motor ineens heel raar tikken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum motor ineens heel raar tikken

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

ik was vandaag met de vec a v6 aan het rijden ineens uit het niets begon de motor heel raar te tikken morgen maar eens kijken wat eraan de hand is met hem

met inbouw van de motor alles vervangen

bougie
    kleppendeksel pakkingen
    multiriem
    distrubitie riem met spanrollen enzovoort
    olie
    oliefilter

de motor heeft nu 3600 a 3700 km gedraait

dus ik heb nu :swear humeur

Oliepeil gechekt?

oliepeil is goed

origineel gepost door vectratinus
    oliepeil is goed

koelvloeistof dan? Als het van de motor zelf af komt dan word je niet echt blij, zal dan een klepstoter zijn waarschijnlijk :S

ik zat zelf ook aan de klepstotters te denken hij heeft hydrolische klepstotters

Geen pakkingresten in de motor gekomen.

Let op: Oliepomp kan problemen geven bij de eerste generatie V6en.

niet meer mee rijden.

Willem

ik heb de motor gelijk uitgezet en we hebben hem afgesleept zondag of maandaag gaat de motor open
    en dan gaan we het zien wat er aan de hand is

de waterpomp goed na kijken, was bij mij de oorzaak van het vastgelopen blok in mijn vorige vectra!. Ik hoorde toen ook een tikkend en ratelend geluid. succes en ik hoop dat je iets vind

Bij de V6 zit de waterpomp op de multiriem.

niet op de distributieriem.

haal desnoods de klepdeksel los, en start de motor zonder toerental signaal of vonk (krukas / nokkenassensor los of bobine stekker los).

doorstarten een 30 seconden en kijken of er bovenin bijde koppen goed olie komt.

Willem

dank je willem voor de tip we gaan maandag kijken je hoort wel hoe het met de vectra afloopt

vandaag de distubitie bekeken alles stond nog hele,aal op tijd morgen kleppendeksel eraf en kijken naar de klepstotters
    morgen dus meer nieuws

de vec a v6 aut gaat de loods in en der is een vec b station aut van 2000 bij gekomen
    dus de vec a gaat voorlopig even in rusten en binnenkort een paar updates aan de vec b

de vec a v6 aut gaat de loods in en der is een vec b station aut van 2000 bij gekomen
    dus de vec a gaat voorlopig even in rusten en binnenkort een paar updates aan de vec b

dus nog geen duidelijkheid over de A? dat is wel klote voor je.. heb je ook nog een B type station? Waar zijn de :kewlpics ??

ja ik heb een b vec station van 2000 een 2.2 16v aut alle opties behalve leer
    die gaat maandag de loods in dan eerst een goede onderhouds beurt

de pics komen maandag eerst even een goede poetsbeurt want hij ziet er niet uit

de klepstotters zijn allemaal in orde morgen gaan de koppen eraf en waarschijnlijk is er een klepzitting niet goed of meerderen morgen meer nieuws

maar koop aub geen motor bij brus motoren in schijndel want die roepen zich terug op inbouw garantie
    en doen totaal niks voor je

morgen maar eens informeren bij de bovag

de klepstotters zijn allemaal in orde morgen gaan de koppen eraf en waarschijnlijk is er een klepzitting niet goed of meerderen morgen meer nieuws

maar koop aub geen motor bij brus motoren in schijndel want die roepen zich terug op inbouw garantie
    en doen totaal niks voor je

morgen maar eens informeren bij de bovag

hoop voor je dat de schade mee valt, gelukkig kun je al iets meer uitsluiten.. mare waar zijn de pic’s??? :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics

vandaag nog geen tijd gehad om foto,s te maken ik zal vanavond of morgen even foto,s van de vec a en vec b station wordt steeds minder blij van de vec a v6

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.