Motor vervangen Tigra 1995

Forumindex Forums Modellen Tigra Motor vervangen Tigra 1995

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur

Ben erg benieuwd hoe het gaat met de ombouw.

ik zelf ook hoor ^-^

De grootste uitdaging is dat je goed weet welke stekker waar vanaf komt en welke slang waarop heeft gezeten.

Je kan dit doen door te labellen of eventueel (veeeeeeeeel) fotos te maken bij alles wat je los haalt.

Natuurlijk werkt dit alleen als je een x##xe motor met een x##xe motor verwisseld.

Ik zorg er voor dat de motor altijd met nieuwe koppakking, distributie set, waterpomp, thermostaat, bougies + kabel, olie + filter (Bij standaard een nieuwe luchtfilter) en een nieuwe benzine filter in de auto geplaatst word.

Als de motor naast de auto staat is het moment dat je er het makkelijkste aan kan werken en dan zijn de bovenstaande werkzaamheden niet zo’n drama. een overweging die je zou kunnen maken is om eventueel de stekkertjes nog in te spuiten met contact spray en de motor uiteraard goed schoon te maken voor montage net als alles van plastic ‘schoon’ terug te plaatsen. :) Het kost een boel tijd, maar dan heb je ook een meerwaarde onder je kap :)

[rquote=1870105&tid=131817&author=1985]De grootste uitdaging is dat je goed weet welke stekker waar vanaf komt en welke slang waarop heeft gezeten.

Je kan dit doen door te labellen of eventueel (veeeeeeeeel) fotos te maken bij alles wat je los haalt.

Natuurlijk werkt dit alleen als je een x##xe motor met een x##xe motor verwisseld.

Ik zorg er voor dat de motor altijd met nieuwe koppakking, distributie set, waterpomp, thermostaat, bougies + kabel, olie + filter (Bij standaard een nieuwe luchtfilter) en een nieuwe benzine filter in de auto geplaatst word.

Als de motor naast de auto staat is het moment dat je er het makkelijkste aan kan werken en dan zijn de bovenstaande werkzaamheden niet zo’n drama. een overweging die je zou kunnen maken is om eventueel de stekkertjes nog in te spuiten met contact spray en de motor uiteraard goed schoon te maken voor montage net als alles van plastic ‘schoon’ terug te plaatsen. :) Het kost een boel tijd, maar dan heb je ook een meerwaarde onder je kap :)[/rquote]
    ja inderdaad ik ga nu zelf ook al een beetje moetten gokken waar welke kabel moet XD

mijn advies:

Kabelbomen alleen op de stekkers los halen en de kabels altijd hun ‘vormen’ behouden waar ze in de jaren naar zijn gaan zetten. Dit maakt het namelijk makkelijker hun ‘oude stekkie’ terug te vinden.

Heb 1x iemand geholpen die er niet uit kwam, die dacht alles mooi bij elkaar getapet en getaiript te hebben maar meerdere stekkertjes kwam die toen een paar CM te kort ;)

Hoi hoi,

Ik heb ook een tigra x14xe met distrubutie riem overgevlogen, heb ondertussen al een x16xe motor gekocht voor er in te plaatsen eind deze week begin volgende week ga ik aan de ombouw beginnen!:D

[rquote=1871613&tid=131817&author=Overrange]Hoi hoi,

Ik heb ook een tigra x14xe met distrubutie riem overgevlogen, heb ondertussen al een x16xe motor gekocht voor er in te plaatsen eind deze week begin volgende week ga ik aan de ombouw beginnen!:D[/rquote]veel plezier en veel geluk ^_^

succes, veel fotos maken he, zijn we dol op:)

[rquote=1873446&tid=131817&author=2e-c14nz]succes, veel fotos maken he, zijn we dol op:)[/rquote] ik ben blij dat mijn motor er bijna in ligt moet ik juist nog een andere katalysator halen en dn is die weer gefixt dan is het nog juist de roest problemen oplossen ^-^

nice! Wat voor blok komt erin?

[rquote=1873607&tid=131817&author=2e-c14nz]nice! Wat voor blok komt erin?[/rquote]trug een 1.4 16v XD

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.