Motormanagement lampje Opel Corsa GSi—- Haperen en stoten

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Motormanagement lampje Opel Corsa GSi—- Haperen en stoten

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262372

    Beste medeforummers,

    Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Opel Corsa gsi (1.8 16v ). Bj 2001.
    Sinds begin af aan zit ik al met het probleem.

    Bijna elke rit krijg ik na een paar honderd meter al het motormanagement lampje. Dus niet altijd. Maar wel bijna elke keer.
    Soms krijg ik ook het motorlampje op het display, dan krijg ik niet het motormanagement lampje tegelijkertijd. Het is dus 1 van beide die begint te branden.

    Ik ben het een beetje beu.
    De auto stotterert en hapert bij weinig toeren. lager dan 1200 rpm +-. Dus bij overschakelen krijg je een schok effect, omdat de motor even inhoud zegmaar.

    Het volgende is gedaan.

    Uitgelezen —-> Storing brandstofmengsel
    Andere EGR klep.
    Nieuwe bougie’s
    Losse verbindingen, valse lucht etc.

    De garage om de hoek heeft ook geen idee.

    Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij er mee kan helpen!
    Alle nuttige informatie welkom!

    Alvast bedankt.

    #18197181

    Brandstoffilter vervangen, luchtmassameter controleren. Tevens andere garage zoeken want die om de hoek heeft dus geen ervaring met autos!.

    Oja alvorens je begint met klooien uitlezen.
    Al uitgelezen?

    #18197182

    Auto is uitgelezen, storing brandstofmengsel komt eruit.

    Lmm is goed.

    Waar moet ik nu gaan zoeken.
    Of mensen die het zelf gehad hebben?

    #18197183

    storing brandstofmengsel…. das niet echt een duidelijke.

    arm? rijk?

    en even live uitlezen zal meer uitsluitsel geven denk ik.

    dus even rijden met de computer eraan.

    lambdasonde ook al nagekeken/schoongemaakt/vervangen?

    #18197184

    Lambdasonde is dat een kwetsbaar onderdeel?

    Hoe en met wat zou ik deze het beste schoon kunnen maken?
    Zou met ander uitlees apparatuur de storing duidelijker worden aangegeven?

    #18197185

    Hallo?

    #18197186

    er zijn ook mensen die werken
    zou vanavond even afwachten

    #18197187

    Lambdasondes gaan idd nog wel eens stuk deze zijn te controleren d.m.v een uitlees computer (waardes aflezen) of zelf meten met je multimeter.

    Mocht er één stuk gaan alleen origineel halen(dealer) imitatie is vaak troep.

    Hoe te meten(Bron: Wim-V6)

    lambda sonde meten Z18XE..

    lambda sonde 1 (voor de kat dus)

    meten tussen pin 2 en 4 voor lambda waarde.
    deze moet bij STATIONAIR toerental tussen de 0,1 en 0,9 volt
    bij koude draaiende motor meten tussen pin 1 en 3 om de verwarming te controleren
    tussen pin 1 en 3 bij losgekoppelde stekker weerstand meten moet 9 ohm zijn.

    Lambda sonde 2: (na de kat dus)
    lambda waarde meten tussen pin 2 en 4
    Waarde moet bij STATIONAIR draaiende motor constant op 0,6 volt blijven staan.
    om verwarming van de lambda te controleren geld hetzelfde als lambda 1

    #18197188

    Bedankt! Ga er begin volgende week naar kijken.

    #18197189

    Lambdasonde meten is niet gelukt.. Ben niet heel handig met multimeters..

    Wel nog een keer uitgelezen ( aan de computer ) en nu is er een duidelijke storing. Storing P0130 storing in circuit Bank 1 – sensor 1
    En ook eerder al uitgelezen en toen was er storing met de lambda verwarming… zit deze in de sensor? Heb geen idee.

    Alle info welkom :thumb

    #18197190

    Ik,heb 3 storingen met de lambda.

    P0130
    P0030
    P0135

    Ik dacht dus dat de lambda kapot was. Na lang zoeken een originele lambdasonde gevonden op de sloop.
    Storingen geresetaar komen daarna weer terug..

    Auto rijd erg beroerd, vooral bij koude start. Heel erg stotteren. Normaal weg rijden is onmogelijk. Alleen bij volgas loopt die door. Bij minder gas hakkelt en stottert die en totaal geen vermogen.

    I NEED HELP

    #18197191

    P0130 – O2 Sensor Circuit Malfunction Bank 1 Sensor 1

    Possible causes
    – Faulty Front Heated Oxygen Sensor Bank 1
    – Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 harness is open or shorted
    – Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 circuit poor electrical connection
    – Inappropriate fuel pressure
    – Faulty fuel injectors
    – Intake air leaks may be faulty
    – Exhaust gas leaks

    P0130 Description
    The front heated oxygen sensor (or O2 sensor 1) is placed into the exhaust manifold. It detects the amount of oxygen in the exhaust gas compared to the outside air. The heated oxygen sensor 1 has a closed-end tube made of ceramic zirconia. The zirconia generates voltage from approximately 1V in richer conditions to 0V in leaner conditions. The heated oxygen sensor 1 signal is sent to the Engine Control Module (ECM). The ECM adjusts the injection pulse duration to achieve the ideal air-fuel ratio. The ideal air-fuel ratio occurs near the radical change from 1V to 0V.
    Read more: http://engine-codes.com/p0130.html#ixzz2rKJpS1Yw” onclick=”window.open(this.href);return false;

    deze code is echt verschrikkelijk, het kan namelijk een helehoop zijn. vanaf lambda tot en met een lekkage in de uitlaat (valse lucht)
    als het goed is kan je met opcom de lamba door meten, anders toch ff multimeter doen.
    rookt de auto ook?

    #18197192

    Wat een drama.

    #18197193

    CorsaGSI zei:

    Lmm is goed.

    Weet je dat wel zeker..?!

    Gr,
    The Duke

    #18197194

    BDP of nokkenas positie sensor al bekeken?
    Willen ook wel eens nare storingen geven. :thumb

    #18197195

    Hoi,

    Zo te lezen is je bobine defect. heb hetzelfde meegemaakt met mijn Zafira en koste bijna 400 euro.

    #18197196

    Het probleem is eindelijk opgelost, het bleek toch de lmm te zijn! Bedankt voor alle reacties.

    ;)

    #18197197

    Slotje

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.