Motor Astra G sport wordt traag warm!

Forumindex Forums Modellen Astra Motor Astra G sport wordt traag warm!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hoi allemaal,

Ik heb een prachtige en goed onderhouden Astra G 1.6/16V sport bwj.2001 ( km.102.200 ) NAP, echter duurt het behoorlijk lang voordat de motor op temperatuur is !!!

Het duurt zeker 10 tot 15 min. ( stadsverkeer) voordat ie echt warm begint te worden.

Is dit gebruikelijk?

Voertuig staat geruime tijd in de garage aangezien wij óók véél met de fiets onderweg zijn.

Groet,

rené1 :(

kan zijn dat de thermostaat defect is, blijft dan open staan

klinkt idd als de thermostaat..

Waarom thermostaat? TS zegt toch niet dat de temp meter helemaal niet uit de hoek komt?
    Dus blijft niet open staan, anders zou de temp helemaal niet oplopen..

Iedere auto komt langzamer op temperatuur met hedendaagse buiten temperaturen. Niets geks aan. Anders wacht en kijk je het even aan tot het wat beter weer wordt. Dan zal hij wat sneller uit de hoek komen.

Als hij eenmaal op temp is gekomen, blijft hij dan op constante temp? En hoeveel graden is dat?

+1 harrie is op dreef vandaag!

Vraagje: Trek je bij vertrek ook meteen je blazers open??

Mijn astra liep ook langzamer warm wanneer ik mijn blazers op 4 zette en de verwarming aanzette vanaf het begin..

Met deze temperaturen inderdaad niet vreemd opkijken als het wat langzamer gaat..
    Mocht dit echt aanhouden (ook bij beter weer bijv.) zou ik me pas dingen gaan afvragen..

Mijn temp meter word ook pas wakker als ik op mijn werk aan kom en dat is 15km, mijn ecc staat standaard op 22C op de auto. stand! Klinkt heel normaal dus;)

de mijne is na 10 minuten al 80 graden en, binnen 15 minuten 90 graden met de kachel uit.

dat de thermostaat pas stuk is als de meter niet meer uit de hoek komt
    of niet oploopt is lulkoek

@rene1
    , start je astra maar eens en pak de waterdarm vast die van het blok naar de radiateur loopt, linksvoor
    als hij gelijdelijk aan warm wordt met een klein minuutje al
    is het foute boel, thermostaat stuk
    blijft hij lange tijd koud en dan ineens heel warm / heet, dan is de thermostaat ok

onze corsa heeft ook een thermostaat die open blijft staan
    meter gaat niet over de helft, op snelweg blijft hij op een kwart/einde blauwe gebied
    en heb nog wel een houten plaat voor de radiateur gemaakt :D

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties en adviezen!!!

Trashmetal,

Ik ga jouw advies eerst eens uitproberen,zie dan wel verder!

Groetjes,
    rene1 :thumb

suc6 we lezen wel hoe het verder loopt :thumb ;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.