Mv6 211pk met f28 bak

Forumindex Forums Modellen Omega Mv6 211pk met f28 bak

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215427

    hallo

    ik heb een opel omega mv6 (x30xe 211pk).
    dit is een automaat, nu vroeg ik me af of er ook een f28 versnellingsbak op past??
    de ophanging is geen probleem die maak ik dan zelf.
    en zou het ook gaan ivb met de versnellingspook??

    Mvg Ralf

    #17574689

    Ik ben bang dat dat heel lastig wordt aangezien een F28 voor een voorwiel/vierwiel aandrijving is en een omega achterwielaandrijving heeft.

    #17574690

    idd dat gaat niet lukken.
    Tenzij je die X30XE in een voorwielaandrijver gaat plaatsen lukt het wel, met adaptorplaat of anders aangepaste rechtermotorsteun en nog btje slijpen/lassen aan voorpijp.

    En anders opzoek naar een ZF S6-40 als je persee 6 gangen wil in je Omega ! :o Echter of die bak plug&play op een X30XE past weet ik niet.

    #17574691

    niet plug and play achter de X30XE, en vrij prijzig in aanschaf denk ik..

    gewoon met een R25/28 gaan rijden is het makkelijkst

    Willem

    #17574692

    de r25 is een 5bak had ik al gezien op google, maar de r28 kon ik niks over vinden.
    is de r28 een 6bak?? en handgeschakeld??

    #17574693

    R25/R28 is 1 versnellings bak, gewoon een 5 handbak dus….

    Dit is de originele bak voor de omega-B met V6 motor

    Willem

    #17574694

    of natuurlijk op zoek gaan naar een bak uit de lotus omega :angel
    of past dat ook niet achter een v6 motor ?
    ik dacht van wel…

    #17574695

    lotus omega bak dat is geloof ik de bak van een corvette zr1 (model c4).
    zou dit idd passen op de v6 blokken??

    #17574696

    Omega Jeff, honda321, dat zei ik toch al.. De ZF S6-40.
    Is idd die ook in Corvette zit
    of daadwerkelijk plug&play is betwijfel ik, maar het is iig een RWD bak.
    Wellicht pas te maken met nodige inspanningen.
    Je zou wel uniek zijn honda321 als je zo’n bak erachter krijgt :)
    Schijnen stevig jongens te zijn (stevig aan gewicht ook denk), dus weet niet of het dan wel allemaal
    een heel positief effect gaat hebben, de verhoudingen e.d.
    Bedoel we hebben het ‘maar’ over 211 pk.

    #17574697

    ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:

    sport nokkenassen +27pk
    chiptuning +22pk
    green luchtfilter element
    cilinderkop tunen (event grotere kleppen)

    zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??

    #17574698

    Dat kan de r25/r28 bak makkelijk aan.

    Worden altijd oversissed uitgevoerd.
    dwz dat ze meer pk aan kunnen dan het blok kan leveren.

    gr Jack

    #17574699

    origineel gepost door Jerremy
    Omega Jeff, honda321, dat zei ik toch al.. De ZF S6-40.
    Is idd die ook in Corvette zit
    of daadwerkelijk plug&play is betwijfel ik, maar het is iig een RWD bak.
    Wellicht pas te maken met nodige inspanningen.
    Je zou wel uniek zijn honda321 als je zo’n bak erachter krijgt :)
    Schijnen stevig jongens te zijn (stevig aan gewicht ook denk), dus weet niet of het dan wel allemaal
    een heel positief effect gaat hebben, de verhoudingen e.d.
    Bedoel we hebben het ‘maar’ over 211 pk.

    toch denk ik dat deze V6 erg moeite gaat hebben met de Enorm lange verzetten van deze versnellings bak jeroen..

    Wel lekker 2300toeren bij 140 haha…

    Willem

    #17574700

    lotus blok is toch een cih ? zit dan de startmotor wel aan de goede kant als je deze bak achter een v6 hangt?

    #17574701

    daarom zeiden wij al, zal niet plug and play zijn..

    De C36GET is een CIH motor inderdaad.

    Willem

    #17574702

    origineel gepost door honda321
    ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:

    sport nokkenassen +27pk
    chiptuning +22pk
    green luchtfilter element
    cilinderkop tunen (event grotere kleppen)

    zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??

    Een optelsom gaat meestal niet op, het uiteindelijke gewonnen vermogen kon wel eens tegen vallen

    #17574703

    origineel gepost door fluks
    lotus blok is toch een cih ? zit dan de startmotor wel aan de goede kant als je deze bak achter een v6 hangt?

    Idd je hebt gelijk, start motor zit aan andere kant.

    #17574704

    origineel gepost door wim-v6
    daarom zeiden wij al, zal niet plug and play zijn..

    De C36GET is een CIH motor inderdaad.

    Willem

    WRONG is een dohc motor:vertag 24 kleppen op 6 cilinders, je zegt toch ook niet ohc tegen een c20xe ?

    het onderblok is gebasseerd op die van cih dat klopt dan wel weer :P

    #17574705

    Wrong, CIH betekend niks meer dan nokkenas in de Cilinderkop. dus word het een DCIH Double Cam In Head motor..

    Of liggen de nokkenassen net als bij moderne motoren bovenop de kop????

    Willem

    #17574706

    een x3.0xe is een dohc motor geen cih de nokkenassen liggen op de kleppen.

    Gr Jack

    #17574707

    Bij een CIH kan je de nokkenassen er als het goed is niet van boven uit halen maar moeten van zij eruit geschoven worden (in de lengte van de kop).

    daarom noemen ze het CAM IN HEAD (Bij ford CVH (CAM VALVE HEAD))

    Bij de V6 kan je ze er van boven uit halen en liggen dus op de kop.

    Onze V6en zijn dan ook 2x DOHC (Double Overhead Camshaft).

    Willem

    #17574708

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door honda321
    ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:

    sport nokkenassen +27pk
    chiptuning +22pk
    green luchtfilter element
    cilinderkop tunen (event grotere kleppen)

    zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??

    Een optelsom gaat meestal niet op, het uiteindelijke gewonnen vermogen kon wel eens tegen vallen

    Die waarden zijn bepaald met de Honda-Civic-met-Tupperware-reken-je-rijk methode.
    Als volgt :
    Pak een blok, voer het flink op, meet het vermogen.
    Vervolgens haal je bijv. de snelle nokkenassen er weer uit, standaard nokkenstok er weer in, en meet weer het vermogen.
    Verschil: 27 pk
    Reële winst bij plaatsen in een standaard motor: 8-12 pk

    Als je er extra mengsel in wil pompen met een snelle nokkenas(set) dan moet de motor ook kunnen ademen, m.a.w. de in- en uitlaat ook optimaliseren.

    Op zich is de combinatie die je in gedachten hebt goed, maar als je er veel instopt, moet het er ook uit kunnen.
    Pak dus ook je uitlaat aan.
    Dat wil niet zeggen dat er gelijk een blerpijp onder moet, je kan bijv. ook een lekkere dikke pijp en absorptiedempers pakken. Stroomt super door en hoeft niet Sjonnie te klinken.
    Heb zelf regelmatig Simons gebruikt, die leveren ook losse onderdelen.

    Maar met al die aanpassingen moet je in je handjes knijpen om over de 250 pk te komen hoor !!

    Nog een tip :

    o.a. Courtenay levert voor de V6-en een lichter vliegwiel, wat de ‘driveability’ enorm verhoogt. Kijk maar eens op :

    http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=21

    Kijk ook even bij het CS3 pakket, en wat dat aan extra vermogen oplevert. Klinkt veel realistischer…..

    #17574709

    origineel gepost door wim-v6
    Wrong, CIH betekend niks meer dan nokkenas in de Cilinderkop. dus word het een DCIH Double Cam In Head motor..

    Of liggen de nokkenassen net als bij moderne motoren bovenop de kop????

    Willem

    is dat zo ja ?

    cih betekent cam in head ja dat klopt, alleen die benaming oftewel typering staat er voor dat je een zij gelegen nokkenas hebt met tuimelaars en dat heeft een c30se motor toch echt niet, dat is een 100% DOHC Double Over Head Cam dat betekent dat je de nokkenassen dmv stoters direct aanstuurt, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ?

    #17574710

    Ik weet wel OHC (Zelfs opel motoren) en DOHC motoren met tuimelaars hoor, daar zit het verschil niet in…

    Gaat om de nokkenas BOVEN de kop of IN de kop

    kan je ze bij een C30SE er zo vanboven uithalen door lagerkappen los te schroeven en de nokkenas op te tillen?? ja dan is het een DOHC

    Moeten ze uit de kop geschoven worden om eruit te halen, dan zitten ze in de kop en is het een CIH.

    Willem

    #17574711

    edit

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.