Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motormanagement Lampje GSI
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 november 2011 om 00:24 #17243057
Hey Corsa peoples,
Sinds ik de auto gekocht heb heb ik last van mijn motormanagement lampje.
Het begon na misschien 2 weken toen ik me auto kocht.
Het lampje branden onregelmatig maar als ie brandde merkte je dat ie niet soepel reed. Nja van uitstel komt afstel dus er is nog even mee gereden geworden. Tot plotseling mijn moeder erin reed en gas gaf en het hele gas wegviel alsof je auto stil stond. Nja ik dus meteen zeuren van deed jij dat en shit. Nja dat was dus niet het geval. Dus ik zon idee van na de dealer toe voordat ik dadelijk me hele blok na de klote rij.Bij de dealer mooi uitgelezen bleek het de EGR klep te zijn. Leuk, ja merkte dat het daaraan lag dus mooi laten vervangen.
Heeft ie na de reparatie mooi een tijdje top gereden. Tot plotseling het lampje weer ging branden.. Dusja ik weer mooi na de garage toe weer laten uitlezen. Bleek het nu de gaskleppen te zijn. Hun wouden deze schoonmaken omdat dit lampje af en toe branden kon het zijn dat er vuil af en toe langs kwam heb ik me laten aanpraatte. Dus laten schoonmaken.
Nu ongeveer 3 dagen erna gaat weer het lampje branden? Nu beetje onderzoek gedaan op internet en zie ik vaak problemen met de 16v en gsi van de corsa. Wat denken jullie ervan? Wordt dit eindeloze reperaties waarbij ik beter een nieuwe auto kan kopen of?
Ben beetje ten einde raad en natuurlijk voor een eerste auto is het niet echt prettig als ik elke week bij de garage staat. Die lachen zich dus ook kapot.
Hebben jullie ook enig idee waar ik zon uitlees apparaat zelf kan kopen en wat dit kost? Is misschien wel makkelijker.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Gr, Maikel
6 november 2011 om 09:26 #17939117EGR afdoppen, gasklep schoonmaken, Carterventitlatie op inlaat buis afdoppen en naar buiten leiden…
dat verhelpt het probleem, alleen kan het MM lampje wel gaan branden als de EGR is afgedopt, echter zonder noodloop, alleen als doormelding…
willem
6 november 2011 om 13:38 #17939119Dus ik zou het op die manier kunnen oplossen definitief? Dat er in ieder geval niks ergs meer is? En kan ik dit zelf of misschien beter na dealer brengen?
Mvg, Maikel
6 november 2011 om 14:57 #17939120Dealer deot niet afdoppen.
de dealer zal het niet op kunnen lossen, de meesten weten de problemen niet dit dit veroorzaken.
die maken de boel schoon, en binnen een half jaar sta je weer bij de garage met hetzelfde omdat je weer alles verstopt hebt.
Willem
6 november 2011 om 15:43 #17939118Enn is er een how to van? En is dit makkelijk zelf te doen? Wil het wel zelf doen maar wil wel weten wat ik moet doen.
6 november 2011 om 16:06 #17939116Bij de x16xe ben je even bezig. Inlaat spruitstuk moet eraf, koelvloeistof vaatje aan de kant. Gasklephuis gelijk demonteren en helemaal schoonmaken en dan ziet hij daarachter
6 november 2011 om 16:19 #17939121inlaatspruitstuk hoeft er niet af maar ik wel makkelijker.
heb de mijne gisteren nog eraf gehad om schoon te maken en af te doppen
tis wel een pokkenwerk om eraf te halen
6 november 2011 om 17:11 #17939122En is hier een how to van of iets? Want denk dat het voor mij eindeloos werk is.
6 november 2011 om 17:17 #17939123Iemand op het forum was wel bezig om hem te gaan maken.
Je kan wel gedeeltelijk de handleiding van het inbouwen van een powerbox volgen. Alleen alles wat ze daar wegslopen moet je dus niet doen want dat heb jij weer nodig:
http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=362354″ onclick=”window.open(this.href);return false;Voor allen de egr:
http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=484749″ onclick=”window.open(this.href);return false;6 november 2011 om 17:24 #17939124Dan wacht ik nog maar beter even. Het is toch niet fataal om ermee door te rijden toch? De EGR klep zelf is al vervangen want deze functioneerde amper.
6 november 2011 om 17:29 #17939125Als het puur de egr is die de storing geeft lijkt me het niet fataal nee. Bij mij zat toen ik de egr af ging doppen het kanaal bij het gasklaphuis op een heel klein gaatje na verstopt. Dan kan er wel een nieuwe egr op zitten maar dat heeft dan weinig nut.
Je kan in principe weinig verkeert doen mbv de how to.
3 maart 2012 om 19:07 #17939126Dit is trouwens inmiddels allang opgelost de EGR klep is vervangen en dit heeft de storing verholpen
3 maart 2012 om 19:18 #17939127Komt meestal vanzelf weer terug hoor, EGR zit zo weer dicht met roet en zooi, toevoer naar de EGR is namelijk ook vervuild..
Bij mij is ie ook afgeplaat (X16XE) (ook ivm powerbox), af en toe een lampje zonder noodloop, verders prima…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.