motor blijft koud.

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) motor blijft koud.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247080

    beste opel leden.

    ik ben bezig met een astra waarvan de de temperatuur niet echt heet word,althans dat zegt de meter op het dashboard.

    vervangen zijn:
    waterpomp. 3 maanden terug.
    temperatuursensor voor dashboard meter.
    meter van dashboard zelf ook nog :P
    thermostaat 2x

    het vreemde ervan is dat als de auto stationair loopt,de koelvin bij 90 graden aanslaat en de temperatuur terug brengt naar 85c. :hmmz dat is eigenlijk al te vroeg natuurlijk :hmmz
    dus mijn gedacht gingen uit naar de thermoschakelaar>nog niet vervangen,maar………. als ik ga rijden met de auto,met de stekker van de thermoschakerlaar af (zodat ik zeker weet dat de vin niet aanslaat onder het rijden) word de motor +-78c.

    maar ik vermoed eigenlijk dat de motor wel gewoon goed warm word.maar dat de meter op het dashboard anders aangeeft.

    iemand hier enige ideeën over hoe dit zou kunnen. ik heb echt geeeeeen idee :hmmz

    #17999382

    en als je met je handen in de buurt van de water slangen komt voelt het dan warm ? of heeft
    of niet vast te pakken.

    ik heb zelf een infra rood meter die ik op diverse delen kan richten

    #17999383

    slangen worden beide echte heet…
    ik ben zelf ook automonteur,maar dit probleem heb ik nog nog meegemaakt :hmmz

    #17999384

    en als je de blauwe draad meet tussen sensor en de meter.

    een andere vraag hoe oud is je koppakking.
    het kan zijn gaten een beetje groot zijn geworden

    #17999385

    als ik de blauwe draad massa geef, dan slaat de meter uit in het rode.

    gaten groter worden? leg eens uit? dat zou betekenen dat je water sneller gaat stromen? maar je thermostaat regelt toch uiteindelijk je definitieve doorstroming?

    #17999386

    de koelgaten van de koppakking zijn kleiner als de gaten in het onderblok of de kop.
    de uitgang naar de radiateur zit in de kop.
    je water wordt door de pomp via het onderblok via de pakking omhoog geperst
    hogere toeren is meer flow van de pomp

    #17999387

    mmmmm oke oke. dat zou een mogelijkheid kunnen zijn idd.
    maar dan blijft het vreemde,stationair slaat de koelvin bij 90c aan. en weer uit bij 85 :hmmz
    maar de slangen zijn dan wel bloedheet

    #17999388

    bij conrad verkopen ze van die mooie infra rood meter je richt op een onderdeel en je weet hoe warm of koud een onderdeel is.
    verder zou je de weerstand van je sensor kunnen meten met een ohm meter.
    op internet kun je de grafiek van de sensor vinden.
    de blauwe draad van je sensor is soms geoxideerd tot wel 30cm vanaf de connector.

    je meter op je dashbord is niet echt een geijkte meter maar geeft een ongeveer waarde waarbij het rode gebied aangeeft van direct uitzetten

    #17999389

    waarschijnlijk is het probleem gevonden.we vermoeden dat er een thermostaat in gekomen is die bij 82 graden open gaat. :( ja zo kun je dus lang blijven zoeken :fy1

    #17999381

    hehe, een tropen thermostaat, das lullig ja.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.