Motorolie vraagje…

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motorolie vraagje…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210078

    M’n C20XE is volledig gereviseerd, en ik wil 10w40 vol-syn. kroonolie gaan gebruiken…

    Is dit een goede keuze of raden jullie wat anders aan?

    #17487429

    Heb zelf op aanraden van meerdere hier 10w40 half synth. Valvoline Durablend gebruikt.

    #17487430

    ik gooi er altijd kroon 5w40 in…ook volsyntheet, gaat prima

    #17487431

    moet je hem nog inrijden…. zoja…dan de goedkoopste (liefst minerale olie) die je kan vinden. alle half en vol syntheet olieën hebben te goede smerende eigenschappen waardoor je blok niet goed kan inlopen.

    laat die er 1000km inzitten dan olie en filter wissel, nog een keer hetzelfde. en dan de olie erin die jij wil…

    ik rij met 10W40 Valvoline Durablend rij er al bijna 90.000 km mee en geen problemen ermee….

    heb trouwens altijd in al mijn blokken en in de blokken van meerdere wagens deze olie erin gedaan en nog nooit problemen ermee gehad

    #17487432

    @corsaracer

    Ja, ik moet hem opnieuw gaan inrijden…
    Kan ik gelijk met Durablend beginnen, of smeert dat ook te goed?

    ff -offtopic: de revisieboer zei dat ik de motor 5000km (!) moest inrijden!!! Ik had wel gezegd dat ik vol syn. erin wilde gooien, heeft dat er mee te maken? Want ik vind 5000km wel erg veel!

    #17487433

    gewoon minerale olie erin 15w40 (voor in te rijden)

    #17487434

    origineel gepost door KRSA2000

    @corsaracer

    Ja, ik moet hem opnieuw gaan inrijden…
    Kan ik gelijk met Durablend beginnen, of smeert dat ook te goed?

    ff -offtopic: de revisieboer zei dat ik de motor 5000km (!) moest inrijden!!! Ik had wel gezegd dat ik vol syn. erin wilde gooien, heeft dat er mee te maken? Want ik vind 5000km wel erg veel!

    5000 km kan ook hoor, zit je zo aan…

    weet niet hoeveel je rijd normaal….

    maar durablend smeert ook te goed…

    zo echt bij de aldi of lidl 15W40 minerale olie halen zoals noc zegt en daar gewoon 5000 km mee rijden en dan bij 2500km olie wissel doen…. en dan bij 5000km half syntheet of vool syntheet erin doen…(net wat je wil)

    #17487435

    Eyz.

    Dus:
    1000 km 15w40,nieuwe filter
    1000 km 15w40,nieuwe filter

    en dan Kroon Olie 5w40 ?

    Want wil in ieder geval deze vakantie mijn motor nog horen en beetje inrijden :)
    Maar wat houd dat half/vol syntheet nou precies in dan?

    Groeten Eric

    #17487436

    waarom zoveel investeren in een nieuwe motor en dan niet gewoon speciale inrij-olie kopen?

    1000-1500 km is genoeg, maar je moet niet te bang rijden, gewoon doortrekken e.d.

    een speciale toevoeging bij de benzine helpt ook, die zorg voor een schurend effect als het verbrand (alu oxide). van BP is dat spul te krijgen, 1 liter op 50 liter benzine mengen.

    gewoon na 1500 km olie en filter wisselen, en goede olie erin.

    #17487437

    origineel gepost door ErwinP
    waarom zoveel investeren in een nieuwe motor en dan niet gewoon speciale inrij-olie kopen?

    1000-1500 km is genoeg, maar je moet niet te bang rijden, gewoon doortrekken e.d.

    een speciale toevoeging bij de benzine helpt ook, die zorg voor een schurend effect als het verbrand (alu oxide). van BP is dat spul te krijgen, 1 liter op 50 liter benzine mengen.

    gewoon na 1500 km olie en filter wisselen, en goede olie erin.

    omdat een revisie bedrijf denk ik wel weet hoe het moet….en dit hebben ze mijn verteld toen ik mijn motor heb laten reviseren.

    ik kreeg toen te horen van de beste man om er de meest goedkope aldi of lidl olie (als het maar minerale olie is) erin te gooien en dan regelmatig wisselen en na idd 2500-5000 km kun je gewoon je erin in doen wat je wilt….

    #17487438

    Bardahl :angel

    #17487439

    Enige probleem dat motorblokken om zo maar te zeggen naar de klote gaan, is omdat mensen er mee trappen als het blok nog niet op temperatuur is. Je zuiger is alu, je blokje gietijzer. Alu zet sneller uit, zorgt voor leuke krasjes in je wandje.:jerry

    #17487440

    het eerste wat er uit pleurt is je koppakking, en alu zuigers die krassen in een geharde cilinderwand trekken ?:sleeping

    #17487441

    Zoiets dus:

    En zo sterk is de wand van een gietijzer blok niet. Alu blok ( Nicasil wand, is vele malen sterker, en voert beter warmte af. Motoren met aluminum onderblok, hoef je ook minder in te rijden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.