Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Mysterie!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2010 om 15:06 #17218994
Mensen, ik ben al een tijdje aan het kloten met de vec. Ik heb namelijk een gigantisch irritant gekraak/gerammel/geschuur ergens in het vooronder.
Wanneer is het hoorbaar?
– Wanneer je iets sneller optrekt. (dus niet het zondag-rijden optrekken)
– Heel af en toe wanneer je door bochten gaat.Het klinkt alsof het linksvoor is. En heb de aandrijfas vervangen, omdat deze ook een lekke stofhoes had. Maar het geluid zit er nog steeds. Maar zonet de vec weer op de brug gehad en aan het wiel lopen draaien, en dan voel je een trilling aan de rechterveer. Dit is dus een kapotte wiellager. Deze ga ik donderdag avond vervangen. Maar kan zo’n ding zoveel herrie maken en dan ook dat het hoorbaar is aan de linkerkant (en aan de rechterkant niet)?
Of zit het ‘m soms in het differentieel van de bak?
Dus het ligt niet aan de aandrijfassen en ook niet aan het remsysteem. Maar wat zou het dan kunnen zijn?
Pff, wordt er wel een beetje flauw van inmiddels:thumbdown
22 maart 2010 om 15:44 #17645331is het echt een gekraak wat je hoort of meer een getik? wiellager maakt een tikkend geluid, en maakt het geluid als je zowel linksaf gaat als rechtsaf?
22 maart 2010 om 16:24 #17645332Nee het is geen getik, maar als lagers echt verrot zijn gaan ze wel kraken. Je hoort het geluid als je gewoon rechtuit gaat. Dus niet met sturen.
22 maart 2010 om 16:31 #17645333wiellagers
versnellingsbak
:hmmz22 maart 2010 om 16:46 #17645334hee ik heb dit geluid eens gehad en toen zat er een veer niet korect gemonteerd
of een stuk van de veer afgebroken22 maart 2010 om 16:57 #17645335Denk toch aan een wiellager.
Gr. Gts32v6
22 maart 2010 om 17:24 #17645336Denk , en hoop zelf ook een wiellager. Want als de vec in de brug hangt en je draait aan het wiel dan voel je ook een trilling in de veer. Dus dat is meestal wel de wiellager.
22 maart 2010 om 18:10 #17645337Ja ik heb dit dus ook sinds kort met mijn vectra C.
Vaak als ik door de bochten ga en bij het passeren van een drempel heb ik het ook soms. Het is inderdaad een behoorlijke tik die ik ook te horen krijg.Ik ga zowieso mijn kachel nog laten maken onder garantie en ik ga dit probleem ook voorleggen bij de dealer aangezien ik nog volledige garantie heb.
Ben benieuwd wat het is en ik hoop voor je dat het meevalt.
groeten,
Evert.
22 maart 2010 om 18:24 #17645338Nouja, het scheelt dat ik het allemaal zelf kan doen. En het duurste wat het kan zijn is de versnellingsbak. Dat kost me 350euro, maar dan heb ik wel een bak met 50000 op de teller;)
23 maart 2010 om 18:50 #17645339ik had met de b vectra laatst ook een aankomens schuurend/knarsend geluid eigelijk niet echt goed te omschrijven dacht eerst ook aandrijf as of ??band
werd eigenlijk steeds erger op laatst net een grind pad dus toen overduidelijk het lager .heb het zelfde net met een renault kliko (clio) gehad ook het lager na vervangen weer beide muisstil.
doe dit ook zelf viel bij de kliko best tegen lager wou geen afscheid nemen van het lager huis van de naaf (wat zat dat kreng vast met 15 ton persen niet los slijpen en nadien persen)bij bevriende garage.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.