Motorlampje na afdoppen egr x25xe

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Motorlampje na afdoppen egr x25xe

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Ik heb dus vanmiddag mijn EGR afgedopt met een blind plaatje
    Maar nu blijft mijn motorlampje branden
    Heb ook al geprobeerd de accu los te halen voor een reset
    Maar heeft niks uitgehaald .
    Heb ik iets verkeerds gedaan
    Of had ik 1 van de 2 openingen open moeten laten
    ??????

zoals je zegt. plaatje halen bij opel, waarbij een gat aanwezig is. Blind afdoppen geeft problemen, omdat de EGR dan helmaal niet meer werkt.

gat? ik heb gewoon een vlak plaatje gemaakt voor die van mij. geen problemen gehad.

of zijn er meerdere types EGR geleverd?

Is idd een blindplaatje zonder gat. Maar je hebt de egr wel laten zitten toch, niet afkoppelen van de stekker.

Heel stom maar vanochtend is het motorlampje uitgegaan
    Bij de eerste start en ben meerdere keren weggeweest vandaag en het motorlamje is niet meer gaan branden
    Dus zou zeggen probleem opgelost :wtf

OKe, dat komt omdat wanneer men een apparaat afkoppelt zoals egr en de motor dan laat lopen een storing krijgt wanneer je de auto twee maal hebt herstart hoort deze wanneer het apparaat weer aanwezig is de storing te wissen.

@Haasje17 wrote:

OKe, dat komt omdat wanneer men een apparaat afkoppelt zoals egr en de motor dan laat lopen een storing krijgt wanneer je de auto twee maal hebt herstart hoort deze wanneer het apparaat weer aanwezig is de storing te wissen.

Het vreemde is alleen dat ik hem heb afgekopelt en een plaatje heb gemaakt en toen teruggeplaats en daarna pas weer het contact aan en gestart dus tussendoor geen contact aan enof gestart

Dus misch toch via een constante spanning op de ecu mischien ?

trek de motor is door tot lekker 5000 toeren?
    komt je lampje dan terug?
    zoja sluit je plaatje niet lekker aan en lekt ie op je plaatje heb ik ook gehad met mijn v6

@svdk20 wrote:

trek de motor is door tot lekker 5000 toeren?
    komt je lampje dan terug?
    zoja sluit je plaatje niet lekker aan en lekt ie op je plaatje heb ik ook gehad met mijn v6

Heb ik gedaan. En geen motorlampje wat gaat branden dus denk wel dat het nu goed zit en geen storingen verder
    Alleen lijkt het wel of er nu meer rook uit de uitlaat komt
    Witte rook

Lijkt me condens of ruikt het ook zoetig?

Het ruikt niet zoet maar naar uitlaat gassen gelukkig ook de olie dop het peilstok zijn vochtvrij en het expansievaatje is olie vrij

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.