N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17583256

    tja het is simpel ik wil niet op kwaliteit besparen, maar als ik op een paar centen kan besparen wil ik dat wel natuurlijk.:angel

    #17583257

    dan is het een vrij makkelijke keuze lijkt me…:P
    de omp drukgroep:thumbup

    #17583258

    ik heb me ook een sinterplaat aangeschaft, toevallig ook waar freek em vandaan heeft, lees net dat het dezelfde site is

    echter werd mij verteld dat de originele drukgroep het goed aankon.

    maar ik ga voor een OMP groep N drukgroep, kost 150euro.

    de sinterbrons plaat(6 segmenten en geveerd) koste maar 175euro.

    nu alleen nog een druklager,

    kan ik daar gewoon een standaard voor pakken? lijkt me wel toch?

    #17583259

    Ja

    #17583260

    kort maar krachtig….

    :P

    #17583261

    druklager van Sachs nemen is beter dan standaard en volgens mij net zo duur.

    #17583262

    ik heb ook een orginele erop zitten :D

    #17583263

    voor mij nooit meer sinterbrons, had op een gegeven moment in 3 van de 4 autos sinter, maar als je echt flink tekeer gaat, dan smelt ie dus gewoon vast aan je vliegwiel :swear

    plus het gewicht wat je moet afremmen als je overschakelt is ook een stuk meer, wat je schakeltijden niet tengoede komt…

    #17583264

    en wat zou jou advies zijn?

    #17583265

    dat is ook de 1e keer dat is zoiets hoor…..

    #17583266

    en wat denken jullie van het merk Helix? Ik weet dat veel subies er mee rijden…

    #17583267

    Raar,

    Freekcorsa reed ook met cinterbrons en die deed goed ruig

    de ene na de andere versnellingsbak begaf het maar de koppeling bleef heel:jerry

    #17583268

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    Raar,

    Freekcorsa reed ook met cinterbrons en die deed goed ruig

    de ene na de andere versnellingsbak begaf het maar de koppeling bleef heel:jerry

    ik heb al jaren sinterbrons en heb nog geen versnellingsbak kapot getrokken. en denk dat ik op meer vermogen rij dan freek

    #17583269

    Wat een goede oplossing is, is een organisch geveerde Sachs Performance plaat!
    Kan makkelijk het vermogen van een dikke LET aan en rijdt prettig.

    Voordeel van Sinter is dat het de eigenschap heeft, dat als hij te warm wordt, en weer afkoelt, zijn originele eigenschappen weer heeft… Bij een originele plaat of organisch, verglaasd de boel en kan je het weg gooien…

    Een OMP drukgroep is goed, enkel wel even laten uit balanceren met de rest (kan nogal wat onbelans in de OMP’s zitten)

    Originele druklager is gewoon goed.

    #17583270

    uit laten balanceren?

    daar zeg je me wat..

    was niet echt van plan om dat te laten doen…

    maar hoe laat ik dat doen?

    drukgroep van 150euro moet gewoon goed zijn, anders koop ik wel ebay meuk:fy1.

    #17583271

    als ik het goed heb laat je je drukgroep op je vliegwiel laten balanceren..

    ik ben natuurlijk geen expert. :)

    #17583272

    Originally posted by sjoerdie
    uit laten balanceren?

    daar zeg je me wat..

    was niet echt van plan om dat te laten doen…

    maar hoe laat ik dat doen?

    drukgroep van 150euro moet gewoon goed zijn, anders koop ik wel ebay meuk:fy1.

    bij een standaard motor kun je dat idd zonder balanceren wel doen.
    Maar wanneer je meer van je motor gaat vragen dan moet het spul gewoon goed gebalanceerd zijn.

    Mooiste is krukas, vliegwiel en drukgroep balanceren. In zijn geheel en afzonderlijk…

    #17583273

    zow, ff een oud topic uit de sloot trekken

    voor mijn let icm xe vliegwiel en een f18wr met een quaife sper erin heb ik nog een koppeling nodig

    ik wilde eerst zo een plaat halen die freek heeft, alleen heeft die webwinkel ze alleen nog maar ongeveerd…

    dus zit ik te twijfelen voor een OMP,Helix of een Sachs ( complete sets )

    de OMP set kost +- 435 maar moet nog een druklager bij
    de Helix set kost +- 500 voor de race/rally versie en 455 voor de road set,maar moet nogsteeds bij beide een druklager bij
    de Sachs set kost 550 maar moet ook nog een druklager bij

    sachs druklager kost 70euro
    een orrigineel druklager kost +- 65,–

    dus, welke is beter ( kan het meeste NM aan ), en voor die 115 euro in prijsverschil maakt t me ook niet meer uit, totale revisie heeft toch al genoeg gekost

    #17583274

    ik denk dat je met alle 3 de sets geen miskoop doet. ik heb zelf een sachs met geveerde sinterplaat en rijd prima. ook voor dagelijks gebruik.

    ik heb ook wel is met een omp set gereden met een sinterplaat die niet geveerd was. ook een prima dingetje, alleen iets lastiger met wegrijden :) .

    over die helix sets lees je ook goede dingen bij de scooby mannen, dus die zal ongetwijfeld ook goed zijn king:

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.