motorblok overzetten?

Forumindex Forums Modellen Corsa motorblok overzetten?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216345

    mede forumers,

    ik zou in me b`tje een ander blok willen laten zakke.

    nou is dus de vraag.!!

    moet er veel aangepast worden om van een:

    C14SE naar een X14XE.

    greetz
    Corsageak

    #17595724

    Van een C14SE naar een X14XE, euhm…

    De brandstofpomp moet het wel kunnen doen.

    De aandrijf assen passen ook gewoon.

    De draadboom en ECU moet je wel over zetten.

    Ik zou er gelijk een 1600 in zetten, maar ik ben geen lief-hebber van ecotec motoren :angel

    #17595725

    ja indd,

    als ik tog aan moet gaan passen met ophangingen dan kan ik er indd beter gelijk een GSI blokkie in hangen:D

    als er maar pit in zit:wors

    #17595726

    denk dat je de motorsteun van de se kunt gebruiken, maar weet ik ook niet zeker… Maar die se motoren doen het toch ook niet slecht tov van de xe motoren… en ze zijn beter:P

    #17595727

    klopt dat Se blok loop nog prima aangezien de 202000 km,
    lekker fel blokje maar wil iets dat net een tikje sneller weg schiet voor t stoplicht, of op de snelweg voor inhalen.

    en onder me motorkap mag t wel ietsiepietsie voller liggen:agent

    #17595728

    onderblokken zijn gelijk van alle corsa B’s
    althans de aansluitingen op het onderblok en bak.

    je kunt dus rustig een x16xe of x14xe erin hangen…
    no worries…
    ik ging destijds van c16xe naar c16sei
    aangezien de c16xe toewas aan 16 nieuwe kleppen…

    Dus no worries.
    gewoon erin planten dat ding

    #17595729

    ik zou beter de SE erin laten..

    krijg je in ieder geval geen problemen mee.

    de c/x16/14xe blokken zijn nogal probleemgevalletjes.

    nu zullen er wel tig reacties komen dat die er helemala geen problemen mee hebben, maar ze staan erom bekend.

    En van 14SE naar 14xe merk je niet.

    en voor et stoplichtsprintje kun je beter bij de 8klepper blijven.

    de 1400 en 1600 16klpeppers moeten het echt van de toeren hebben, anders komen ze niet echt van de plek.

    #17595730

    Waarom niet ombouwen naar een 1600 8v, die vindt je in overvloed…..

    De swap naar 1400 16v zou ik niet doen, levert je niets tov 1400 SE 8v….

    #17595731

    zoek uit een astra F maar een c16se,heeft 100 pk,en gaat veel langer mee,en hangt er zo in en veel hoef je ook niet aan te passen,de motor en de ecu overzetten.
    Vriend van mij heeft het ooit ns gedaan met een combo,lache joh,dat kreng ging best hard toen,zeker bij t stoplicht heel wat verbaasde gezichten gezien!:)

    #17595732

    ik zou zeggen kijk voor een C20ne die gaan ook heel goed en krijg niet veel gezeik met apk of dergelijk ,omdat het ook een 8v is .

    ik ben toen ook van 1.2 8v naar 1.6 8v gsi gegaan

    #17595733

    Originally posted by SRLandgraaf
    ik zou zeggen kijk voor een C20ne die gaan ook heel goed en krijg niet veel gezeik met apk of dergelijk ,omdat het ook een 8v is .

    ik ben toen ook van 1.2 8v naar 1.6 8v gsi gegaan

    Omkeuren kost tegenwoordig 50 euro en dan is alles legaal.

    #17595734

    oke thanx voor de tips.
    misschien dat ik het dan voorlopig wel ff bij me 14SE blokkie houd.
    heb met dit blok ook wel is wat verbaasde gezichten gezien. vooral toen ik afgelope zomer een clio sport 1800 16V schijt reed :D :wors
    hij had niet egt door dat hij wat zwaarder woog dan mij haha:P:hmmz

    greetz
    corsageakking:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.