Motorombouw hypothetisch

Forumindex Forums Modellen Astra Motorombouw hypothetisch

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18008430

    @wim-v6 wrote:

    Ik heb effe het een en ander opgeszocht, als je dan de injectie huizen bekijkt zijn de X16SZR toch wel met een Retour op het injectiehuis geleverd.

    De Overigen benzine motoren zijn zowiezo met een retourloos systeem…

    Willem

    Retourloos? Vertel..
    Waarom zitten er dan 2 slangen op de injectiegallerij die van de pomp afkomen?
    Bij bijvoorbeeld een x16xe is dat zo maar ook bij mijn Z20let.

    #18008431

    Ja klopt, de Z20LET heeft wel een retour.

    de X16XE is niet geleverd in de Astra-G

    De X16XEL-II Z16XE X18XE12 en Z18XE hebben een retourloos systeem..

    De 2.2 weet ik niet,

    De 2.0 turbo Z20LET heeft gewoon een retour, maar dat komt omdat de basis van deze motor (X18XE X20XEV) gewoon vertrouwde ouwe zooi is..

    Willem

    #18008432

    Okee, maar voor zover ik weet zaten dezelfde brandstofaansluitingen ook in m’n Astra G met x16xel.
    Waar dient die 2e aansluiting dan voor?
    In de vorige post bedoelde ik natuurlijk ook de x16xel ipv. x16xe.

    #18008433

    ja kan hoor dat de X16XEL’s nog wel een Retour hebben, ik heb laatst een X18XE1 gesloopt, met een retourloos systeem..

    deze draaien wel op een ander systeem.

    Willem

    #18008434

    Die heb ik nog niet zover onderzocht.
    Maar zo komen we ergens ;)

    #18008435

    In de g zijn ze geleverd met en zonder retour blijkbaar. En verschillen tot een Vectra B , Astra, F G zijn niet heel erg groot. een X18XE1 of X16XEL zijn beide smallblocks en daarvoor meot je hetzelfde ombouwen. Je kutn bij beide motoren je huidige bak zelfs behouden. En remmerij 101 tegen 115 pk.

    #18008436

    Ah, ok….
    Leuk om de opties eens te bekijken!
    Maar aangezien een ombouw ook weer flink wat zal gaan kosten zal het er op korte termijn niet echt inzitten!
    En als je dan nog in beschouwing neemt dat het mijn dagelijkse auto is, is het sowieso niet echt dat het snel zou gaan gebeuren!

    Denk dat er toch wel een aantal dagen werk in zal gaan zitten. Helemaal als je bedenkt dat ik niet zo technisch ben aangelegd dat een motorombouw een “eitje” zou moeten zijn.

    maar ik houd de opties zeker open!

    Een X16XEL of een X18XE1 is dus wel het beste te doen?

    #18008437

    Als je je bestaande bak er tegen hangt maakt het niet zo veel uit.
    Kabelboom is van beide anders dus die moet zowiezo.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.