Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motordiagnoze lampje brand en motor houd in
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door
wim-v6.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2011 om 09:58 #17239483
Frits Visser
DeelnemerBij mijn Opel AstraG-cc van 11-99 X1.8XE1 ( km stand 273.000 ) brand het moterdiagnose lampje en de motor houdt in. Lijkt wel of de moter op drie cylinders loopt.
Bougies vervangen ging even goed en nu brand het lampje meestal.
Motor kan gewoon geen toeren maken en stinkt naar benzine en rijdt lijkt wel duurder.16 augustus 2011 om 10:12 #17898473wim-v6
Deelnemeruitlezen
Willem
17 augustus 2011 om 19:05 #17898475Frits Visser
DeelnemerHeb mijn Astra uit laten lezen en het zou mijn gasklephuis zijn. Moet gereinigd worden of eventueel vervangen. Is het schoonmaken zelf te doen of het eventueel vervangen en waar zit dat ding onder de motorkap.
Kan iemand mij een tip geven ?17 augustus 2011 om 19:35 #17898476Peter Reedijk
DeelnemerWim heeft daar een hele mooie uitleg voor heb ik ook gebruikt en ging perfeckt
18 augustus 2011 om 09:27 #17898474Frits Visser
DeelnemerHallo,
Staat deze uitleg nog op de site ?
18 augustus 2011 om 10:39 #17898477Peter Reedijk
Deelnemerhet is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:
op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
_________________
Vectra-B1 2.5 v6 (x25xe) CDX ’96 0-100: 7.9 sec – top 257km/u – fabriek: duitsland(russelsheim)Opel Combo B LFW 1.6 16V (X16XE mantzel) 125pk 137.000km 0-100: onbek. – top 195km/u tot nu toe, fabriek: Azambuja
> UITLEZEN OPELS MET 16pins uilteesstekker via OP-COM <
Agila-A-B Corsa-B-C-D Astra-F-G-H-J Vectra-B-C Omega-B Zafira-A-B Insignia18 augustus 2011 om 10:41 #17898478Peter Reedijk
Deelnemer@Peter Reedijk wrote:
het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:
op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
_________________
Vectra-B1 2.5 v6 (x25xe) CDX ’96 0-100: 7.9 sec – top 257km/u – fabriek: duitsland(russelsheim)Opel Combo B LFW 1.6 16V (X16XE mantzel) 125pk 137.000km 0-100: onbek. – top 195km/u tot nu toe, fabriek: Azambuja
> UITLEZEN OPELS MET 16pins uilteesstekker via OP-COM <
Agila-A-B Corsa-B-C-D Astra-F-G-H-J Vectra-B-C Omega-B Zafira-A-B InsigniaOke de foto’s zijn niet mee gekopieerd.Dan moet je hier boven aan de pagina even op zoeken klikken en dan gasklephuis in vullen.Dan kan je de how to do vinden
18 augustus 2011 om 10:59 #17898479Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:



op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:

nadat de gasklep is opgeboord:


en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:

Willem
19 augustus 2011 om 21:58 #17898480wim-v6
Deelnemerwat is de code.
Vaak zegt de opel dealer namelijk dat de gasklep vervangen moet worden als de codes gegeven worden met betrekking op overslaan diversen cilinders of codes die betrekking hebben op overslaan cilinder nr #.
dat draait dan eerder uit op een bobine dan een gasklep
Codes zijn in zo’n geval erg handig om te weten.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.