even weg met de GLX.

    Weet jij vast wel:  updaten in de auto duurt een uur ongeveer. Kan je het updaten onderbreken? Ik heb morgen een rit van een 45 min namelijk.

    Als ik de auto dan parkeer en later op de dag weer start, gaat de update dan verder? Of gaat dat problemen geven in de installatie?

    #18371415

    Edgar,

    gisteren update gedaan: deze liep in eerste instantie fout met als gevolg geen kaart meer…Blijkbaar wordt deze eerst gewist. Update onderbreken zal dus resulteren in een lege navigatie.

    Update ging overigens fout omdat er een navigatie bezig was. Systeem checkt hier niet op en start gewoon de update! Advies: stop een eventuele navigatie en start daarna pas de update.

    #18371426

    Hoi edgar er word zelfs geadviseerd om het niet te doen terwijl je rijd volgens mij

    En nooit onderbreken beste op een vrije dag in de auto zitten en helemaal laten installeren

    #18371433

    https://connect.opel.nl/

    Connect is live! Hier kan je LIVE Navigatie instellen (real time files etc), Voertuig Informatie (onderhoud etc) en Veiligheidswaarschuwingen (betaald, €99 per jaar of €199 per 3 jaar).

    Activeren LIVE Navigatie: https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf

    FAQ: https://connect.opel.nl/node/26

     

    #18371455

    [quote quote=18371433]https://connect.opel.nl/ Connect is live! Hier kan je LIVE Navigatie instellen (real time files etc), Voertuig Informatie (onderhoud etc) en Veiligheidswaarschuwingen (betaald, €99 per jaar of €199 per 3 jaar). Activeren LIVE Navigatie: https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf FAQ: https://connect.opel.nl/node/26[/quote]

    Ben heel benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Heb net mijn activatie opgestart, van het weekend maar eens in de auto kijken of ik het aan de praat krijg. :good:

    ik zie in de Connect app ook dat er een firmware update beschikbaar is 2AC84DC5-1F99-4A6F-99D5-695F2F3415F6

    #18371472

    Helaas, mijn Grandland zit net tussen de OnStar en OpelConnect series, dus website op mijn telefoon geeft aan “Uw Grandland X is niet Compatible” en in de FAQ te lezen is het niet achteraf in te bouwen..

    Dus die optie zal ik komende 4,5 jaar niet hebben .. (Leasebakje.)..

    Vandaag nog eens op de website ingelogd en “ineens” is mijn Grandland wel compatible ??

    “gratis” abonnement van 3 jaar aangeklikt en staat op status “Activeren”.. ben benieuwd…

    2020-01-11 13_14_02-My Dashboard

    Tevens is er weer een nieuwe firmware voor het Infotainment systeem beschikbaar dus we hebben weer wat te doen komende week ;-) ..

    2020-01-11 13_17_05-Kaartenupdates downloaden

    #18371476

    Toevallig besteld eind maart, geleverd eind augustus. Kan wel activeren, online status sinds gisterenavond – bezig met activeren.

     

    #18371478

    Vanmorgen zonder problemen OpelConnect geactiveerd via de website. Grandland is zonder OnStar of OpelConnect in mei 2019 geleverd en op de website staat dat dit model compatibel is met OpelConnect. Dat betekent dus dat de navigatie eindelijk data kan ophalen van de gekoppelde smartphone en daarmee TomTom traffic kan aanbieden (zoals Peugeot al enige tijd kan). Of ik daarmee ga switchen van CarPlay naar de ingebouwde navigatie moet ik nog even afwachten. Eerst maar eens kijken of het gaat bevallen.

    Overigens is een prijs van € 99 per jaar voor een ‘waarschuwingen’ abonnement wel erg veel. Denk dat Filitsmeister daarom wat langer in gebruik blijft :)

    20200111

    #18371492

    [quote quote=18371478]Vanmorgen zonder problemen OpelConnect geactiveerd via de website. Grandland is zonder OnStar of OpelConnect in mei 2019 geleverd en op de website staat dat dit model compatibel is met OpelConnect. Dat betekent dus dat de navigatie eindelijk data kan ophalen van de gekoppelde smartphone en daarmee TomTom traffic kan aanbieden (zoals Peugeot al enige tijd kan). Of ik daarmee ga switchen van CarPlay naar de ingebouwde navigatie moet ik nog even afwachten. Eerst maar eens kijken of het gaat bevallen. Overigens is een prijs van € 99 per jaar voor een ‘waarschuwingen’ abonnement wel erg veel. Denk dat Filitsmeister daarom wat langer in gebruik blijft :) 20200111[/quote]

    Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb alles geactiveerd via de  website, bluetooth staat ingesteld met gegevensoverdracht, maar als ik op het I symbool klik dan kan ik niks activeren. Lijkt wel of ik geen internet heb tussen navigatie en iPhone. Opel is net een paar dagen geleden geleverd. Status op website is “wachten op identificatie” . Tethering staat aan op iPhone. Ook via Carplay krijg ik het niet werkend.

    #18371497

    Oscar, Ik krijg het ook niet voor elkaar… Bij mijn telefooninstellingen blijft het vinkje ‘gegevens mobiel internet’ steeds uit staan ook al vink ik het aan. Moet ik op mijn iPhone een instelling aanpassen? Vanmiddag ga ik in ieder geval de firmware updaten, misschien helpt dat..

    .25973C1F-12F3-46FE-9A3C-689693FF138F

    #18371498

    Middag Jan,

    heb je je telefoon ingeschakeld staan als persoonlijke hotspot?

    dit is namelijk nodig om een wereldbol te zien te krijgen in het instellingen scherm icoon naast het tandrad.

    vervolgens op de wereldbol klikken.

    groet,

    Marcel

    #18371499

    Ik heb het voor elkaar gekregen zonder de laatste update te installeren (moet ik eerst nog downloaden). Belangrijk is om eerst je Grandland met (in mijn geval) iPhone te koppelen met je geactiveerde hotspot op de iPhone waardoor de Grandland hiermee kan verbinden. Daarna zul je zien dat het vinkje bij ‘Gegevens mobiel internet’ blijft staan.

    Stap 7 en 8 uit de beschrijving (https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf) ben ik overigens niet tegengekomen. Maar dan kan komen omdat in mijn Grandland geen OnStar of OpelConnect is geïnstalleerd.

    #18371500

    724514E6-B97B-4053-BD4B-E8556EAAFCA5615321AA-1435-436A-868D-9B7BB20A90F9

    ik heb nu voor het eerst ook gegevens van het weer en de brandstofprijzen.

    gr.

    Marcel

    #18371501

    [quote quote=18371498]Middag Jan, heb je je telefoon ingeschakeld staan als persoonlijke hotspot? dit is namelijk nodig om een wereldbol te zien te krijgen in het instellingen scherm icoon naast het tandrad. vervolgens op de wereldbol klikken. groet, Marcel[/quote] Die staat inderdaad (nog) niet aan, ga ik straks proberen, bedankt voor de tip :good:

    #18371503

    Ik heb het voor elkaar gekregen zonder de laatste update te installeren (moet ik eerst nog downloaden). Belangrijk is om eerst je Grandland met (in mijn geval) iPhone te koppelen met je geactiveerde hotspot op de iPhone waardoor de Grandland hiermee kan verbinden. Daarna zul je zien dat het vinkje bij ‘Gegevens mobiel internet’ blijft staan. Stap 7 en 8 uit de beschrijving (https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf) ben ik overigens niet tegengekomen. Maar dan kan komen omdat in mijn Grandland geen OnStar of OpelConnect is geïnstalleerd.

    Bij mij lukte het koppelen eerst niet. Ik gebruik niet de draagbare hotspot maar Bleutooth-tethering. Heb een Android telefoon dus zal misschien net iets anders gaan. Stap 7 en 8 had ik ook niet. Ga het eerst een poosje gebruiken om te kijken of ik voor 199 euro de flitsinformatie ga actieveren. Flitsmeister werkt ook goed maar zou het makkelijker vinden (en beter voor de batterij van mijn telefoon) als het via de radio gaat. Flitsmeister krijg ik alleen maar via mijn telefoon speaker.

    Ik ben benieuwd of veiligheidswaarschuwingen goed werkt. Heeft iemand dit al geactiveerd?

    #18371507

    Yes, iPhone als hotspot koppelen is gelukt, werkt alleen via Bluetooth, niet als de iPhone verbonden is via usb. Opel Connect heb ik kunnen activeren en in de navi van Opel zie ik nu ook rechtsonder TomTom Trafic staan. De nieuwe firmware update staat er ook op, duurde circa 25 minuten. Zal het dan toch nog wat gaan worden met dit systeem? Ik kijk nog even de kat uit de boom…70962A60-61B7-4AEC-A08F-4E26A7CC9DA0

    #18371508

    wat ik ook probeer: geen activatie mogelijk. Alles staat aan voor zover ik kan zien: bluetooth, tethering op iPhone, vinkje bij gegevens mobiel internet blijft aan staan. Als ik op het wereldbolletje klik dan gaat ie wel proberen te activeren maar de lijst blijft leeg.  Status op website is “wachten op identificatie”. Iemand nog suggestie?

    #18371510

    Ben benieuwd mijn opel glx is uitgerust met opel on star maar als ik hem aanmeld geeft hij aan auto is compatible afwachten maar moet volgens mij en opel helpdesk niet kunnen :happy02:

    #18371511

    Bij mij lukte het door bij , verbinding data en service op Bluetooth zoeken te drukken. Bluetooth-tethering eerst aan zetten natuurlijk.

    Daarna had ik verbinding en verscheen TomTom trafic.

    #18371512

    [quote quote=18371511]Bij mij lukte het door bij , verbinding data en service op Bluetooth zoeken te drukken. Bluetooth-tethering eerst aan zetten natuurlijk. Daarna had ik verbinding en verscheen TomTom trafic.[/quote]

    waar zit dat in het systeem?

    #18371513

    Bij navigatie, berichtenpictogram. Rechts boven naast instellingen. Dan, gegevens diensten. Dan kom je bij verbinding data en service.

    Bluetooth-tethering aan en vervolgens op Bluetooth zoeken  drukken. Daar kwam mijn telefoon te staan en stond bij status aangesloten service,  geactiveerd.

    Ik hoop dat het zo lukt. Was effe zoeken.

    #18371514

    <p style=”text-align: center;”>[quote quote=18371513]Bij navigatie, berichtenpictogram. Rechts boven naast instellingen. Dan, gegevens diensten. Dan kom je bij verbinding data en service. Bluetooth-tethering aan en vervolgens op Bluetooth zoeken drukken. Daar kwam mijn telefoon te staan en stond bij status aangesloten service, geactiveerd. Ik hoop dat het zo lukt. Was effe zoeken.[/quote]</p>
    volgens mij heb ik die optie niet eens. Wel gegevens diensten maar niet data en service. Zal morgen eens kijken.

    #18371516

    Vanmorgen even gekeken of het bij mij ook werkt en ja hoor tomtom traffic het weer en benzineprijzen allemaal present.

    Let wel mijn auto is er 1 met on star dus dat maak niet uit gewoon aanmelden en 3 jaar gratis tomtom traffic.

    :toppie:

    #18371517

    [quote quote=18371508]wat ik ook probeer: geen activatie mogelijk. Alles staat aan voor zover ik kan zien: bluetooth, tethering op iPhone, vinkje bij gegevens mobiel internet blijft aan staan. Als ik op het wereldbolletje klik dan gaat ie wel proberen te activeren maar de lijst blijft leeg. Status op website is “wachten op identificatie”. Iemand nog suggestie?[/quote]

     

    Ik loop hier tegen hetzelfde aan. Grandland X van januari 2019, dus net na de Onstar varianten. Heb zojuist firmware geupdate, bluetooth hot spot aan op telefoon. Ik zie ook bovenin dat de hotspot blauw wordt, dus de auto probeert verbinding te maken. Als ik op het wereldbolletje druk: Verificatie bezig en dan knalt hij een venster terug.

    In de myopel app staat onder connected services ook nog geen startdatum contract. Misschien moet eerst dat geactiveerd worden voordat de verificatie werkt? Heb het abonnement vannacht pas gestart, dus wacht deze week nog even af. In de bevestigingsmail staat ook: Uw abonnement zal binnen 9 dagen actief zijn. Bij frequent gebruik van uw voertuig, binnen een gebied dat gedekt wordt door mobiele telefonie providers, kan de activatie mogelijk eerder tot stand komen.

    #18371520

    Goedemiddag,

    mijn GLX is van juni 2018 met Onstar.

    Ik heb Connect geactiveerd op de site en is 11-01-2020 voor drie jaar ingegaan. Live navigatie is actief.

    telefoon bluetooth-tethering aan. Gegevens mobiel internet blijft in auto aan.

    In de auto heb ik de instructies gevolgd:

    Echter in “Verbinding data en services” staat “status aangesloten services” als “aan” maar beschikbaarheid internetdiensten als “Niet beschikbaar”. Zie foto

    Werkt dus nog niet. Misschien komt het door de systeemversie (21.05.90.42_NAC-r0), Er is een update maar weet niet hoe ik deze kan downloaden.

    Of moet ik geduld :wacko: hebben en morgen maar weer kijken?

    Iemand adviezen :help:

    IMG_20200112_130226

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 872)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.