motor draait verkeerd om

Forumindex Forums Modellen Manta motor draait verkeerd om

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213000

    weet iemand welke kabels (van ontsteking) je om moet draaien als de motor verkeerd om draait?

    alvast bedankt
    vic

    #17535617

    van een 2 liter injectie ohc komt uit omega nu in manta b

    #17535618

    onstekings volgorde is 1-3-4-2, waarbij cilinder 1 het dichtstbij de distributie zit.

    zet je krukas optijd bij de krukas poelie en het peiltje wat uizteekt, en kijk dan naar je rotor deze wijst dan naar cili.1 en zo kan je dan je verdeel kap afwerken in de juiste volgorde

    #17535619

    Een motor die verkeerd-om draait?

    Ik heb dat wel eens gezien bij model-motoren, maar bij een auto-motor???
    Hoe kan dat nou……..je startmotor draait toch niet opeens andersom? Hoe zit het dan met de timing van je nokkenas?

    Haal de verdelerkap eraf. Zet je auto in de derde versnelling en duw hem vooruir. Je ziet nu welke kant de rotor op draait.

    Er staat een streepje op het verdelerhuis op de kopse kant waar de verdelerkap op zit. Dit behoort de eerste cilinder te zijn. Controleer dit met de verdelerkap en de bougiekabel. Vervolgens ga je in de richting van de draairichting van de rotor de andere bougiekabels aanleggen:

    Onstekingsvolgorde is 1-3-4-2.

    #17535620

    Vroeger met de brommer wilde dat prima, LOL

    Maar dat was een 2tact

    #17535621

    heb het met mn brommer ook wel eens gehad idd toen was het een draadje van de ontsteking omdraaien.. daarom dacht ik dat het met mn auto vast ook wel zou kunnen..

    hij start namelijk wel maar als ik gas geef verzuipt hij harstikke.. en de koelvin blaast de verkeerde kant op…

    #17535622

    verkeerd omdraaien ?

    rijdt ie dan ook achteruit ? :jerry

    #17535623

    jep 5 achter en 1 vooruit:P

    #17535624

    origineel gepost door victorbc10
    heb het met mn brommer ook wel eens gehad idd toen was het een draadje van de ontsteking omdraaien.. daarom dacht ik dat het met mn auto vast ook wel zou kunnen..

    hij start namelijk wel maar als ik gas geef verzuipt hij harstikke.. en de koelvin blaast de verkeerde kant op…

    Welke kant blaast de koelvin dan op?
    De koelvin zit op een poelie op de motor, aangedreven door een V-snaar??

    #17535625

    verkeerd om wil volgens mij niet bij een 4takt benzine motor
    als hij verkeerd om draait word je inlaat,uitlaat en je uitlaat word inlaat dus krijgt hij dan geen benzine
    bij een diesel wil het wel
    ook zit bij een ohc motor geen koelvin op de motor maar is electrich
    dus even de plus en de min van de koelvin wisselen en dan loopt ie de goede kant op

    #17535626

    bedankt voor de tip, weet je ook waar ik de plus en min van koelvin kan vinden?

    #17535627

    Ik moet zeggen, als je de plus en de min van de koelvin niet kan vinden vind ik het bijzonder knap dat je een omega blok in een manta hebt gelegd. ;)

    Maar even voor de goede orde; je hebt het over dat de koelvin de verkeerde richting uit “blaast”: Het is wel de bedoeling dat de koelvin de lucht door de radiator “zuigt” en richting het motorblok “blaast” en niet andersom.
    Dat je motor verzuipt bij het gas geven ligt ergens anders aan.

    #17535628

    origineel gepost door victorbc10
    bedankt voor de tip, weet je ook waar ik de plus en min van koelvin kan vinden?

    Ik denk in de kofferbak!

    :wtf

    #17535629

    origineel gepost door i200

    origineel gepost door victorbc10
    bedankt voor de tip, weet je ook waar ik de plus en min van koelvin kan vinden?

    Ik denk in de kofferbak!

    :wtf

    Zit dat ook niet achter de radio of gaat die uit als je hem aan doet.

    #17535630

    even serieus heren,niet iedereen is even handig :jerry

    #17535631

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    jep 5 achter en 1 vooruit:P

    haha prachtig louwe:P

    Maaruhm, ondertussen op weten lossen?

    #17535632

    Ik wil ook graag weten wat er nou echt aan de hand was.

    #17535633

    origineel gepost door Asko
    Ik moet zeggen, als je de plus en de min van de koelvin niet kan vinden vind ik het bijzonder knap dat je een omega blok in een manta hebt gelegd. ;)

    Maar even voor de goede orde; je hebt het over dat de koelvin de verkeerde richting uit “blaast”: Het is wel de bedoeling dat de koelvin de lucht door de radiator “zuigt” en richting het motorblok “blaast” en niet andersom.
    Dat je motor verzuipt bij het gas geven ligt ergens anders aan.

    ligt eraan wat voor fan je hebt:sleeping

    mare honda’s draaien toch ook de verkeerde kant op??::o:P

    #17535634

    :hmmz+ is boven 0 en – dan vriest het

    #17535635

    ik weet ook wel dat ik een onhandige harry ben, daarom vraag ik het aan de profs.. of moet ik dan naar een ander aderes?

    #17535636

    :)grapje moet kunnen, maar heb je de koelvin niet verkeerdom geplaatst. is het een blazer of een zuiger? de 1 komt tussen blok en radiator en de ander staat voor de radiator

    #17535637

    dat een motor de verkeerde richting op draaid heb ik bij een 4 takt benzine motor nog nooit mee gemaakt bij diesels is het mogelijk en bij 2 takters ook maar een cih of ohc dat lijkt mij wel heel erg stug hou moet in vredes naam de benzine binnen bij de cillinders komen (wil wel….) maar dat duurt het een extra slag eer de motor eindelijk de benzine(damp) verbrand(ontsteekt)…..

    vind t heel eg onwaarschijnelijk.. maar das mijn ervaring

    #17535638

    Hmm, is onwaarschijnlijk, maar laten we de reacties even serieus houden. Iedereen kan fouten maken of iets fout opmerken.


    @Victorbc10
    : De koelvin, blaast of zuigt die lucht? Is het een elektrische vin, of nog gewoon een normale? Wat meer info zou welkom zijn.

    De motor zelf zal absoluut niet de verkeerde kant om draaien, aangezien dat waarschijnlijk niet mogelijk zal zijn met een CIH.

    #17535639

    Als je de kabels verkeerd erop zet zal de motor niet andersom gaan draaien.

    Hij zal hooguit slecht of niet starten. De startmotor blijft de motor de zelfde kant opdraaien.

    #17535640

    ik denk dat de motor wel de goede kant opdraait,(na al jullie reacties) de koelvin zal dan wel een zuiger zijn, die elecrische aangedreven word. maar omdat hij af en toe een paar seconde aan slaat en dan weer stopt, denk ik eerder dat de ontsteking niet op tijd staat, of de polies. ofzo iets. maar ik weet ook niet hoe ik deze zelf op tijd kan zetten. kan ook moeilijk bij het rotor kapje die zit tegen mn kachelhuis aan. heb er nog geen stropboscoop lamp bij gehad.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.