motor word warm…

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) motor word warm…

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18054795

    ik heb vandaag nog contact gehad met de garage…compressietest alles was goed!..ze willen morgen me kop onder druk zetten heel het weekend zodat ze kunnen zien of het lekt en zoja waar..dus ik ben benieuwd…want ik heb de eiginaar zelf gesproken en die zou zich erin verdiepen want die was op vakantie geweest..dus maandag krijg ik verdere info

    #18054796

    C20XE ontlucht zichzelf, mooie techniek hoor in een Opel!

    Kachel soms verstopt?? Zou eens goed kijken of beide slangen wel heet worden! Als die verstopt zit dan kan de vloeistof de kop niet uit en krijg je ellende!!

    Wel raar alsnog dat de fan niet aan slaat, super basic stukje techniek, moet je in twee tellen kunnen testen waar dat aan ligt. Zou dan toch haast denken aan een circulatie probleem á la kapotte waterpomp, maar dan zou de radiateur ook werkelijk niet warm worden…

    Verder gaat het echt niet bij 100 graden koken jongens, systeem bouwt druk op en onder druk is het kookpunt van water hoger dan 100 graden, op dat principe werkt een snelkookpan ook namelijk! Bij de systeemdruk van een motor als dit ligt het kookpunt op een graadje of 120…

    #18054797

    kachel werkt perfect :thumb
    waterpomp is vervangen met de reperatie hoort bij de distributie set ;)

    klopt “inpricipe ja” hoor hij bij de 100 graden niet te koken maar dat was bij mij wel het geval….of hij nu nog is weet ik niet..want ze waren toen wat slang vergeten aan te draaie :hmmz bij mij in iedergeval heeft hij niet meer staan koken nadat ik die heb aan gedraaid..

    #18054798

    Als het systeem lekt en geen druk kan opbouwen dan kan het gaan koken ja.

    Maar effe de verdere testjes afwachten….

    #18054770

    @GSI-RF93 wrote:

    kachel werkt perfect :thumb
    waterpomp is vervangen met de reperatie hoort bij de distributie set ;)

    klopt “inpricipe ja” hoor hij bij de 100 graden niet te koken maar dat was bij mij wel het geval….of hij nu nog is weet ik niet..want ze waren toen wat slang vergeten aan te draaie :hmmz bij mij in iedergeval heeft hij niet meer staan koken nadat ik die heb aan gedraaid..

    Hoe is dit afgelopen?

    #18054799

    Precies, eerst snuffelen, als het geen uitlaatgas is dan eens testen wat de systeemdruk is van je koelsysteem. Door de druk van een paar bar verhoog je namelijk je kookpunt van je koelvloeistof. Zou er ergens dus druk verdwijnen (rubbertje van de dop van expansievat bijv!!) dan gaat de vloeistof keurig bij de atmosferische druk bij 100 graden koken!!

    #18054800

    @Thomas_M wrote:

    @GSI-RF93 wrote:

    kachel werkt perfect :thumb
    waterpomp is vervangen met de reperatie hoort bij de distributie set ;)

    klopt “inpricipe ja” hoor hij bij de 100 graden niet te koken maar dat was bij mij wel het geval….of hij nu nog is weet ik niet..want ze waren toen wat slang vergeten aan te draaie :hmmz bij mij in iedergeval heeft hij niet meer staan koken nadat ik die heb aan gedraaid..

    Hoe is dit afgelopen?

    Volgens mij is deze auto inmiddels gesloopt.
    Heb er iets van gezien op het gsi forum.

    #18054801

    Das nog de beste oplossing.. :D

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.