Motor loop stationair warm Corsa b 1,7 diesel 2000 edition

Forumindex Forums Modellen Corsa Motor loop stationair warm Corsa b 1,7 diesel 2000 edition

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Vorig jaar zelfde probleem,thermostaat vervangen en alles ok.Nu zelfde probleem na het gebruiken van de verwarming,verwarming is ook warm dus denk ik geen luchtbellen.Water bijgevuld aangezien expantievat zeer warm word en door overdruk het water naar buiten gaat.Alle leidingen worden warm en ook radiator,dus thermostaat en waterpomp ook ok denk ik dan.Alleen de nokkenas onder het kleppendeksel heeft weinig olie,ook bij draaiende motor,oliepeil ook ok en lichtje oliedruk gaat direct uit bij anzetten motor,dus ook ok denk ik dan.Geen onderdruk aan het kleppendeksel en ook geen vuile rook van uitlaat.Waterpomp lekt niet.Ook geen rook in het expantievatje van eventueel lekke koppakking,ben ten einde raad.Iemand een idee of suggestie,alvast bedant .mvg

Moest het verhaal toch twee keer lezen om je probleem duidelijk te krijgen. Als ik het goed begrijp:

Er komt overdruk in het expansievat waardoor er koelvloeistof uit komt zetten (wat jij beschrijft als water, mocht dat daadwerkelijk zo zijn zou ik als de wiedeweer KVS erin gaan gooien met het koude weer op komst). Dit gebeurt alleen na het gebruiken van de verwarming? Verder geen bekende storingen en oliepeil + druk oké.

Klopt dit?

Inderdaad klopt,woon nu wel in Spanje dus met het koude weer heeft het niets te maken denk.Het is gebeurd na het gebruik van de verwarming na lange tijd,dus niet telkens aleen na het gebruik ervan.Alvast bedankt voor je reactie!mvg

Sowieso is het raadzaam om ook in de zomer af en toe even de verwarming te gebruiken. Ook al is dat in Spanje natuurlijk hartstikke overbodig. Hierdoor heb je minder kans dat je kachelradiator verstopt raakt.

Wat betreft het eruit gooien van vloeistof heb ik (helaas) geen ervaring en ook geen idee waar dit aan kan liggen. Soms is borrelen in KVS wel een aanduiding voor een kapotte koppakking…

Koelventilator zal wel niet werken..

en wienig olie, wat is weinig olie…

kleppendeksel heeft niks met de smering van de nokkenas te maken..

Willem

@wim-v6 wrote:

Koelventilator zal wel niet werken..

en wienig olie, wat is weinig olie…

kleppendeksel heeft niks met de smering van de nokkenas te maken..

Willem

^Dit.
    Gooi de motorkap eens open, zet iemand op de bestuurderstoel om de tempmeter in te gaten te houden. Met 95 graden zou de ventilator op de radiator aan moeten slaan (ongeveer, soms wat later, soms wat eerder, zit wat variatie in)
    Als die niet aanslaat, zit er in de radiator een sensor geschroefd, echt een flinke jongen, steeksleuteltje 32 ofzo. Die regelt wanneer de ventilator aan slaat. Trek de stekker er dan eens uit en prop er een paperclip in. Dan slaat de ventilator sowieso aan en zou de boel af moeten koelen.

Werkt dat? dan kan je die sensor vervangen. Kost 2 a 3 tientjes bij de VOD, inclusief nieuwe afdichtring. Is verder peanuts om te vervangen. Tijltje er onder, losdraaien en zo snel mogelijk de nieuwe er in proppen. Aandraaien, KVS bijvullen en gaan met die banaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.