Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › motor schoonspuiten
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2011 om 12:28 #17230264
Misschien een overbodige vraag,maar is het mogelijk om met een hogedrukspuit de motor wat schoon te spuiten?
Ik weet dat ik op de electrische gedeeltes moet letten,maar aangezien de motor door de klepdekselpakking zweet,zit het blok onder de olie.Het punt waar ik een beetje mee zit zijn de bougieskabels.Kan ik die gewoon raken met de spuit?
Niet dat ik minutenlang de spuit erop hou,maar gewoon erover heen gaan.
Kan dat kwaad?komt er dan geen water in het blok?
alvast bedankt,Marcel.
1 januari 2011 om 12:36 #17785673Mischien een overbodige vraag:jerry maar wat is het nut van een nieuw uitziende motor ?
Ik heb het ook hoor maar ik kan er niet mee zittten want wat vet is roest niet !
Dat vind ik belangrijker….
Begrijp me niet verkeerd………….Groet, Rik
1 januari 2011 om 12:36 #17785674Als ze goed zijn zijn de bougiekabels geen probleem, anders weet je gelijk dat ze slecht zijn.
Let wel op de Verdeelkap, die kan je het beste een beetje afdekken.
Willem
1 januari 2011 om 12:37 #17785675Heee, die accu heb ik ook !!!
Rik
1 januari 2011 om 12:44 #17785676anders blok eerst in spuiten met dusty van de aldi en action is wonder spul.
ff 15 min in laten trekken en daarna afspuiten alle vet en olie resten verdwijnen voor de zon1 januari 2011 om 12:57 #17785677[rquote=1828285&tid=139447&author=KadAstra-EF]Mischien een overbodige vraag:jerry maar wat is het nut van een nieuw uitziende motor ?
Ik heb het ook hoor maar ik kan er niet mee zittten want wat vet is roest niet !
Dat vind ik belangrijker….
Begrijp me niet verkeerd………….Groet, Rik[/rquote]
Hoi Rik,
tja,aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk,maar aan de andere kant,als je zelf lekker aan het sleutelen bent,dan zit je gelijk echt helemaal onder de smeer en olie.
Op zich heb ik er ook niet zo’n probleem mee,maar dit is best wel te.En die accu? hahahaa een 44 Amh accu is dit.
groetjes Marcel.
1 januari 2011 om 13:14 #17785678Inderdaad is het gemakkelijker als je eerst je hele motorruimte onderspuit met Cillit Bang Kitchen, en dit 10 minuten laten intrekken.
doe even een plastic zak om je verdeelkap heen, en bind dit even dicht met een touwtje of plakband.
Laat altijd de motor draaien. Spuit je dan ergens te hard met je spuit, en de motor valt uit, dan weet je ook direct waar je moet zoeken om de motor weer draaiend te krijgen.
Een beetje nattigheid is geen probleem bij de electronica, daar dit wel aardig afgesloten is voor vocht, maar spuit niet met volle druk op deze edele delen.
Om de motorruimte droog te krijgen, laat de motor lekker warm draaien, en ga een stukje rijden.1 januari 2011 om 13:26 #17785679Hoe ik het heb gedaan:
1. Ingespoten met dasty ( wibra )
2. Afgespoten met de hogedrukreiniger en de verdeler en zo ontweken.
3. Met de luchtspuit droog gemaakt en gewoon even laten staan in de zon.
4. Met WD-40 alles ingespoten en laten intrekken
5. Na 15 minuten weer met de luchtspuit erover + doek om een beetje te poetsen.Resultaat;
1 januari 2011 om 13:33 #17785680Dat ziet er gelikt uit!!!!!!!!!Complimenten van deze kant.
Mijn andere idee hierachter is,dat als de auto naar de garage moet voor reperatie oid,de monteurs kunnen zien dat je je auto lief heb.Werken aan een nette auto is altijd plezierig,dan aan een auto die zo in de blubber is neer gezet.
Mijn ervaring is (bij de Opel dealer) dat ze altijd keurig met m’n auto omgaan.Ze weten inmiddels dat ik zeer zuinig ben op de Opel.Wij hebben hier geen Wibra in de buurt,maar ik werk woensdag toch in Amsterdam,dan ga ik ff naar de Kinkerstraat om daar het spul in te slaan.
gr Marcel.1 januari 2011 om 13:34 #17785681Netjes, ik ben alleen niet zo’n voorstander om alles weer vet te maken met WD40. Dit trekt weer vuil en stof aan.
1 januari 2011 om 13:35 #17785682@ saluma Dankje! Is heel goed spul.
Ik zou er wel gelijk ff een nieuwe pakking in doen, kost niks bij de dealer en is heel simpel zelf te doen.@ Senatorman Heb er ook weer afgespoten met de luchtspuit en gepoetst met de doek, dus dat zal wel mee vallen. De motor is trouwens nog steeds netjes schoon :)
Dan blijft alles tenminste wel goed soepel met WD-40 :)1 januari 2011 om 13:44 #17785683MrF
Jaaaaaaaaa die pakking gaat er komen!!!Ik heb trouwens een heel “verlanglijstje” omtrent de motor.
Hij krijgt een beurt van me.In iedergeval dingen die ik zelf kan doen:4 bougies
bougiekabels
verdeelkap
klepdekselpakking
nieuwe olie
oliefilter
luchtfilter
V snaar
nieuwe olieen het leuke is dat ik bij m’n dealer 20% korting krijg op alles.
Maar eerst het blok schoonmaken
groetjes Marcel.
1 januari 2011 om 14:50 #17785684[rquote=1828346&tid=139447&author=saluma]MrF
Jaaaaaaaaa die pakking gaat er komen!!!Ik heb trouwens een heel “verlanglijstje” omtrent de motor.
Hij krijgt een beurt van me.In iedergeval dingen die ik zelf kan doen:4 bougies
bougiekabels
verdeelkap
klepdekselpakking
nieuwe olie
oliefilter
luchtfilter
V snaar
nieuwe olieen het leuke is dat ik bij m’n dealer 20% korting krijg op alles.
Maar eerst het blok schoonmaken
groetjes Marcel.[/rquote]
Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken
1 januari 2011 om 15:00 #17785685[rquote=1828391&tid=139447&author=king corsa]
Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken[/rquote]Met een OHV wel ja… Niet met een OHC. Daar zit de thermostaat achter de D-riem. Dat doe je niet zo 123.
1 januari 2011 om 21:42 #17785686[rquote=1828398&tid=139447&author=Aapje][rquote=1828391&tid=139447&author=king corsa]
Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken[/rquote]Met een OHV wel ja… Niet met een OHC. Daar zit de thermostaat achter de D-riem. Dat doe je niet zo 123.[/rquote]
………….en dat is heel jammer, zo’n belangrijk onderdeel zo moeilijk te bereiken :cry
Groet, Rik
8 januari 2011 om 16:22 #17785687Thermostaat vervangen.Hmmmm,tja,hij doet het goed,dus dat laat ik wel even zitten.
Vandaag 9 graden boven nul,wat regen,druilerig rotweer.Maar ik heb de motorruimte ingespoten met Dasty spul.
Laten intrekken en er kwam me toch een zooitje troep vanaf!!!!!!!Het allerergste vuil is er nu vanaf,misschien dat ik morgen met wat doeken ten strijde trek om het blok zo goed mogelijk schoon te krijgen.
Gewoon overal overheen lopen spuiten (verdeelkap ingepakt) en op sommige plekken kwam er blank aluminium te voorschijn!
De motor was natuurlijk nat.Was toch nieuwsgierig of hij wilde starten.Nou,de sleutel had ik nog niet omgedraaid,of hij liep al.Typisch Opel he?
Morgen zal ik een foto maken van het geheel.Ben nu al erg tevreden.Ik sta te popelen om wat te gaan doen aan de auto,maarja,eerst moet de Astra voor een beurt en APK.Daar gaat het geld nu even naar toe.Wel heb ik vandaag een complete slotenset binnnegekregen.Ik heb nu 4 verschillende sleutels.Beetje lastig.
Ook een hoedenplank op de kop getikt.In mijn hoedenplank zitten luidspeakers in de plank.Die gaan weg.Vreselijk gezicht.
Nu moet ik alleen twee inbouwspeakers hebben die onder het voorruit moeten zitten.Even verder speuren maar.
gr Marcel.9 januari 2011 om 10:56 #17785688Hier een foto van 10 minuten geleden.Het verschil is duidelijk te zien.Alle bagger en olietroep is weg.
Ik ga hem wel verder schoonmaken,maar eerst moet het weer een beetje beter zijn.En de klepdekselpakking moet vervangen worden,want die heeft echt zijn beste tijd gehad.
Ben tevreden!!!!!!voor de schoonmaak…………..

en na de schoonmaak………….

groet Marcel.
11 januari 2011 om 00:10 #17785689inderdaad nog ff doorgaan met de schoonmaak heb zelf onlangs me corsa gedaan en die lijkt als nieuw.
heb me motorruimte ingespoten met turbi cleaner en daarna met de stoomcleaner afgespoten op de zaak. gewoon 150 bar en 180 graden met schoonmaakmiddel erin.
lijkt gewoon nieuw , hier een fototje van mijn motorruimte die helemaal zwart was van een lekkende kleppendekselpakking
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.