motormanagement lampje brandt.

Forumindex Forums Modellen Astra motormanagement lampje brandt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Thomas1991
    Deelnemer

Hallo, Forumleden.

Ik heb een probleem met me motormanagement lampje.
    Heb de auto al een aantal keer uitgelezen op me werk de eerste keer gaf die 2 storingen.
    Van me lambdasonde en snelheidsmeter.
    Dus vanuit gaande dat het me lamdasonde stuk was hem vervangen.
    Nu blijft die dus gewoon branden niet constant vaak alleen als die een keer boven de 3000 duizend toeren is geweest.
    En als die echt is op zijn staart getrapt word en trapt dan de koppeling in slaat die meteen af laat de koppeling weer opkomen en loopt dan weer prima.
    Nu is mij dus verteld dat ik is een injectie reiniger moest proberen in sommige gevallen zou dat helpen maar ook tevergeefs.
    Hij geeft nu trouwens alleen storing aan van de snelheidsmeter wat ik zelf wat apart vindt.
    Werk in een schadebedrijf als plaatwerker dus met dit soort dingen zijn we niet zo heel erg thuis.
    Het gaat hier om een opel astra f station 1.6 16v van 1998.

Alvast bedankt iedereen
    mvg, Thomas

GSI Racer
    Deelnemer

bedoel je misschien toerental storing?

kan best wel eens zijn dat de nokkenassensor defect is.
    hoe ver kun je de motor doortrekken?
    verder dan 4000 rpm?

Thomas1991
    Deelnemer

Hij geeft snelheidsmeter storing kon er verder niet echt dieper in die fout komen dus het zou inderdaad best kunnen dat dat ding die sensor bedoelt. ik kan hem door trekken tot de toeren begrenzer dus zo uit me hoofd is dat 6500 toeren.
    Verder loopt die perfect start zowel koud als warm goed pingelt niet ook niet onregelmatig lopen reageert ook vlot op het gas hij wil alleen nog wel is wat stotteren in de 2de versnelling bij een wat lager toerental(1000-1500toeren).

GSI Racer
    Deelnemer

hmm vreemd dan.

misschien kun je hem beter eens bij een garage of dealer uit laten lezen.
    dealer kost wel iets meer!

wim-v6
    Deelnemer

snelheid signaal..

werkt de snelheids meter??

nee: snelheidsmeter kabel gebroken

ja: teller signaal kastje achterop tellerunit kapot, bij de ene kan je m wisselen, bij de ander zal je een andere occasie tellerunit in moeten zetten.

Willen

Thomas1991
    Deelnemer

Na een aantal avonden zoeken en diep nadenken en veel zoeken op internet erachter gekomen dat het met geen van bovenstaande dingen te maken had.
    De vorige eigenaar was nogal creatief bezig geweest met de bedrading van de radio zowel voor de iso stekker als achter.
    Dus ik die radio die erin zat er uit gehaald me eigen erin gedaan(toen gaf die ook al storing) de bedrading weer aangepast achter de iso stekker zodat alles weer goed werkte, maar bleek niet goed genoeg te werken.
    Dus van me sloop astra de iso stekker eruit geknipt en alles weer aangesloten zoals het hoorde en alle problemen zijn weg.

Bedankt voor jullie reacties!

wim-v6
    Deelnemer

dan had je bij de Isostekker een onderbreking gemaakt in het snelheids signaal naar de Motorcomputer.

de draad van tellersignaal loopt van de tellerunit naar de Isostekker van de radio, dan naar de TID / MID, dan naar de motorcomputer.

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.