Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motorprobleem Astra H
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2014 om 08:41 #17267586
Hey,
Sinds gisterenavond begon het motorlampje te branden, de auto met de sleutel, je zal hem wel kennen.
Sindsdien heb ik duidelijk minder vermogen, het bleef branden de gelehe rit, en de rit naar huis ook, maar dan had hij zijn vermogen voor een stuk terug..
Heb al geprobeerd om motor af te zetten en op, geen effect.. Is dit een veel voorkomend voorval en hopelijk een simpele oplossing?
Alvast bedankt
17 augustus 2014 om 08:46 #18248845Wat voor motor? Uitlezen beste optie.. Kan van alles zijn, meest voorkomend zijn bobine(benzine motoren), EGR, gasklephuis.. Oplossingen allen redelijk simpel..
17 augustus 2014 om 08:52 #18248846Het gaat hier over de 1.9 CDTI Diesel
Kreeg wel even schrik, rij ik de motor niet aan flarden in noodmodus?
17 augustus 2014 om 08:55 #18248847Nee, daar is de noodloop op dat moment voor.. Kan ook dichtgekoekt inlaattraject zijn of iets met wervelkleppen, daar weet ik helaas te weinig van(die laatste). Waar woon je? Vast iemand hier die ‘m met Opcom ff uit wil lezen(kan bij mij bijvoorbeeld ook).
17 augustus 2014 om 08:57 #18248848Dus ik mag nog wel even rijden naar mijn nodige bestemming zonder de problemen te verergeren?
Voelt nogal raar zo weinig vermogen hebben..Ben van regio heist o/d berg.
17 augustus 2014 om 09:00 #18248849noodloop is niet de manier om te blijven rondrijden, wel de manier om op dat moment dingen te beschermen. Verder niet mee rijden dus..
Kijk hier voor Forumleden in de buurt met een Opcom: https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 augustus 2014 om 15:30 #18248850Ben even naar de opel dealer geweest, heeft me verteld dat het de EGR klep is.
Nu is het lampje wel uitgegaan onderweg naar daar, maar de foutcode zat er nog in.
Hij heeft me het advies gegeven gewoon te rijden en als het terug komt gewoon een nieuwe te plaatsen.Terugkomen zal het zonder twijfel wel doen, maar de vraag is, wat is het beste om die klep te “reinigen”, goed gas geven of rustig rijden? Mijn logica zegt gas geven?
18 augustus 2014 om 15:47 #18248851Kan ook zijn dat je EGR kapot is, dan heeft doortrekken geen zin, je kan het proberen. Op de snelweg in de derde versnelling goed doortrekken 10 a 15 minuten lang. Je kan daarna eventueel de EGR demonteren en met een reiniger de klep reinigen. Als de auto daarna toch in de noodloop schiet, is je EGR daadwerkelijk stuk.
18 augustus 2014 om 15:49 #18248852Maar het lampje ging terug uit, wat heeft dat dan te betekenen? Als de EGR stuk zou zijn zou het toch blijven branden en in noodloop blijven?
18 augustus 2014 om 15:58 #18248853Dat het lampje uit gaat wil niet zeggen dat je EGR niet stuk is, het kan zijn dat de klep slecht open en dicht ging op dat moment door vervuiling en slijtage, en daarom de auto in noodloop schoot (Mechanische probleem). Wellicht functioneert die nu weer goed en is de lamp uit, maar straks weer niet bijvoorbeeld, het kan dus goed vol zitten met roet. Probeer de auto goed door te trekken en vervolgens schoon te maken met een reiniger, dan weet je het zeker dat het door roetaanslag kwam dat de EGR niet functioneerde, als die daarna weer in de noodloop schiet dan blijft er maar 1 optie over en dat is de EGR vervangen.
18 augustus 2014 om 16:00 #18248854Zal de auto eens op zijn staart trappen en zal het hier laten weten :)
Alvast bedankt
18 augustus 2014 om 16:50 #18248855Over het algemeen is flink doorrijden beter dan de rustige rijstijl.. Dan krijg je dit soort shit:
18 augustus 2014 om 17:05 #18248856Als je het gaspedaal en rem tegelijk inhoud en dan de auto in het contact zet, niet starten, zie je de foutcode op de plek van de km stand. Je ziet dan ECNxxxxxx het gaat dan om de laatste 4 cijfers.
19 augustus 2014 om 17:02 #18248857Heb even rondgekeken, en het zou mogelijk zijn om de EGR klep gewoon af te sluiten?
Welke voordelen en nadelen heeft dit?
19 augustus 2014 om 17:30 #18248858Voordeel: geen viezigheid vanuit de uitlaat meer in de inlaat.
Nadeel: het kost een paar euro en er is een microscubele kans dat je de viergastest niet haalt bij de APK als je daar met stijfbevroren motor aankomt.
Dikke doen dus19 augustus 2014 om 18:18 #18248859Idd, gewoon afdoppen, mijne heeft geen enkel probleem, eerste EGR zit er nog op. Houd er wel rekening mee dat deze ook softwarematig uit de ECU geschreven moet worden. Veel bedrijven doen dit inclusief met een chiptuning, dus niet als service. Uit mijn hoofd doet KCPerformance dit ook zonder tuning als service, dus als je geen chiptuning wilt kan je bij hun terecht voor het uitschrijven en afdoppen van de EGR. Het heeft alleen maar voordelen.
19 augustus 2014 om 19:55 #18248860Kan dit nu bij een Z17DTH ook? Ik hoor van niemand dat dat bij hem gedaan is, en heb ook wel eens gelezen dat het niet zou kunnen..
19 augustus 2014 om 22:04 #18248861Op Ebay staan de platen wel te koop voor een Z17DTH maar of het werkt weet ik niet, kan er ook niet veel over vinden als ik via google zoek naar de mogelijkheden. De Z17DTH schijnt moeilijker te zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.