Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #18177516

    @wim-v6 wrote:

    @ Omkeuren:

    Ik heb zowiezo Gister met Arjan lekker aan het Schrobben en Borstelen geweest, en ben een van de belangrijkste delen niet vergeten,
    heb gister het motornummer weer goed leesbaar gemaakt, dat moet ook voor de RDW.

    Tip: Deze motor is ook in het Type auto van Corsa_B_66 geleverd, deze kan omgekeurd worden middels een CVO, dan hoeft de auto niet gewogen te worden, en is een Rijproef niet nodig.

    CVO kan je bij de Opel verkrijgen voor zover bekend.

    Willem

    Ik heb in mijn astra G een xer gehad, had typegoedkeuringspapieren, kenteken enzn van de opc. En kon alsnog algehele keuring doen. Dus het is nog geen vrijbrief.

    #18177517

    Als jouw Astra nieuwer als 2001 is/was, is deze motor niet meer in overeenstemming met de Auto, de XER is tot 2000 geleverd.

    De 2.5 V6 (X25XE) is in de Vectra-B tot 2001 geleverd, dat zou dus goed moeten zitten.
    We gaan het meemaken

    Willem

    #18177518

    100% zeker dat het geen probleem geeft.

    Je hoeft ook niks te halen bij de dealer

    Kunt gewoon zo naar de rdw, daar hebben ze hun eigen database.

    #18177519

    Hmm, het wordt makkelijker dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik dus wel die hele Europese keuring moest onder gaan, met remmen,geluidstest etc etc….

    #18177520

    respect hoor, mooi project!

    #18177521

    word een mooi blok voor in de Vectra

    #18177522

    Prachtig verhaal zo’n ombouw…wou dat ik er genoeg verstand van had, om zoiets te proberen.
    Wat kost dat nou zo’n hele ombouw, is het niet veel goedkoper een hele Vectra B 2.5_V6 te kopen ?

    Stefan

    #18177523

    @ Stefan662, het is idd prachtig om te zien hoe dit allemaal gebeurd… Zelf doe ik dit helaas niet, aangezien ik de middelen er niet voor heb.. Ik laat dit uitvoeren door de mannen die er veel verstand van hebben, namelijk CarloAstra, en WimV6, er zullen nog wellicht mede forummers zijn die af en toe mee helpen :)

    Kosten, tjah het kost wel wat uiteraard, omdat er altijd zaken bij zijn waar je niet op had gerekend… En als je toch bezig bent, denk je, pak het wel direct goed aan.(nu het blok bloot ligt) Vandaar dat eea vervangen wordt. Er gaan uiteraard wel wat uurtjes zitten om het blok uitelkaar te halen, en weer op te bouwen, daar zit het meeste werk in. Maar goed, uiteindelijk heb ik wel een lekker fris blokje, en weetje dat de nodige onderhoud aan is gedaan, en de belangerijke zaken zijn vervangen.
    Wat betreft de vraag of het niet goedkoper was geweest om een andere Vectra te kopen, had gekund, alleen weet je dan niet wat je koopt, en in wat voor staat. Nu ben ik zeer tevreden met mijn eigen vectra, qua kleur etc en uitbouw..En deze is gewoon goed.
    Dan zou ik de andere vectra ook weer moeten uitbouwen naar smaak etc… Dus al met al kan dat ook weer oplopen qua kosten. Nu weet ik 1 dat mijn vectra goed is, en 2 straks ook een goede frisse blok er terug in komt. :)

    Maar als je de prijzen ongeveer exact wilt weten, moet je maar ff een PM sturen…

    #18177524

    @Corsa_B_66 wrote:

    Yups de mannen zijn goed bezig :D

    Volgende onderdelen worden vervangen:
    Nieuwe koppeling + druklager
    Koppakking set, incl kleprubbers worden vervangen
    Kleppendeksel pakkingen
    Krukas keering, zowel distri zijde, als koppeling zijde.
    Nieuwe thermostaat, deze was nog origineel.
    Bougie kabels, en de bougies uiteraard.
    Nieuwe radiateur.

    Zozo, hele waslijst nog ! volgens mij de helft ervan had je niet voorzien denk.
    Ik zei je nog, is leuk voor een ‘paar knaken’ een Vectra V6 kopen voor de motor, maar pas op vaak zal hij niet voor niets een laag bedrag hebben.

    Je pakt ’t in ieder geval wel goed aan. Toch had ik er minimaal gelijk een 3.0 ingehangen ;)

    #18177525

    @wim-v6 wrote:

    @ Omkeuren:

    Ik heb zowiezo Gister met Arjan lekker aan het Schrobben en Borstelen geweest, en ben een van de belangrijkste delen niet vergeten,
    heb gister het motornummer weer goed leesbaar gemaakt, dat moet ook voor de RDW.

    Tip: Deze motor is ook in het Type auto van Corsa_B_66 geleverd, deze kan omgekeurd worden middels een CVO, dan hoeft de auto niet gewogen te worden, en is een Rijproef niet nodig.

    CVO kan je bij de Opel verkrijgen voor zover bekend.

    Willem

    Wegen denk wel hoor. Die van Ron toch ook ?
    CVO van de motor staat geen gewicht op van het blok.
    Hij heeft toch kenteken en/of chassis# van de vectra waar die uitkomt ? Is een hele CVO niet eens nodig.

    Jij hebt wel een CVO nodig (evenals dat ik die had) immers nooit in een voertuig gezeten.
    of een aankoop bon waaruit blijkt dat e.e.a niet van diefsal of heling afkomstig is.
    Los van dit alles is mijn ervaring uit verschillende verhalen die over de div. fora rondgaan dat enige consistentie de RDW vreemd is hierin.. :-?

    #18177526

    :kewlpics goed bezig :wub

    #18177527

    @ Jerremy, in sommige dingen kan me in vinden en heb je gelijk.. waarom ik een hele auto gekocht heb, is niet alleen voor het blok, maar ook voor alle aanbouwdelen. Had namelijk geen zin om nog eens allemaal aanbouw delen die eventueel nodig zijn bij te zoeken. Nu heb je iig alles wat je nodig hebt. Het klopt dat ik op bepaalde zaken vooraf niet heb gerekend, dus hebben we het maar gelijk goed aangepakt als we toch bezig zijn. Voordeel is wel dat ik straks weet dat alles goed is en vervangen is dus fris blokje :)

    Een 3.0 blokje is uiteraard altijd leuker, alleen k zat er tegen op dat k nog wat aanbouwdelen moest bij sprokkelen, dus met alleen het blok was ik niet klaar. Zelf had ik al een v6je niet in me kop, dus deze stap vind ik al wat van me zelf :jerry

    Wat betreft omkeuren, ik heb uiteraard het aankoopsbewijs, en kopie van de kentekenbewijs, aangezien ik een vrijwaring ivm sloop bij het rdw had aangevraagd. Dus ben benieuwd hoe het uit eindelijk zal lopen qua omkeuring, en of een cvo alsnog nodig is.

    #18177528

    je maakt je echt veel druk om het omkeuren.

    geef het kenteken van de auto waar het blok uitkomt, papieren zijn nieteens nodig.

    ze kijken em na op de put, motorsteunen enz.

    ze rijden er mee op en af de straat, even wegen, en klaar is kees.

    #18177529

    Ik maak me helemaal nie druk :D
    Links om rechts om moet het toch gebeuren, maar als het zo makkelijk gaat zoals je aangeeft is het alleen maar beter king:

    #18177530

    Lekker hoor een V6 in een Vectra B :wors

    #18177531

    Enige blok wat erin thuishoort..een lekkere 6 cylinder.

    #18177532

    Dat lekkere moet ik nog ff ervaren haha… Donderdag gaat de auto richting Carlo en Wim, en hopen dat ik einde weekend de auto weer kan ophalen… Dus nog ff in spanning afwachten :D

    #18177533

    Okeej.. whatsgebeurt ? doet ie ’t niet goed ?

    @sjoerdie wrote:

    Enige blok wat erin thuishoort..een lekkere 6 cylinder.

    Zo is dat, met handbak ook. dan zijn het fijne bakkies anders vind ik er niet veel aan..

    #18177534

    Nee, blok is nog in de opbouw fase, dus uberhaupt nog niet in gekomen :)
    Donderdag ga ik mijn auto brengen, en einde weekend hoop ik dat alles draaiende is :), dan pas kan ik er van genieten haha

    #18177535

    De mannen zijn uiteraard lkkr aan het knallen :jerry
    Hierbij weer een fototje van hoe hij er nu bij staat. Dus blokje is bijna helemaal opgebouwd..

    #18177536

    @wim-v6 wrote:

    Uiteraard heb ik ook geholpen bij het demonteren van de X25XE, voor ons inmiddels gesneden koek.

    =================================================================================================================================

    Gemiddeld F25 bakkie doet in gemiddelde staat (krakende 3e versnelling dus!!) al zo’n 200 euro, een goeie gaat al gauw naar de 300 euro toe.

    heb ook nog een liggen RC, maar dat is geen gewone, dat is een aangepaste F25, namelijk een RC met WT internals (langere eindverhouding = minder toeren bij 120km/u)

    zo ziet ie er vanbinnen uit haha:

    Willem

    Waar op de bak zit dat mooie plaatje Wim? heb al gezocht, maar kan het slecht vinden :???:

    #18177537

    Bovenop het bellhouse

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18177538

    Ik was bij de Omega ook al aan het kijken maar toch niet goed genoeg gekeken kan het plaatje ook niet vinden. wie weet wat ik kan doen tegen kraken meestal 1 naar 2 als je boven de 4500 toeren door wilt schakelen.

    #18177540

    @ Remutr, Rsutiger schakelen, of Bak vervangen, waar deze bij de R25/R28 staat zou ik niet durven zeggen.

    Willem

    #18177539

    Dat word een duur geintje. Hem een keer verse bakolie geven gaat hem niet helpen.

    Of idd. rustiger schakelen, het is ook alleen als je snel weg wilt komen v/h stoplicht.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 163)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.