Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 16:53 #17241022
zo zouden jullie nog even kunnen vertellen hoe het nu precies moet
ik heb nu een c14nz erin liggen en heb een corsa B sport van 1994 zonder abs zonder stuurbekrachting zonder alles hahha
nu wil ik er een X14xe in hebben komt uit een tigra van 1995
wat moet ik allemaal aanpassen
kan ik met dezelfde kabelboom in de auto blijven
en dan een nieuwe kabel trekken voor de transponder
en waar moet die dan op aangesloten
iemand misschien daar ook foto’s van kwa kleurenik hoor het graag even van jullie
2 september 2011 om 22:16 #17914459Transponder is afhankelijk of de X14XE deze al heeft.
overzetten:
Benzinepomp (wisselen van singlepointpomp naar Multipoint pomp).
Motor kabelboom (hele andere motor)
als je stuurbekrachtiging wil zal je veel moeten aanpassen, leidingen stuurhuis, stuurpomp, motorsteun mutiriem etc etc.Willem
3 september 2011 om 06:49 #17914460@wim-v6 wrote:
Transponder is afhankelijk of de X14XE deze al heeft.
overzetten:
Benzinepomp (wisselen van singlepointpomp naar Multipoint pomp).
Motor kabelboom (hele andere motor)
als je stuurbekrachtiging wil zal je veel moeten aanpassen, leidingen stuurhuis, stuurpomp, motorsteun mutiriem etc etc.Willem
wat bedoel je willem met de transponder
als de x14xe die al heeftzou het ook 1 kunnen zijn zonder transponder dan
hoe kan ik dat checkenen wil er geen stuurbekrachtiging en niks op hebben
er moet zoveel mogelijk afmotor boom zit er bij
en hoe zit het met de binnenkabelboom moet die ook andersen motorsteun moet dat ook anders of gaat dat wel passen
ik hoor het graag weer even van je
gr
dietrich
3 september 2011 om 19:59 #17914461de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)
4 september 2011 om 07:47 #17914462@wim-v6 wrote:
de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)
oke willem dat zou mooi zijn maar hoe kan ik dat op het blok zien
want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen
maar hoe kan ik daar achter komen
want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder
hoe weet ik dat er geen startonderbreker op zit dan
ik hoor het graag even van je
4 september 2011 om 09:17 #17914463Hallo,
Ik heb het zelfde met een Combo gedaan. Kabelboom + computer is plug en play. Starten en lopen. Echter nu lees ik dat je ook de branstofpomp moet wisselen. Wat is hier het voorbeeld van.
De auto loopt goed bij mij.Groetjes Vincent
@Dietrich Concept wrote:@wim-v6 wrote:
de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)
want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen
want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder
4 september 2011 om 09:24 #17914464opelvin wrote:Hallo,
Ik heb het zelfde met een Combo gedaan. Kabelboom + computer is plug en play. Starten en lopen. Echter nu lees ik dat je ook de branstofpomp moet wisselen. Wat is hier het voorbeeld van.
Topicstarter gaat van singlepoint naar multipoint injectie
Jouw combo had denk ik voor ombouw al een multipoint blok ;)4 september 2011 om 10:02 #17914465@opelvin wrote:
Hallo,
@Dietrich Concept wrote:@wim-v6 wrote:
had jij er dan ook geen transponder tussen dan
hoe kan ik daar achter komen dat ik niet een transponder hoeft te gerbuiken
en liep hij dan gewoon op de binnenkabelboom van een c14 NZ4 september 2011 om 14:22 #17914466Ik heb mijn binnen kabel niet hoeven vervangen. Alle kleuren passen op elkaar bij de computer. Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.
De transponder heeft volgens mij niets met de motorcomputer te maken. Maar ik kan het mis hebben. Als je hem toch ombouwd is het een kwestie van proberen. De kabelboom moet je toch omleggen.4 september 2011 om 16:23 #17914467@opelvin wrote:
Ik heb mijn binnen kabel niet hoeven vervangen. Alle kleuren passen op elkaar bij de computer. Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.
De transponder heeft volgens mij niets met de motorcomputer te maken. Maar ik kan het mis hebben. Als je hem toch ombouwd is het een kwestie van proberen. De kabelboom moet je toch omleggen.had jij er dan geen transponder tussen
want als er een startonderbreker op zit moet je de transponder wel gebruiken volgends mijuit welke auto heb jij dan de motor gehaald en welk jaartal is die dan
de mijne is van 1995
4 september 2011 om 19:42 #17914468Mijn combo is van 1994. Volgens de man waar is de motor gekocht heb komt hij uit een sport van 1996.
Echter heb ik op carfolie.com zitten kijken. Daar zag ik wat ik niet wist dat er 3 soorten injectie’s zijn.
60 pk wat ik had, 82 pk welke ik nu heb en 90 pk deze heb jij misschien. Ik heb er in iedergeval geen transponder in zitten.
Ik moet nu gaan. Kan misschien van de week reageren anders aan komend weekend weer.4 september 2011 om 22:16 #17914469@opelvin wrote:
Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.
Ja Goed te arm op Vollast inderdaad…
de Singlepoint pompen zitten op max 2,5 bar, de X14XE draait op 3bar minimaal,
de Multipoint pompen pompen meer als 5 bar, en een grotere aanvoer Capaciteit.
Mij maakt het niks uit, maar te arm lopen merk je meestal niet heel snel, maar vreet wel de motor op..
Willem
5 september 2011 om 04:45 #17914470Ik denk dat mr opelvin maar eens zijn bougies moet checken
waarschijnlijk zijn ze op weg om er zo uit te zien…..
En zich ff netjes voorstellen in het daarvoor bestemde topic ;)5 september 2011 om 07:54 #17914471Sta ik me te verbazen dat de mijne Spierwit zijn na een ritje door Duitsland, deze heeft wel heel heet verbrand…
of hij trapt m niet Langere stukken voluit…
Ik zit met de Combo nog wel eens bij de oosterburen, dan moet ie wel werken hoor.
zie onderschrift bij de Combo t= 201km/u
Willem
5 september 2011 om 15:39 #17914472hoe heb jij de transponder dan aangesloten willem in je combo
6 september 2011 om 12:52 #17914473gewoon de transponderlezer van de 1400 8V er uit gehaald, en die van de 1600 16V erin gezet en aangesloten, zoals ik al in een PB gemeld had.
en de transponder van de 1600 16V in mijn sleutel geplaatst
Mijn Combo is een ’98-er en dus ten aller tijde met startonderbreker (ook diesels), mijn 1.4 8V motor was trouwens een X14SZ met electrische EGR.
Willem
11 september 2011 om 11:56 #17914474ok en er zijn ook 2 verschillende distributie riemen en multiriemen
hoe kan ik weten welke ik nu moet hebben
want ik ben onderdelen aan het bestellen
11 september 2011 om 18:27 #17914475Hallo,
Ik ga voor de brandstofpomp. Ik heb de bougie’s er uit gehaald en ze zien er prima uit.11 september 2011 om 18:32 #17914476staat wel op ebay :D :D :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.