motor vastgelopen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum motor vastgelopen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210990

    hallo
    ik heb mijn motor dus stuk
    afgelopen zondag op de snelweg begon het olie lampje te knipperen en kort daarna ging deze continu branden.
    dus ik dacht ok volgende afslag eraf (liever niet op de vluchtstrook mijn dochter +een vriendinnetje in de auto)
    enkele seconden later een plof geluid een rookpluim en toen was het stil (de motor dan) dus de vluchstrook op heel eind laten uitrollen ik dacht dat er op dat stuk een tankstation was ,dus niet :swear
    maar goed een vriend gebeldt waar ik enkele killometers vandaan was die heeft me tot bij hem voor de deur gesleept
    en toen heeft mijn pa ons daar opgehaald
    dit was dus een klote zondag en was maar aan het nadenken wat er loos kan zijn
    maaandag avond met de oprijwagen van mijn werk de auto opgehaald en bij voor de deur neergezet
    vanavond (dinsdag) heb ik het carter eronderuit geschroeft
    en tot mijn schrik is de zuiger gescheurd precies rond en langs de pistonpen ook is de drijfstang in meerdere onderdelen uit het carter gevist ook is het blok dus vast geslagen

    nu ga ik dus maar een andere motor erin hangen
    de body is nog helemaal hard geen roest en geen gebreken

    nu is eigenlijk mijn vraag
    ik wil dus een c18nz of iets anders erin hangen maar wat voor een versnellings heb ik nu eronder zitten
    zou ik aan deze versnellingsbak ook een 2.0 8klepper kunnen monteren
    liever heb ik een zelfde motor maar die zijn er niet zo maar te vinden

    dus als iemand iets weet graag ,ik hoor het GRAAG :wors

    tja en nu dit was even mijn vervelende verhaaltje
    nu ga ik verder ,met het er ziek zijn van dat mijn opel kapot is.

    gr. Erik

    #17504530

    Sow is nogal. Dat is dit de leeftijd? of dat het zo ineen keer kan komen, zonder echte waarschuwing. Zonde joh!

    #17504531

    ja is behoorlijk kl….e :mad:
    maar ben al bezig met een astra 1.8 automaat
    daar ligt de zelfde motor is dus deze kan dan in de vectra
    de basis van de vec is gewoon goed is hard en geen roest

    #17504532

    wat is je motor die je er nu in hebt liggen dan?
    en wat voor auto + bouwjaar?

    #17504533

    het is een c18nz
    opel vectra a2 07-95

    #17504534

    Die 1800 nz motoren staan hier in de buurt bij bosjes op de sloop.

    #17504535

    c20ne is makkelijk in te bouwen:D kabelboom:D en blok… bak is t zelfde;) veerpote als t goed is ook:D

    of je koopt gewoon mijn calibra:P

    #17504536

    Jup F16 bak volgens mij.

    #17504537

    k weet t zeker:P k heb c18nz gereden en nu c20ne:P

    #17504538

    maar waarom een C20NE en geen leuke C20XE :D

    als je toch een ander blok moet hangen . . . . . . . . .

    #17504539

    kostten ;)

    #17504540

    idd dat wordt me te duur
    en ik blijf liever orgineel rijden

    #17504541

    die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.

    Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.

    Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.

    Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

    dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

    Dit probleem is zelfs bij opel bekend.

    Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.

    Succes met de reparatie

    Willem

    #17504542

    ik kan zaterdag een astra ophalen met een goede 1.8i motor
    even een weekje rijden en dan heb ik vakantie dus kan het feest beginnen met over bouwen
    ik kan bij ons op het werk in de werkplaats de motor gaan overhangen daar is alles aanwezig dus 2 dagen dan moet de vectra weer gaan rijden

    @ wim bedankt

    #17504543

    mooi zow.

    nogmaals succes met de operatie en keep us up posted.

    Willem

    #17504544

    origineel gepost door wim-v6
    die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.

    Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.

    Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.

    Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

    dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

    Dit probleem is zelfs bij opel bekend.

    Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.

    Succes met de reparatie

    Willem

    Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto’s erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug

    #17504545

    origineel gepost door runnerf

    origineel gepost door wim-v6
    die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.

    Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.

    Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.

    Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

    dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

    Dit probleem is zelfs bij opel bekend.

    Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.

    Succes met de reparatie

    Willem

    Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto’s erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug

    Kwam voor het mooie TE VAAK voor.

    Deze motoren draaien lang geen 3000 toeren bij 120 in 5.

    zo ook zijn gelijk de andere versnellingen langer om mooiere verhoudingen te krijgen.

    hierdoor moet je wat meer toeren maken alvorens over te schakelen naar een volgende gang.

    Willem

    #17504546

    de motor is inmiddels vervangen
    alleen nu alles klaar is kom ik tot de ontdekking dat de waterpomp van de donorauto lek is :mad:
    dus nu nog maar de waterpomp vervangen:argue

    en dan is alles weer ok

    #17504547

    ja maar dat is iets dat je altijd moet vervangen.

    evel als je de distri vervangt en de waterpomp niet . . . dat gaat tie wel lekken met je nieuwe distri.

    #17504548

    is half uurtje werk bij de c18nz… is overgens een vrijloper als ie klapt dan is er nog nix aan de hand;)

    #17504549

    origineel gepost door wim-v6
    die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.

    Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.

    Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.

    Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

    dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

    Dit probleem is zelfs bij opel bekend.

    Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.

    Succes met de reparatie

    Willem

    Geldt dit verhaal ook voor de v6 b2?
    Want ik vind het ook fijn om lage toeren te draaien.

    #17504550

    origineel gepost door opelkadetje
    is half uurtje werk bij de c18nz… is overgens een vrijloper als ie klapt dan is er nog nix aan de hand;)

    helaas was deze dusdanig vastgerot dat ik alles bij elkaar
    ruim 3,5 uur bezig ben geweest
    de drie boutjes loshakken gelukkig niet afgebroken
    daarna de pomp eruit gebroken
    alles helemaal schoongemaakt
    met schuurpapier alles schoongeschuurd
    vasseline erop en toen alles erin gebouwd

    maar het was een hoop werk maar het resultaat is dat deze niet meer lekt

    de distributie was door de vorige eigenaar vernieuwd zonder de waterpomp
    ik snap nu wel waarom dat ie dat niet gedaan heeft

    maar goed dit was het hopelijk wel weer voor even

    de donor astra is inmiddel ook verkocht
    komen ze maandag ophalen
    deze gaat nu voor de autocross gebruikt worden

    gr erik

    #17504551

    origineel gepost door rezz

    origineel gepost door wim-v6
    die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.

    Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.

    Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.

    Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

    dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

    Dit probleem is zelfs bij opel bekend.

    Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.

    Succes met de reparatie

    Willem

    Geldt dit verhaal ook voor de v6 b2?
    Want ik vind het ook fijn om lage toeren te draaien.

    Je moet met GEEN ENKELE motor onder het toeren gaan rijden.

    daar gaat IEDERE motor van kapot

    Je kan best laag toeren rijden, alleen de motor niet laten werken in n te laag toerental

    willem

    #17504552

    Nee tuurlijk geen vol gas als ik 1200 toeren draai in zen 4. ik bedoel gewoon rustig cruisen gewoon 50 in ze vier.

    #17504553

    prima, niks mis mee

    doet wim ook

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.