Motorstoring X20DTL.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motorstoring X20DTL.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268173

    Hey,

    Zojuist onderweg naar huis kreeg ik opeens een motorstoring met mijn Vectra.
    Lampje gaat branden, en motor houdt in.

    Toch richting huis gereden, en dan ging soms het lampje uit, en was er niks aan de hand, paar minuten later weer aan. en zo tot thuis.

    Meteen de laptop tevoorschijn gehaald, en krijg hetvolgende :

    Wat is er nu precies aan de hand ?

    #18253777

    Mogelijk vervuild inlaatspruitstuk. EGR klep en inlaatdruksensor (MAP) reinigen .

    #18253778

    Of lek in het vacuumsysteem

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18253779

    Lek in vaccuumsysteem kan ik nakijken met de opcom toch ?
    EGR klep is toevallig 2 weken geleden schoongemaakt.

    #18253780

    De egr aansturen met de opcom kan wel, maar het meeste leer je bij deze motor met eek vecuummeter zelf dn gauw evek alles vacuum trekken, dan weet je meteen wat er mis is, kan zijn dat alles goed is maar dat er1 vacuumklep vacuum lekt en dan kan je ook deze fout krijgen

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18253781

    Ik heb helaas geen vacuüm meter.
    Net Map sensor schoongemaakt. Mocht ook niet helpen helaas.

    #18253782

    Lmm ook controleren, anders even alles aansturen met opcom of de tech 2

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18253783

    Heb destijds zelf ook deze storing
    Had toen een lekke aansluiting van een vacuum slang

    #18253784

    Idd deze is vaak de boosdoener, vacuum trekken en je weet het:)

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18253785

    Bedankt voor de reacties.
    Van de week maar even langs de garage dus ;)

    #18253786

    Je kunt eerst zelf de aansluitingen eens bekijken king:

    #18253787

    Die had ik al nagekeken ;)

    #18253788

    Weet iemand de correcte waardes van de LMM ?

    #18253789

    Jouw LMM mag wel een waarde van rond de 1100-1200 mg/slag halen.. hoe meer des te beter :D

    #18253790

    Dus tussen de 700/800 is niet voldoende ?

    #18253791

    Dat is al aardig aan de lage kant ja maar niet voldoende om in storing te gaan

    #18253792

    Paar weken geleden kwam ik nog wel op 1100…

    Ondertussen is de EGR vervangen, Deze bleek stuk te zijn.
    Heb al 2 van die vacuum regelklepjes vervangen.
    Vandaag bij de garage terug geweest, Vacuum laten meten, en was goed volgens hun.

    Ondertussen komt er soms ook een extra storing bij, P1125. Met name met harder optrekken (3500rpm)

    Vandaag nieuwe inlaatpakkingen besteld, En dan proberen de inlaat maar eens schoon te maken?

    #18253793

    Abs storing is ondertussen opgelost door een andere abs module erin te zetten :)

    #18253794

    @Turbo-Dreams wrote:

    Paar weken geleden kwam ik nog wel op 1100…

    Ondertussen is de EGR vervangen, Deze bleek stuk te zijn.
    Heb al 2 van die vacuum regelklepjes vervangen.
    Vandaag bij de garage terug geweest, Vacuum laten meten, en was goed volgens hun.

    Ondertussen komt er soms ook een extra storing bij, P1125. Met name met harder optrekken (3500rpm)

    Vandaag nieuwe inlaatpakkingen besteld, En dan proberen de inlaat maar eens schoon te maken?

    Egr kapot zorgt niet dat je auto minder gaat presteren hoor.
    Rij zelf met afgedopte egr en heb hem nog niet weg laten schrijven.
    Enige wat je erdoor krijg is dat het motorstoring lampje brand.

    Dus die lijkt me sterk.

    #18253795

    Inlaathuis schoongemaakt.
    Nog steeds storing :(
    Iemand nog een idee wat het probleem kan zijn ?

    #18253796

    Valt me net op,

    Met volgas optrekken, hoor je de turbo opspoolen, en dan lijkt ie snel wat druk kwijt te raken.
    Met opcom gekeken, stationair geeft ie een turbowaarde van 0.98
    Als ik dan volgas optrek, gaat ie naar 2.3, om dan terug te zakken naar 1.90 ongeveer. Dus alles bij volgas.
    eerst kwam ie niet boven de 1.90 dacht ik.

    Lijkt erop dat de turbo redelijk piekt. Is dit normaal ? Want dit was eerst dus niet zo volgens mij.

    Motor bokt de laatste tijd ook heel lichtjes, vooral met volgas optrekken.

    #18253797

    Hoog zat. Die van mij doet piek 1.2/5 bar en houd 0.9 vast. Y20dth

    #18253798

    Daarom snap ik het niet Jeroen,
    Deze turbo draait toch geen 2 bar? ?
    De turbo van de mijn vorige Vectra draaide standaard maar 0.7bar.

    #18253799

    De turbodruk is 1 bar, totale druk 2 bar(omgevongsdruk is al 1 bar) zo dacht ik het toch

    #18253800

    Oke, duidelijk. Bedankt Bart.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.