motor af en toe niet aanslaan van Astra G OPC

Forumindex Forums Modellen Astra motor af en toe niet aanslaan van Astra G OPC

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Ik heb af en toe dat mijn 2.0 XER -motor niet aanslaat, naar aanleiding van dit heb de Tech2 erop gezet om de boel uit te lezen, maar die geeft helemaal geen foutcodes aan, weet iemand misschien wat dit dan is? Ik heb btw ook het idee dat mijn motor niet echt heel goed stationair loopt,maar ik weet niet of dit hoort bij een OPC , Verder zit er ook een orginele fabrieksalarm op, misschien heeft die iets te maken het niet aanslaan van mijn motor..

Je startmotor gaat wel rond met het juiste toerental?
    En hoe krijg je ‘m dan wel aan? Door het opnieuw te proberen of moet je ‘m dan echt aanduwen/slepen?

Deze motoren hebben vaak problemen met de nokkenassensor als deze slecht of niet goed aanslaan. Dit is niet altijd uit te lezen, maar meestal als je deze vervangt is het opgelost.
    Heb je ook af en toe dat je niet boven de 3500 toeren uitkomnt.

@ RISL Ja, volgens de Tech2 geeft hij ook het juiste toerental aan, maar na 5 tot 10 sec. gaat hij gelukkig weer aan, het is alleen irritant dat af en toe niet aanslaat.

@Haasje17
    Dan zou ik effe een nieuwe erop zetten, hopen dat het dan is opgelost, hij heeft voor de rest geen problemen met het aantal toeren. Maar klopt het ook dat een 2.0 xer ook niet heel lekker stationair loopt?

is je koppakking niet aan het kapot gaan?

dit klinkt me namelijk zeer bekend allemaal,en bij mij ging een paar weken erna me koppaking er tussen uit.
    die zijn van niet echt goed materiaal die dingen.

word je motor wel warm? of slecht warm?

Jep had hetzelfde met mn opc 1…. slecht starten… tijdje later lekke koppakking. Totaal weggevreten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.