Motor slaat af, gaat niet meer aan, motorstoringlampje aan

Forumindex Forums Modellen Astra Motor slaat af, gaat niet meer aan, motorstoringlampje aan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Ik heb een Opel Astra G 1.8 16v

En sinds gister is de versnellingsbak en de koppelingset vervangen, schakelt en rijd verder prima maar na 1,5 uur rijden ging het motorstoringlampje branden en ging niet meer uit..

vervolgens op de terugweg naar huis sloeg de auto af en viel de druk langzaam weg op ’t gaspendaal, de auto ging vervolgens niet meer aan en na 5 a 10 minuutjes wachten en een paar keer de deurvergrendeling dicht en open gedrukt te hebben ging die weer aan,
    ik ben verder naar huis gereden en wou inparkeren, toen ik schakelde naar ze achteruit sloeg die weer uit en vervolgens ook weer niet meer aan!

dit hele verhaaltje is me nu in 2 dagen 2x overkomen

Iemand enig idee…..?

Dit heb ik een paar weken ook gehad.
    Gas viel wel en moest terugschakelen om hem nog te laten lopen..

Uiteindelijk echt uit en kreeg hem niet meer aan. Was bij mij de krukassensor die stuk was.
    Ik kreeg te horen dat als de toerenteller niet beweegt terwijl de startmotor draait het je krukassensor is.

Een andere keer heb ik vergelijkbare problemen gehad met valse lucht. Zat een gat ter grote van een 2 euro munt vlak voor mijn gasklephuis.. Dit resulteerde in uitvallen bij intrappen koppeling of lage toeren.

Ik raad je aan hem sowieso even uit te laten lezen!

ik zou terug gaan naar de garage waar het gedaan is. Aangezien het voor de vervanging niet was, lijkt het mij dat zij iets mis gedaan hebben. :)

Altijd METEEN terug gaan en niet zelf gaan prutsen of langdurige discussies houden.
    Zeg dat het er meteen was toen je wegreed.
    Probleem was er van te voren niet. Nu wel, dus ze lossen het maar op. desnoods via bovag.
    Meestal gaan ze op zo’n moment namelijk allemaal nieuwe dingen proberen te vinden om A: er geen schuld aan te hebben en je bezig te houden met onzin en B: meer geld aan je te verdienen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.