Motor storing met Astra F 1.6i bj 1996

Forumindex Forums Modellen Astra Motor storing met Astra F 1.6i bj 1996

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245361

    Hallo allemaal!

    Ik heb sinds een paar maanden een astra f 1.6 i uit 1996 !!
    Echt een heerlijke auto om in te rijden ik zit alleen even met een vraag.

    Toen ik de astra net gekocht had bij een vreemde auto garage , ging er na dat ik betaald had en naar huis reed
    gelijk al wat mis.
    De auto ging in motorstoring , reed erg moeilijk als ik terug naar de 60 km/h en lager ging hij stotterde en
    starte heel erg moeilijk. Niet in stationair blijven en dus gewoon UITVALLEN.
    De mannen van de garage vertelden mij dat het om mijn nokkenas-sensor ging.

    De sensor is toen schoon gemaakt en heb er eigenlijk geen last meer van gehad.

    Tot op 5 weken terug toen ging het weer mis . De auto op een parkeerplaats langs een snelweg gezet ,
    anwb gebeld enz.

    De beste man beweerde mij dat mijn brandstof toevoer niet in orde was , en dat mijn motor steeds verzoop.
    Hij wou mij natuurlijk naar de duurste garage escorteren om daar een nieuwe brandstof toevoer te laten zetten.
    Aan gezien mijn broertje dus bij een garage werkt en auto monteur is , had ik de voorkeur om mijn auto daar heen te rijden.

    De accu was leeg , dus we hebben mn auto met startkabels gestart , ik moest mn astra op toeren houden want stationair liep hij simpel weg niet. Ik ben de snel weg op gereden , HEEL ERG MOEILIJK OM JE AUTO OP TOEREN TE HOUDEN VOOR DE ALLER EERSTE KEER. En zeker als vrouw wezende !!! hahaha.

    Het was ongeveer 30 km terug naar de garage , aldus ik bij de garage aangekomen , de auto daar neer gezet.
    En wat denkje ??? De auto springt uit storing en hij deed het gewoon weer.

    Tot afgelopen weekend.
    Ik reed op de snelweg , na m flink op zijn staart getrapt te hebben , dus 130 a 140 gereden en hoppa zo weer in storing.
    Ik heb er nog gewoon 100 km mee gereden ( met storing lampje aan ) niets aan de hand !!!!!!!!!!!!! Alleen als ik dus in lage versnellingen zat en 80 km en zachter reed begon de auto te Loeien… Stationair draaide hij niet constant dus moest zelf de toeren maken.
    De auto starte wel gewoon , na 3/4 gas in te houden. Alleen maakte een vreselijk kabaal.
    Wederom weer niet stationair maar hé als je m op toeren houd waarom dan niet gewoon door rijden.
    Deze keer ging hij niet uit de storing.

    Weer de anwb gebeld , en die maakten mij wijs dat ik mijn brandstof toevoer had moeten laten vervangen bij de vorige melding , want ik zou nu wel eens de katalysator stuk hebben gemaakt. :fy1 :fy1 :fy1
    Ik heb die man uit gelegd wat er aan de had was , en wat denk je?
    De anwb monteur kwam met het zelfde verhaal. :puke

    En dat terwijl er toch een periode zonder problemen tussen de storingen in zat.
    De man van de anwb De egr klep een beetje uit gepoetst , en de spuit nippeltjes van mn brantstofspuiter schoon gemaakt.
    Hij kwam met het de uitkomst dat mijn brandstof nippeltjes niet meer helemaal goed functioneerde en dat ik die maar moest laten vervangen. De auto verzoop , maar hij liep wel.

    Ik vanavond van uit tiel toch maar terug naar huis gereden naar de provincie zeeland. K had bijna alle stoplichten mee , 1 van de stoplichten sprong net te vroeg op rood dus moest even remmen. Even starten flink het gas in gehouden en zo startte hij weer. Een flink geluid uiteraard , t is net of je auto op 3 bougies draait een beetje een walmend geluid. net of er een klep niet mee werkt , maar dan breng je hem weer aan toeren en dan gaat hij gewoon weer als een gek.

    150 km gereden , met storings lampje aan uiteraard , netjes 110 a 120 gereden.

    Ik sta hier voor de deur , en de auto draait weer stationair!!!!!!!! k heb de auto 3x opnieuw gestart en toen was er helemaal geen storing meer..

    Ik ben dit weekend onder de auto gekropen en heb de nokken as sensor schoon gepeuterd , dit als vrouw king: wezende , onder de auto en dat terwijl je er ook gewoon aan de zijkant rechts bij je voorwiel bij kunt.

    Een heel verhaal he?

    De bougies zijn getest en vonken prima ,
    Egr klep is los geweest en uitgepoetst voor zo ver dat mogelijk was ,
    Ruimte rond de nokken as was SMERIG maar heb ik toch wel zo goed als schoon.
    Wel ben ik met een bijna lege tank nog een stukje naar het tankstation wezen rijden.
    Zou mijn brandstof filter gewoon verstopt zitten???
    De auto loopt nu weer stationair en verzuipt dus niet meer….. :agent :argue

    Wat denken jullie ?

    Zou het een brandstof filter zijn wat vervangen moet worden??
    Of moet ik mn nokken as sensor laten bekijken.

    Aangezien ik dus geen storing meer heb , kan ik dus mn auto niet uit laten lezen.

    Iemand ervaringen hiermee????

    Al vast bedankt voor het lezen van deze VROUWLIJKE BESCHRIJVINGEN :P

    Groetjess Es

    #17975732

    Dat je nu geen storing meer ziet, betekent niet dat er niks uitgelezen kan worden.
    Sommige dingen worden gewoon opgeslagen/onthouden en kunnen naderhand uitgelezen worden.

    Brandstoffilter lijkt me vreemd, maar je kan hem voor de zekerheid vervangen. Zo’n ding kost letterlijk 5 a 10 euro bij de betere automaterialenzaak en is doodsimpel te vervangen. Die hoort trouwens ook bij elke grote beurt vervangen te worden, maar geen hond die dat doet (behalve de dealer, zo lijkt het). Hij zit ofwel op een aan de bodem hangend paneeltje voor de benzinetank (samen met een externe brandstofpomp) ofwel rechts/links vlak voor je achterwielen tegen de bodem aan geschroefd met een klem.

    Verzuipen kan trouwens niet door de filter komen. Hooguit te arm lopen (of helemaal niet). Verzuipen is letterlijk dat de motor teveel benzine krijgt. Een verstopt filter kan dus niet de oorzaak zijn.

    Een verstopte EGR klep doet voor zover ik weet niet anders dan het motormanagement lampje laten branden zonder grote motorische manifestaties. Dat ding pompt bij deel-last gewoon wat uitlaatgas bij de inlaat in om de gassen opnieuw te verbranden voor betere emissies.

    Nokken-as sensor lijkt me plausibeler. Het hoeft niet persé de sensor te zijn, het kan ook een lamme draad zijn (draadbreuk)

    Wat ik nog meer opvallend vind, is de vermelding van 110 tot 120 graden op je koelwater. Dat vind ik eigenlijk erg hoog. Ik heb nog nooit een Opel blok gezien die zo heet werd. Normaliter doen ze tot 110 (ventilator slaat al aan bij 98 graden meestal, dus 120 is erg veel).

    Trouwens, het zou wel handig zijn als je kan aangeven welke motor in je Astra hangt.
    Dat staat meestal wel op je kentekenpapieren. Iets in de zin van “Opel Astra X1.6XE”. Die laatste code is je motortype en is voldoende om te vermelden.

    Kudo’s dat je zelf onder je auto bent gekropen trouwens ;)

    #17975733

    Hoi,
    Ik ben forum aan t doorzoeken omdat ik precies hetzelfde probleem heb. Stationair doet wat ie wilt. Starten is meestal een ellende. Motor wilt niet aanspringen, ik moet gas pedaal intrappen en dan gaat het wel. Maar….als ik thuis kom, geen probleem. Stationair keurig rond 900. Ik heb alle mogelijke scenario’s geprobeerd: gas of benzine, warm of koud, etz. Geen peil op te trekken. Af en toe loop ie als een zonnetje en ff later valt uit bij de stoplichten.
    Ik ben er wel al achter dat dit aan de EGR klep of gasklephuis of stappenmotor ligt (waarschijnlijk). Als buiten iets warmer wordt, ga ik daar aan werken.

    @McKaamos

    Ik denk dat Es bedoelt dat zij 110 120 kmh gereden en niet dat de koelwater zo warm werd. Maar ik moet bekennen dat ik ook in eerste instantie zo gelezen heb (lol)

    @Es

    Laat mij aub weten als jouw probleem opgelost wordt (of iemend een duidelijke oorzaak vast kan stellen)
    groeten en suc6

    #17975734

    Nounou Ester, eerst heel verhaal typen en vervolgens ben je nergens meer te bespeuren.

    #17975735

    EGR klep – Stationair regelaar – Valse lucht – Versleten onstekings delen – benzine pomp – Benzine filter etc etc…

    willem

    #17975736

    is het weer zover ?
    eerst moord en brand schreeuwen en daarna het Opel-forum voor dood achterlaten :hmmz :hmmz

    Rik :sleeping

    #17975737

    hallo iedereen. ik heb zelf een opel astra f uit 1995. ik heb de stappenmotor /egr klep latte vervangen maar dan doet die het even weer goed en dan begind dat weer met dat motorlampje weer aan gaat. ik heb gehoord dat die vaak stuk gaan de stappenmotor /egr klep. is daar iets op te verzinnen om een plaadtje er op te makke met sensor of zo. groetjes van john

    #17975738

    al op valse lucht gecontroleerd?????

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.