"motorswapje"

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249393

    Hoi allemaal,
    Ben pas lid van het grote opelforum,heb wel vrij lang bijna dagelijks rondgekeken en meegelezen met veel
    verbouwingen van mensen.
    Ik moet toch ergens mijn “ei” kwijt en zou hier graag mijn “motorswap” ducumenteren die een beetje uit de hand is gelopen.


    in deze staat heb ik hem gekocht,helemaal origineel maar na 2mnd brak de distributieriem en dag blokje.

    zag er triest uit na het opengooien van het blok,alles krom.
    maar waar een 2.5L is kan ook een 3.0L blok in gelepeld worden.
    en dat was het begin van het hele onheil!ergens aan beginnen zonder voorkennis maar dat blijkt naderhand


    het 3.0 blok van een omega uit 97

    dit blok is uit elkaar gehaald,schoongemaakt,pakkingen en onderdelen vervangen en een
    nieuw kleurtje gegeven.


    kleppendeksel vervangen voor de alu versie

    nieuwe distributieset,waterpomp

    in de tussentijd dat het blok klaar gemaakt werd had ik een andere auto voor
    woon werk verkeer en had dus geen haast meer met het blok klaarmaken en waarom alleen het blok een vers kleurtje?
    dan maar de hele auto op de schop.

    onder constuctie :mrgreen:

    #18034544

    ziet er erg goed uit !!!
    :thumb
    zou zelf ook graag zoon blok in mijn astra g willen hebben ( dit is mogelijk )
    alleen kan ik dit zelf niet en kosten om dit te doen zijn te hoog
    maar fuck was is dit een lekker blokje :thumb

    #18034545

    Nice !
    Maar ga je ‘m met het Omega carter in je Calibra hangen ?

    #18034546

    Dat gaat niet echt werken en passen helemaal niet.

    #18034547

    Idd, even van de 2.5 v6 afhalen die carterpan ;)

    #18034548

    dank jullie wel
    nee, dat was de eerste fout die ik maakte.
    omega carter past niet in een calibra maar daar kwam ik pas
    achter toen ie erin lag.
    alles weer eruit
    na wat pluizen en vragen aan de juiste mensen dit keer (van dit forum)
    kwam ik erachter dat ik de carterpan van mijn oude blok nodig had plus olie aanzuig.
    iemand die dacht dat hij verstand ervan had,had de nokkenassen,distribusieriem e.d.
    afgesteld.voor de zekerheid na het carterpan fiasco had ik via een kennis een opelmonteur
    met veel v6 ervaring laten kijken naar het blok.
    klopte dus niet veel van,had weer mijn kleppen gekost.uitelkaar weer en blijkt dus ook een
    koppakking lek te zijn geweest,dus dan maar echt uitelkaar.
    en dan maar meteen wat meer vermogen.

    gesloten luchtfilter van carbon met luchtslang voor naar voorbumper

    82graden celsius thermostaat met koppeling,carterschroef met magnetische tip

    mantzel spruitstuk (lange levertijd)

    verstelbare nokkenas tandwielen

    oilcatchtank

    benzineslang met geweven mantel voor wat meer druk

    heb ook nog een zwaardere benzinedruk regelaar,komen nog andere nokjes in en
    het chipje aanpassen en complete nieuwe uitlaat van mtech
    wordt vervolgd

    #18034549

    Toe maar, geen halve maatregelen ! Je vakantiegeld heeft al een goede bestemming gevonden zie ik king:
    Heb je dat Mantzel inlaat al liggen ? Heb ‘m zelf n.l. al wel een tijdje klaar liggen voor montage (ooit nog is),
    Levertijd is idd lang. Ik moest destijds vooruit betalen. Hoorde lange tijd niets meer daarna, mailen, niks. Bellen, telefoon werd aanvankelijk niet eens opgenomen. Uiteindelijk kreeg ik is iemand te pakken, ja geld was er al een tijdje, ze zouden ’t gaan regelen.. :???: Nou moest er dus echt zelf aardig achter aan zitten. Beetje omgekeerde wereld m.i.

    Uiteindelijk kwam die dan wel, maar ben niet echt te spreken over de afwerkingskwaliteit. Die Nowack heeft dan de Mantzel rechten/merknaam wel, maar laat die dingen denk in China of Taiwan gieten ofzo.(misschien dat daarom ook wat langer duurt ?) Niet dat dat slecht hoeft te zijn, maar ik vond ‘m erg grof hier en daar !
    Ook niet echt maat accuraat. 1 gat voor de gasklep opkomt had al helemaal vern*kt draad erin.. Slordig. Zeker voor dat geld.
    Toen ik er opmerrkingen over maakte werd ’t afgedaan met dat dat normaal is, en dat ze allemaal zo zijn. Heb ‘m zelf maar helemaal na laten bewerken.

    #18034550

    Inderdaad zeg, waar een gebroken distributieriem niet toe kan leiden!
    Goed bezig!

    #18034551

    ziet er bloedmooi uit zon vers blok!

    ga dit topic zeker in de gaten houden

    #18034552

    Goed bezig ja!! Daar wordt niet beknibbeld ;)
    En dat verhaal over de mantzel hee.. Ik dacht dat die juist kwaliteit leverden! :wtf

    #18034553

    @kaneelschep wrote:

    En dat verhaal over de mantzel hee.. Ik dacht dat die juist kwaliteit leverden! :wtf

    Vroeger wel ja, maar sinds ze failliet gegaan zijn en overgenomen door Nowack niet meer!

    #18034554

    dat mantzel trekt zich al maanden,vooruitbetaling maar contact met de klant hoo maar
    maar ja heb nog ff

    benzinedrukregelaar,katvervanger,bougiekabels maar deze worden denk vervangen door wat
    sportievere versies,halo bougies voor een wat beter vonkje

    hier gaat ie richting spuitkabine

    hier wordt het oude blok eruit gehaald

    beetje leeg

    schuren maar,alle gaten en sleuven die dicht mogen zullen dicht gemaakt worden

    maar eerst nog ff het vooronder schoonspuiten

    #18034555

    Die laatste foto is echt schitterend!

    #18034556

    :wtf Ben je niet bang dat er in alle kabels vocht blijft zitten en ze gaan oxideren??

    #18034557

    Hoe denk je dat ze 2e handsjes in showroomstaat krijgen? Spuiten alless schoon van binnen en buiten.
    En kabels zijn meestal ingetapet in plastic buizen met een huls om de kabels. Dus oxideren zal wel mee vallen. Hooguit stekkers. Gewoon goed drogen is dr niks aan de hand. Als het regent en je door een plas water rijd zit het ook onder.

    #18034558

    voor dat oxideren ben ik niet bang heb na afspuiten de boel met wd40 ingespoten is vochtverdrijvend en de meeste kabels zal ik toch moeten gaan verlengen en verleggen dus heb ze toch allemaal nog wel een paar keer in de handen om na te kijken

    hier nog het proefpasje van het blok


    en toen paste het niet door het omega carter

    in de cabine

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-SK4XR7LD-G.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    en klaar

    en weer naar huis

    tijdens wat onderdelen zoeken kwam ik dit tegen

    dit vond ik toch wel een mooie verschijning en ben wat gaan zoeken en dit blijkt een
    cliff edition te zijn.die voorbumper en zijlijsten wilde ik ook wel hebben
    na lang zoeken en wachten (paar maanden)….

    dan maar weer terug naar de cabine

    en hebben we deze ook maar dicht gemaakt

    in goed gezelschap

    #18034559

    ik ben fan! die kleur staat echt goed man!

    #18034560

    Mooi ! goed bezig.. :thumbup Staat bij mij ook op de planning, helemaal over spuiten.. Gelijk goed aanpakken.
    Cliff bumper is ook erg mooi..
    Maar heb je er nou andere achterlichten in zitten ?

    Maar idd, helaas gaan de woorden ‘Mantzel’ en ‘kwaliteit’ niet echt meer in 1 zin..

    Zegt genoeg denk :???: Zo was ’t hele inlaat. Daarbij waarschijnlijk past ie ook niet in 1 keer (bij tenminste niet)
    loopt klem aan achterzijde op injector rails.. Bij mij moest aangepast worden.

    #18034561

    dank jullie wel,
    mantzel stuurt dus nog wat huiswerk mee naar huis? :wtf
    voor dat geld mocht die topspinne toch wel gelikt uitzien.

    glad als een babykontje :ass op de stof na

    #18034562

    2 weken geleden heb ik hem maar eens een beetje gepoets,ziet toch wat netter uit.
    plaatje besteld voor tussen de achterlichten,vlug ff op kleur gebracht,gat erin en de
    nieuwe tankdop erin.
    dit wordt de nieuwe plaats om hem vol te gooien.moet nog een 57mm gatenzaag voor metaal
    halen en waar eerst de kentekenplaat zat gat boren en wat buizenwerk naar de tankleggen

    zit er geen stof op de auto dan wel op de lens

    #18034563

    netjes!! ben benieuwd naar het eindresulaat

    #18034564

    Ziet er zeer nice uit!!!!

    #18034565

    dat ziet er allemaal wel netjes uit zeg
    blijf deze wel volgen

    nice job

    #18034566

    de “je” van motorswapje kan je wel weglaten :shock: maar :wors je pakt het goed aan :thumb ben reuze benieuwd naar het eind resultaat dus dit blijf ik even volgen :jerry

    #18034567

    nu even een stukje interieur

    mijn budnik stuur weer zijn oude glans terug geven

    24 karaat gouden schroeven in zijn hart

    met chromen naaf,daarom moest ik het stuur polijsten

    ff wat stukjes dashboard weghalen die in de weg zitten

    zo ruimte zat

    heb van de stukken console waar de verwarming e.d. in gezeteld waren beetje veranderd

    de alpine dubbeldin waar ruimte voor gemaakt moest worden

    met een kleurtje om te zien hoe het oogt,wordt naderhand bekleed

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.