motor blijft draaien zonder sleutel in contact

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) motor blijft draaien zonder sleutel in contact

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #18200933

    Terug naar het begin als je rommelde aan het stuur ging ie uit.
    Er zal daar een slecht contact cq verbinding / sluiting contactslot / module
    Kun je van buiten vaak niks aan zien
    De stekkers van de diverse schakelaars stuk voor stuk loshalen en paar dagen uitttesten
    Dashboard verlichting bedoel je alle controle lampjes mee? Die gaan branden als hij op contact staat?

    #18200934

    Problemen met je contactslot/blokje.
    Heb er al genoeg vervangen van astra g’s en zafira’s.

    #18200935

    Dat verklaard ook waarom je accu leeg getrokken is. Doordat ie alsware op contact blijft staan trekt ie je accu leeg.
    En dat hoeft niet altijd te gebeuren, je blokje is gewoon versleten.

    #18200936

    rommelen aan het stuur helpt niet meer.
    er is al nieuw contactslot ingezet.
    stekkers van de diverse schakelaars ook al geprobeerd.
    ja inderdaad alle controle lampjes. die gaan spontaan (ook snachts als de wereld slaapt) branden.
    dus zonder dat ik zelf in de auto zit.
    met het trekken van zekering 32 voorkom ik het probleem van de lampjes.
    dus ook deze opties werken niet.
    maar in ieder geval bedankt voor het meedenken burnerchief.
    nog andere opties?

    #18200937

    fearless,
    contactgedeelte aan linker kant van stuur is al vervangen.
    welk blokje bedoel jij? het “kaartje” aan de rechterkant ?
    ook als ik die los haal dan blijft de motor draaien

    #18200938

    Nee achter het slotgebeure zit een contactblokje…dat is het elecktrische gedeelte van het slot. Die zijn los te vervangen.
    Ik had niet gelezen dat dat al vervangen was.

    #18200939

    dat is t dus niet

    #18200940

    Collega van mij heeft vergelijkbaar akkefietje gehad met een VW Golf
    Daar zat het probleem in de stekker van de trekhaak,
    als er een plus vanuit de caravan op gezet werd bleef de motor ook lopen.
    Ik neem aan dat je er niet continue een sleurhut achter hebt maar misschien is er wat in die richting te vinden..???
    Succes ermee is een moeilijk verhaal en vast iets heel lulligs

    #18200941

    ik heb er nooit wat achter hangen. 1 keer per jaar een fietsendrager.
    de stekkerdoos heb ik gisteren al vervangen.

    #18200942

    iemand een schema van deze auto ?

    #18200943

    Storing in dynamo een diode stuk dat hij via laadstroom lampje stroom krijgt?

    #18200944

    schema heb ik, wel in duits.

    #18200945

    fearless,
    is dit het blokje wat je bedoelde?

    #18200946

    bovenstaande foto is niet van mij maar het gedeelte wat vervangen is staat wel op de foto

    #18200947

    niet mijn foto maar wel dezelfde kast.
    de zekering die ik er steeds uithaal is de meest rechtse, een na bovenste (rood 10ampere)
    alle kabeldoorvoeringen gecontroleerd, deuren en achterklep. maar nog steeds geen resultaat.

    SORRY!!!!!! ik zeg steeds zekering 32, maar ik bedoel 23!!!!!

    #18200948

    kan het in de dynamo zitten?

    #18200949

    Kan sluiting zitten in een kabeldoorvoering.
    Had ik ook toen rechts achter de elekctrice raam bediening niet meer ging.
    Bij de eerste keer vond ik ook geen kabelbreuk, maar tweede keer kabels een stuk eruit getrokken en toen zag ik de kabelbreuk.
    pm me je email maar dan stuur ik je de pdf, waar het schema in staat en nog een heleboel. :D

    #18200950

    Misschien een domme vraag maar is het relais al nagekeken die zekering 23 bekrachtigt?
    Deze blijft misschien wel kleven.
    Evt kan je div. relais omwisselen voor dezelfde.
    Er zitten namelijk veel dezelfde relais.
    En als je zeker weet welke relais het is kan je het kapje verwijderen en deze bekijken.
    Ik heb wel vaker gehad dat dit een rare storing veroorzaakt.

    #18200951

    hallo allemaal,
    allereerst eenieder die mee heeft gedacht de allerbeste wensen voor 2014 en alles daarna.
    mijn jaar is goed begonnen. het probleem is opgelost!
    ik wil dan ook iedereen die heeft mee gedacht van harte bedanken voor de gegeven adviezen.
    na van alles geprobeerd te hebben en na lang zoeken bleek het probleem in de bekabeling van de stuurbekrachtiging te zitten.
    deze was ter hoogte van de homokineet linker zijde uit de bevestiging gekomen en klem komen te zitten.
    aangezien de homokineet een draaiend onderdeel is, heeft deze de bekabeling in de loop van de tijd dusdanig versleten dat dit de storing veroorzaakt heeft.
    en zelfs de stuurbekrachtiging heeft uitgeschakeld.
    mijn maatje heeft de zwarte draad weer aan elkaar verbonden, gesoldeerd en netjes afgewerkt.
    de blauw witte draad begon al te rafelen. ook dit heeft hij hersteld
    de dikke rode draad was er nog niet zo erg aan toe.
    hoe dan ook, ik rij weer met veel plezier in mijn Opeltje met 270.000 km op de teller.
    en de kosten? 2 bioscoopbonnen.
    wel kwamen we er achter dat het koelvloeistof reservoir niet helemaal dicht meer is.
    dus op de sloop een andere gehaald. deze ga ik komende week vervangen.

    nogmaals, iedereen bedankt!

    Richard

    #18200952

    Dan is deze kabel ooit een keer niet goed bevestigd na een reparatie.

    Dit soort dingen verzin je ook niet

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18200953

    Das mooi om te horen!

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.