Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › motor start slecht en loopt slecht vectra c 2.2 gts 2002
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2012 om 12:58 #17251637
Hallo allemaal mijn naam is Yvor en rijd een opel vectra c gts 2.2 lpg g3 met 250.00 km op de teller.
De auto start slecht en loopt slecht op benzine.
Nadat deze warm is en op lpg overschakeld loopt hij goed.
Het symbool auto met baco erin (storing motorelektronica) elektronica brand en gaat niet uit.
Bij opel garage uitgelezen: luchtmassameter kapot en te rijk brandstofmengsel dacht ik.
LMM besteld en erop gezet maar probleem blijft nog steeds.
Na resetten is lampje storing motor elektronica uit en worden er geen foutcodes meer uitgelezen enkel iets van een te rijk gasmengsel denk ik.
Opel garage denkt dat motor wordt verzopen het stinkt naar brandstof rondom de auto.
Opel garage neemt de nieuwe LMM eraf omdat vermoed wordt dat de oude toch functioneerd en de nieuwe niets uithaalt.
geadviseerd wordt naar de lpg specialist te gaan omdat vermoed wordt dat tijdens de loop op benzine er toch gelijktijdig wat lpg onbedoeld ingepoten wordt of lekt.
Ik heb een vialle lpi installatie waarbij het gas vloeibaar wordt ingespoten.
Contact gehad met mijn lpg specialist., deze vond het vreemd.
Advies lpg specialist 2 polige stekker bij gasblok uittrekken zodat de gas injectoren niet kunnen werken.Dit gedaan en auto start nog steeds slecht en loopt slecht op benzine. Lampje storing motorelektronica blijft branden.
Hierna heb ik ook nog de stekker van de luchtmassameter losgemaakt en nu ben ik in staat om de motor redelijk te starten en deze loopt (na omstandigheden) goed. Ik ben nu ook in staat om van de plaats te komen op benzine en de rit gaat goed met wat inhouden en minder direct en snel reageren op gasgeven. Het lampje ‘storing motorelektronica” blijft uit ook na nieuwe start. Heb uiteindelijk de auto in zijn 3de versnelling weten door te trekken tot 5500 toeren waar de motor op het gasgeven redelijk maar niet direct op reageerd.
Wat kan het nu in hemelsnaam zijn?
Wat kan ik de garage vragen waarna ze moeten zoeken?
Auto krijgt gewoon zijn onderhoudsbeurten bij de opelgarage.Hellup…
Groet,
Yvor23 augustus 2012 om 13:08 #18059623En als je de 2-polige stekker bij het gasblok weer aansluit en de LMM los laat?
Als het dan weer drama is zou ik het toch zoeken in de gasinstallatie.23 augustus 2012 om 16:01 #18059624Wat is de foutcode die hij nu geeft?
Mijn vermoeden is toch dat de distributieketting van tijd is.
Dit heb ik al diversen keren meegemaakt (werk bij een opel dealer) en dan geeft het jouw genoemde klachten.
Laat de timing eens controleren dit is niet zo heel veel werk en dan weet je het zeker.
Ik zou niet direct aan de gasinstallatie denken aangezien hij op benzine al niet goed loopt.24 augustus 2012 om 14:05 #18059625Heren dank voor jullie reactie’s.
Vandaag gereden met uitgeschakeld lpg systeem en het euvel blijft.
Hierbij sluit ik het probleem in de lpg installatie definitief uit.
De ketting timing controleren blijkt volgens een vriend van mij niet nodig omdat je de ketting niet hoort klapperen en op lpg rijd de auto goed.Ik overweeg een andere kabelboom (waarbij de luchtmassameter is betrokken) door een vriend er in te laten zetten, een hele klus.
Misschien ligt het wel aan de bedrading.
De draden vanuit de luchtmassameter lopen vlak langs het motorblok naar de lambda sensors en alle andere kanten op waarschijnlijk.
Ik heb op dit forum gelezen dat dit ook geen goede zaak zou zijn.
Omdat de tijd van de radio soms achterloopt en soms (al drie jaar) onderaan in het infodisplay de temperatuurinfo van de airco wegvalt waardoor je dan ook geen airco kunt inschakelen en storingsteken als LMM ingeschakeld is doen mij vermoedden dat de bedrading wellicht ergens niet goed is.Wat een ellende.
24 augustus 2012 om 18:22 #18059626Als je eerst gaat wachten tot je ketting klappert ben je al bijna te laat.
Zou toch eens voor dat kleine beetje moeite je ketting laten checken
25 augustus 2012 om 06:31 #18059627aan de eerste 2 regels gelezen: Op Benzine loopt ie rot, op LPG al beter.
Denk de Benzinedrukregelaar kapot, komt vaak voor bij deze motoren, dan start ze ook moeilijk..
Willem
25 augustus 2012 om 20:28 #18059628@kimmiej666 wrote:
Als je eerst gaat wachten tot je ketting klappert ben je al bijna te laat.
Zou toch eens voor dat kleine beetje moeite je ketting laten checken
Meen je dat kimmie 666 ook als de motor goed loopt op lpg?
Groet,
Yvor25 augustus 2012 om 20:32 #18059629@wim-v6 wrote:
aan de eerste 2 regels gelezen: Op Benzine loopt ie rot, op LPG al beter.
Denk de Benzinedrukregelaar kapot, komt vaak voor bij deze motoren, dan start ze ook moeilijk..
Willem
Hallo wim-v6,
De benzinedrukregelaar vind ik ook aannemelijk klinken. Maar de benzinnepomp houd toch constant 3.5 bar erop? Deze is vorig jaar vervangen. Waar zit eigenlijk de benzinedrukregelaar? En hoe zou je de goede werking kunnen controleren?Groet,
Yvor25 augustus 2012 om 20:37 #18059630Iedereen die heeft gereageerd hartelijk dank daarvoor ik waardeer dit zeer.
26 augustus 2012 om 07:30 #18059631De benzine pomp pompt alleen de benzine op, de regelaar zorgt voor de druk van 3,8 bar…
Deze drukregelaar zal hoogst waarschijnlijk of in de deksel bij de pomp zitten, of op de brandstofrail, afhankelijk van het type systeem..
Als de regelaar open blijft staan, zal de motor te arm lopen, (te weinig benzinedruk)
als de regelaar dicht blijft staan, zal de motor te rijk lopen, (te hoge benzinedruk).Willem
26 augustus 2012 om 20:01 #18059632@wim-v6 wrote:
De benzine pomp pompt alleen de benzine op, de regelaar zorgt voor de druk van 3,8 bar…
Deze drukregelaar zal hoogst waarschijnlijk of in de deksel bij de pomp zitten, of op de brandstofrail, afhankelijk van het type systeem..
Als de regelaar open blijft staan, zal de motor te arm lopen, (te weinig benzinedruk)
als de regelaar dicht blijft staan, zal de motor te rijk lopen, (te hoge benzinedruk).Willem
Hallo Willem,
Ik denk dat de drukregelaar (volgens vraagbaak) bij de pomp zit onder de achterbank waarschijnlijk. Ik ga hier eens naar kijken. Ik ben geen automonteur en lees dat 20 minuten na uitschakelen motor er nog druk op de benzineleidingen zitten. Kan ik zelf voorzichtig dit onderdeel vervangen of komt er meer bij kijken? Dus opelgarage met als voordeel dat zij dit vooraf kunnen meten?
Groeten,
Yvor26 augustus 2012 om 20:06 #18059633is een goede testmethode..
na 20minuten de Benzineleiding losdraaien op de motor, en kijken of er nog druk achter staat. (wel de aanvoer los draaien uiteraard (mocht er nog een retour op de rails zitten))
Willem
27 augustus 2012 om 20:51 #18059634@wim-v6 wrote:
is een goede testmethode..
na 20minuten de Benzineleiding losdraaien op de motor, en kijken of er nog druk achter staat. (wel de aanvoer los draaien uiteraard (mocht er nog een retour op de rails zitten))
Willem
Hallo Willem,
Vandaag met opelgarage gebeld of ze de benzinedruk willen meten om te zien of de bezinedrukregelaar kapot is. Antwoordt hier is geen foutmelding van geconstateerd bij het uitlezen. De benzinedruk doen ze alleen uitlezen niet meten. De magazijnbediende kon hier wel iets in zien dat benzinedrukregelaar kapot kon zijn maar de man die mij helpt zegt dat de auto niet het geluid maakt dat benzinedrukregelaar kapot is. Verder heeft hij ook geen idee waar te zoeken.
Ik weet niet meer wat ik moet doen?
Moet ik vertrouwen op uitlezen computer of moet ik iemand zoeken die kan meten op de benzineleiding?27 augustus 2012 om 20:53 #18059635Drukregelaar hoef je niet te horen hoor!
Heb mijn beide drukregelaars op de pomp kapot gehad, niks aan te horen, met meten minimale verschillen, maar vooruit komen ho maar!
(lees, heb zelf de waardes uitgelezen met opcom, werkelijke druk en gewenste druk)28 augustus 2012 om 07:53 #18059636@kimmiej666 wrote:
Drukregelaar hoef je niet te horen hoor!
Heb mijn beide drukregelaars op de pomp kapot gehad, niks aan te horen, met meten minimale verschillen, maar vooruit komen ho maar!
(lees, heb zelf de waardes uitgelezen met opcom, werkelijke druk en gewenste druk)Hallo Kimmiej666,
Ik kan zo een drukregelaar krijgen op een sloop voor 200 euro. Anders ben ik aangewezen op de dealer.
Als ik de LMM uittrek dan gaat het lampje: baco met auto (storing motorelektronica) uit. Mag ik dan veronderstellen dat de auto dan overschakeld op het noodloop programma? Omdat bijna niet boven de 3000 toeren uit te komen is. Laatste vraag: als de auto in de noodloop is zou deze dan tussen de 0 en 3000 toeren redelijk goed moeten lopen en starten?
Dus als de LMM los is en de auto nog steeds beroert start en loopt wijst dit erop dat ik moet beginnen de benzinnedrukmeter te vervangen? Ik wil niet rot doen maar even nog checken, het geld groeit mij niet op mijn rug…groet,
Yvor28 augustus 2012 om 10:14 #18059637Ik heb 1 nadeel, waardoor ik je moeilijk antwoord kan geven:
1. Ik heb diesel
2. Als ik mn lmm ertussen uit haal start de auto direct niet meer :-)
3. Mijn brandstofpomp ligt in het v-vorm gedeelte van mn motor…Informeer even bij diverse bedrijven voor een drukregelaar, maar laat eventueel eerst ff je druk uitmeten, dus gewenst t.o.v werkelijk.
Drukregelaars zou ik persoonlijk niet 2ehands doen..Ik heb trouwens zelf ook nooit een foutmeldig gehad door dit euvel en mijne is er ook nooit door in noodloop gegaan.
29 augustus 2012 om 14:39 #18059638@kimmiej666 wrote:
Ik heb 1 nadeel, waardoor ik je moeilijk antwoord kan geven:
1. Ik heb diesel
2. Als ik mn lmm ertussen uit haal start de auto direct niet meer :-)
3. Mijn brandstofpomp ligt in het v-vorm gedeelte van mn motor…Informeer even bij diverse bedrijven voor een drukregelaar, maar laat eventueel eerst ff je druk uitmeten, dus gewenst t.o.v werkelijk.
Drukregelaars zou ik persoonlijk niet 2ehands doen..Ik heb trouwens zelf ook nooit een foutmeldig gehad door dit euvel en mijne is er ook nooit door in noodloop gegaan.
Toch bedankt voor jouw informatie. Ik ga eens een afspraak maken bij een andere garage en neem deze info mee.
29 augustus 2012 om 20:48 #18059639200 euri voor zo’n drukregelaar, toch knap geld..
ik Liep al moeilijk te doen over de 70 euro voor een nieuwe voor mijn V6…
Willem
30 augustus 2012 om 15:21 #18059640@wim-v6 wrote:
200 euri voor zo’n drukregelaar, toch knap geld..
ik Liep al moeilijk te doen over de 70 euro voor een nieuwe voor mijn V6…
Willem
En dit is de pas de prijs voor een tweedehands onderdeel. Het voelt als oplichting.
30 augustus 2012 om 16:06 #18059641Ik weet niet hoe zo’n apparaat voor een 2.2 eruit ziet..
Willem
1 september 2012 om 10:14 #18059642Volgens mij heeft deze auto een directe inspuiting! Aangezien het een 2.2 in een vectra.c is denk ik aan de Z22YH.. Deze regelaar zit aan de voorzijde op de brandstofrail. De brandstofpomp op de cilinderkop (kant van de bak).
Vind 200 euro ool aardig geld. Ik zou geen.dure reparaties uit gaan voeren maar eerst beginnen met de drukregelaar, een nieuwe te monteren!
En wat een flutgarage.. Zeker als het een dealer is..1 september 2012 om 11:27 #18059643Z22YH (2.2 directe inspuiting) is pas geleverd vanaf modeljaar 2004.
En op gas heb ik een 2.2 direct nog nooit gezien volgens mij kan dit ook niet eens.En over de benzinedrukregelaar gesproken deze gaan vaak stuk maar dan bij de 2.2 direct (z22yh) bij de gewone 2.2 (z22se) nog nooit gehoord.
4 september 2012 om 08:55 #18059644@CarloAstra wrote:
Volgens mij heeft deze auto een directe inspuiting! Aangezien het een 2.2 in een vectra.c is denk ik aan de Z22YH.. Deze regelaar zit aan de voorzijde op de brandstofrail. De brandstofpomp op de cilinderkop (kant van de bak).
Vind 200 euro ool aardig geld. Ik zou geen.dure reparaties uit gaan voeren maar eerst beginnen met de drukregelaar, een nieuwe te monteren!
En wat een flutgarage.. Zeker als het een dealer is..Het is een Z22SE motor.
En die drukregelaar kost 200 euro op de sloop. Is wat duur om gewoon uit te proberen.4 september 2012 om 09:00 #18059645Auto gaat donderdag naar een vakgarage deze willen tenminste nog gaan zoeken. Ik heb jullie adviezen medegedeeld. Ze controleren o.a. de brandstofleidingen en druk. De 5 aderige bekabeling vanuit de luchtmassameter. Kortom zoeken.Ik ben in ieder geval nu minder gestressed omdat eindelijk iemand eens gaat zoeken.. Ik hou jullie op de hoogte.
4 september 2012 om 16:04 #18059646Druk ook meten bij belaste motor.. Stationair is de druk meestal wel redelijk goed…. ook met een kapotte regelaar
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.