na grote beurt niet stationair lopen,gek geluid uit uitlaat?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum na grote beurt niet stationair lopen,gek geluid uit uitlaat?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur

na de grote beurt loopt hij heel gek…
    een soort geplof plof eigenlijk. en uit uitlaat ook en tussendoor een heel zacht bonkje(doekkdoek)..

distributieset, thermostaat, sensor en bougies zijn vervangen…
    heb hem terug gebracht. voor de grote beurt werd dit geluid niet gemaakt dus ben meteen terug gegaan
    wat kan het probleem nu zijn? kan het lang gaan duren of zo gepiept?

Bobine dood… (verrot getrokken met bougies wisselen)..

Willem

@wim-v6 wrote:

Bobine dood… (verrot getrokken met bougies wisselen)..

Willem

zijn fout dus? dat ie het maar fijn vervangt anders heb ik nog een advocaat klaarstaan

zou kunnen, maar bewijs het maar eens…

Willem

@wim-v6 wrote:

zou kunnen, maar bewijs het maar eens…

Willem

ik heb een factuur met daarop een bedrag van 590,-
    als voor die prijs de auto alleen maar slechter word, ja dan weet ik het ook niet, kan ik het net zo goed verbranden.
    die vent gaat het gewoon fixen, gebeurd dit niet dan heb ik een advocaat, kan de advocaat er ook niks mee? dan los ik het wel op mijn eigen manier op.

Zeker voor dat geld zou ik ook link zijn inderdaad…

Tis geen schande hoor, ik heb ook wel eens een keer een bougiekabel kapot getrokken… (eigen auto gelukkig), dat soort dingen gebeuren.

Bij zo’n bobinebrug kan je ook zo een bougiekapje zo los trekken of afscheuren, deze kan je los vervangen..

Willem

@wim-v6 wrote:

Zeker voor dat geld zou ik ook link zijn inderdaad…

Tis geen schande hoor, ik heb ook wel eens een keer een bougiekabel kapot getrokken… (eigen auto gelukkig), dat soort dingen gebeuren.

Bij zo’n bobinebrug kan je ook zo een bougiekapje zo los trekken of afscheuren, deze kan je los vervangen..

Willem

ja ik kan het idd. ik kan natuurlijk ook een 2e vectra erbij kopen. het geld heb ik maar als ik zoveel geld betaal verwacht ik dat het goed gedaan wordt en niks gesloopt wordt. sorry als ik agressief overkom maar ben een beetje kokende.

ik heb de auto al terug gebracht om half5. en ik wil hem pas terug wanneer ie goed is.

Ik begrijp je volledig, kan gebeuren..

ik zou het ook zeker niet kunnen waarderen, en dan dat ze zelf niks gemerkt hebben…

Willem

@wim-v6 wrote:

Ik begrijp je volledig, kan gebeuren..

ik zou het ook zeker niet kunnen waarderen, en dan dat ze zelf niks gemerkt hebben…

Willem

idd hij wist het al. want ik ben vandaag langs geweest om 13:00 en toen had ik hem gestart en stationair laten draaien… hij stond al aan dus met de motorkap open, raam open en de verwarming op de hoogste stand(waarschijnlijk voor de thermostaat en thermostaatsensor ofzo).
    en om 15:00 kon ik hem ophalen dus hij heeft wel even stationair gedraaid. hij had alleen gehoopt dat ik niks zou merken.

zou het trouwens slecht geweest zijn om zo verder te rijden?

ja kan slecht zijn voor de Katalysator

Willem

@wim-v6 wrote:

ja kan slecht zijn voor de Katalysator

Willem

hoe kan ik morgen checken of het wel echt gemaakt/gerepareerd is?
    zodat ik zeker weet dat alles oke is..

merk je wel…

@wim-v6 wrote:

merk je wel…

gewoon aan het geluid netjes geluid zoals voorheen en niet het geplof toch

en goed rijden…

@wim-v6 wrote:

en goed rijden…

goed rijden deed ie net al? ik merkte niets als ik reed alleen als ik voor het stoplicht stond onderweg na huis en onderweg terug naar de garage..

vandaag even bij de garage geweest.. en die zei dat de nokkensensor of nokkenassensor kaduuk was. het kabeltje brokkelde af
    omdat het warm en koud werd gedurende 160000km.. kan dit probleem komen door dit sensortje?
    en klopt het dat deze verwijderd moet worden om bij de distributieriem of thermostaat te komen?
    kosten 120euries heb ik net gecheckt bij opel in venlo.

ja dat kan kloppen,normaal zit er als het goed is ook een rubber bescherhoesje omheen,ik zou even verder kijken voordat je dat geld uit geeft..2e handsje misschien kan je het in ieder geval proberen..

Gewoon een nieuwe sensor halen anders blijf je emmeren met die 2e hands zooi.
    Daar moet je niet op besparen.
    je moet het goed doen of je doet het niet.
    kleine auto kleine kosten,grote auto grote kosten zo is het nou eenmaal.

het rubbertje eromheen brokkelt helemaal af, en dit zou het probleem zijn geweest..
    volgens opel is namaak spul rotzooi en brokkelt dat rubber er zo weer af na hoge temperaturen.
    heb m al besteld.
    dit kan dus wel het probleem zijn geweest van het stotteren?

heb sowiezo een nieuwe besteld maar verhelpt dit ook meteen het probleem?

ja dat zou de oorzaak best eens kunnen zijn.

@Vectra-gts C wrote:

Ja komt vaker voor. Heb het bij mijn vectra gehad. En een van een klant. En ga voor origineel!!!!

bij mij is het rubertje ook helemaal weg alleen had ik een lekkende keerring dus door de oliesptters en warmte enzo was ie zo kapot..dus ga deze binnenkort ook maar eens vervangen voordat ik met dat gedoe zit..

@arjontje wrote:

@Vectra-gts C wrote:

Ja komt vaker voor. Heb het bij mijn vectra gehad. En een van een klant. En ga voor origineel!!!!

heb al een originele besteld, morgen binnen bij de opeldealer in de stad en kan m daar ophalen na 12uur.
    :)

Sensor moet los bij distrie vervangen..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.