Na bezoek Opel testdag 2 vragen OPGELOST

Forumindex Forums Modellen Astra Na bezoek Opel testdag 2 vragen OPGELOST

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Hoi allemaal,
    Gisteren met beide auto’s ( 2x Twintop ) naar de Opel testdag geweest.
    Goed geregeld, niet lang wachten, koffie, poffertjes, soep en bij het winterplan 2 Opel mutsen :thumb
    So far so good but:
    1e vraag
    De monteur die met de 2.0T LER bezig was zag onder de auto bij het rechtervoorwiel het volgende

Het uiteinde van de flexibele pijp (links) is open

Op deze foto is te zien dat de linkerpijp naar boven gaat

Of deze leidingen erbij horen weet ik niet heb voor de zekerheid maar 2 foto’s geschoten

Maar dit had er volgens hem wel mee te maken

Hij had iets over quick heat systeem en heeft ook nog in de auto naar iets van een schakelaar gezocht
    Vroeg of het een originele NL auto was JA dus alle onderhoudboekjes zijn in bezit.

2e vraag ( ik ga er maandag ook nog wel even achteraan bij de dealer)
    Op het winterplan certificaat van de 2.0 staat Accu niet gedekt terwijl er 10 maanden geleden bij een andere Opel dealer een splinternieuwe is ingegaan. Net nog even gekeken is een originele GM zou het niet gedekt zijn omdat het geen Opel accu is zoals bij mijn auto

gr en alvast bedankt
    Jan

Standverwarming / motorhulpverwarming, en niet quikheat..

deze had ik ook op de combo.

dat ding onder de auto is de uitlaat van het brandertje die de koelvloeistof verwarmd.

Willem

Dank Wim
    Dus een nuttig iets ;) zeker met die turbo denk ik :hmmz en als je niet lang in een koude auto wilt rijden.
    Ik neem aan hoe sneller de koelvloeistof op temp de kachel ook warmer

-offtopic
    We hadden hier ( mijn zoon en ik ) een weddenschap of jij zou reageren en laat de eertste reactie nu raak zijn :wors

Gr Jan

inderdaad, bij het zien van foto 1 dacht ik, eej een uitlaat van een standkachel. Geen vaste bediening of afstandbediening aanwezig??

Wel lekker zo tegen de winter.

Grtz Arie

@Arie
    Nee nergens iets om te schakelen dus denk dat ie automatisch gaat. is dit logisch??
    Of de volgende keer eens wat meer aandacht aan geven/zoeken als ie in de garage is

Als je zo’n verwarming erin hebt zitten zou je dit wel moeten kunnen regelen met een klok van Webasto of iets dergelijks,kan niet zomaar een kachel zijn of deze is afgekoppelt ,want zomers gebruiken ze deze natuurlijk niet en drogen de ringen uit en gaan ze in storingen en dan word hij niet meer gemaakt dan laten ze het maar zo of ze halen onderdelen eruit,Ben wel benieuw wat de garage er van zegt,hierbij een afbeelding van zo’n klok.

@wim-v6 wrote:

Standverwarming / motorhulpverwarming, en niet quikheat..

deze had ik ook op de combo.

dat ding onder de auto is de uitlaat van het brandertje die de koelvloeistof verwarmd.

Willem

@Wim
    ,
    In die combo zat er ook iets van een schakelmeganisme?

@linfiel

Kan het niet zijn dat hij alleen bij bepaalde tempeatuur werkt (mischien bimetaaltje)

Lijkt mijn niet met een Bie metaaltje want dan zou je de kachel de hele nacht aan staan als het koud zou wezen en aangezien zo’n kachel best veel vergt van de accu,Er moet een schakelaar wezen, tenzij ze deze verwijderd hebben om een of andere reden.

Zou het niet kunnen dat ie aangaat als de motor loopt?
    Want volgens mij waren de 1e eigenaren nogal zuinig op de turbo en motor ( de gehele auto trouwens )

ff afwachten of wim-v6 nog wat weet

ben ieder geval nieuwsgierig geworden :wtf

Daar is deze verwarming niet voor bedoelt,Als ik het zo bekijk naar de onderdelen houd deze het koelwater op temperatuur,
    wij hebben deze ook in de Telekranen zitten namelijk,Zou super wezen voor de winter als hij werk bij jou geen sneeuw meer op de auto als je hem aan de praat krijgt ,maar als hij al een tijd niet gebrand hebt is dit slecht voor deze kachel,hoop dat hij het nog doet.De uitlaat heb ik wel gezien bij je maar er moet ook nog ergens een kachel zitten in het motor-ruim,
    Kijk even op deze site misschien herken je wat,
    http://standkachel.webasto.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Deze verwarming kan zowel als hulpverwarming voor je motor gebruikt worden als interieur verwarming, deze doet namelijk de koelvloeistof verwarmen en rond pompen..

je motor warmt er dus ook (sneller) van op

Die van mij werkte op een Afstandbediening..

de ontvanger zat bij mij achter de binnenspiegel geplakt behoorlijk uit het zicht..

Willem

Thanks so far
    :hmmz wazig allemaal ( niet jullie antwoorden hoor )
    Ik word steeds nieuwsgieriger dus
    – kan ik ergens type opzoeken o.i.d.
    – heb al wat trefwoorden ingetikt op google komt niet veel boven

dan moet je de kachel zelf zien te vinden, daar staat het type op…

Willem

We zullen eens gaan zoeken. zal iets van een radiateurtje zijn denk ik
    hebben die 2 pijpen van de middelste foto’s er wel mee van doen Willem?
    word vervolgd

mocht ik het niet vinden weet ik wel waar ik nootdorp moet vinden hoor :jerry

Jan

nope is een heel gebeuren.

Het apparaat word gestookt op de brandstof van je auto…

hier rechts in de motorruimte met die afgekoppelde pijpen (ivm inwendige koelvloeistof lekkage van het warmteblok in de standkachel) ..

Willem

Van de week maar eens kijken
    Kan natuurlijk wel even proberen of ie werkt :hmmz
    neem aan dat er lucht uit het uitlaatje moet komen als ie het doet? of denk ik dan weer te makkelijk

ja zou kunnen..

Willem

Heb even op die site van Webasto gekeken duurspul hoor ( als het van hun is natuurlijk )
    en dealer hier in schiedam en een in den Haag
    misschien alleen ab bediening nodig :angel

Dat zou mooi wezen ,Maar zo als ik al zij ,als deze al een tijd stil staat kan hij wel eens defect wezen,maar dit is te maken natuurlijk,maar als de webasto niet aanslaat weet je nog niets,je moet deze dan wel horen tikken enkelt srart hij niet op.

@jwvanyperen wrote:

Heb even op die site van Webasto gekeken duurspul hoor ( als het van hun is natuurlijk )
    en dealer hier in schiedam en een in den Haag
    misschien alleen ab bediening nodig :angel

Vandaag bij de Webasco dealer geweest en wat denk je?
    Er zit een Thermo Top C standkachel van Webasco in :jerry
    Alles gecheckt en nagekeken en werking uitgeprobeerd :hmmz en werken als een tierelier :wub
    Afstandsbediening was op voorraad, moest alleen even ingeprogrammeerd :wors worden.

Hier 2 filmpjes voor een beeld
    filmpje reclame http://www.youtube.com/watch?v=Rzl_meEy7_I&feature=related
    filmpje in de sneeuw http://www.youtube.com/watch?v=3_bVUk51sxk&feature=related

@wim-v6
    je had weer gelijk :thumbup

Nou dat is super zo vlak voor de winter,wat een verwennerij,heb je ook meteen de accu laten controleren want het zijn stroom vreters,succes ermee.

@linfiel wrote:

Nou dat is super zo vlak voor de winter,wat een verwennerij,heb je ook meteen de accu laten controleren want het zijn stroom vreters,succes ermee.

De accu is nog een 10maanden oud dus dat moet ie trekken ;)
    ik heb even op de site gekeken maar die dingen zijn echt duur en dan nog zonder bedieningelement en montage
    Maar het is niet Pa zijn auto hoor waar de verassing in zat (die heeft niet zoveel geluk) :cry
    Het is de grijze van mijn zoon, maar komt goed uit tegenwoordig zijn het allemaal watjes :jerry

ben er klaar voor
    Vandaag de winterwielen eronder dus laat de kou maar komen :???:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.