Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE)

Forumindex Forums Modellen Corsa Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #18301356

    Gasklep omega past niet

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301357

    Inmiddels is t blok eruit

    Nu dus n mooie lege ruimte waarbij ik nu op me gemak de moter steunen kan van vervangen

    En het ‘beruchte gat’

    2 drijfstangen afgebroken……hoeveel pech kun je hebben….hier een stukje vd boosdoener in de carterpan

    Zaterdag kijken naar een ander blok t word een Z32SE

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18301358

    Das een serieus gat idd. Niks aan het blok gemerkt van te voren?

    #18301359

    nee man liep gewoon nog steeds netjes

    #18301360

    Gisteren moter opgehaald Z32SE uit een Signum

    175.400 km , uit 2004 , 3 maanden garantie , voor €600

    Nu ben ik bezig met alles vht blok af te slopen en om te bouwen naar C25XE draadboom

    zal volgende week ergens klaar zijn voor inbouw want moet even w8ten op diverse onderdelen:

    Aluminium kleppendeksels X25XE (nog steeds naar op zoek)

    Injectoren+drukregelaar 2.6/3.2 (Y26SE/Y32SE) ivm dat die hogere druk kunnen leveren)

    Gasklep C25XE ivm het bij mij afgebroken kvs pijpje

    En natuurlijk gelijk een nieuwe distributie riem set en tevens ook gelijk een nieuwe koppeling

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18301361

    https://vimeo.com/147046715

    Hij loopt inmiddels! Nu nog FF een lek uitlaatspruitstuk maken (de achterste tegen schutbord aan) dus dat word nog FF klote haha maar ook dat komt uiteindelijk weer goed , denk dat ie volgende week ergens weer rond rijd

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18301362

    Goed bezig hoor. Zelf gedaan de motorswap? Op de oprit?

    #18301363

    ja helaas wel op de oprit haha :jerry wel met wat telefonische technische info van mensen zoals wim-v6 en XR1 A.K.A berry (bedankt nog voor de telefonische support :thumbup ) was vergeten hoe een aantal slangetjes zaten maar de rest heb ik inderdaad zelf gedaan king: maar we zijn nog niet klaar eerst nog even de uitlaat lekkage repareren !

    #18301364

    Ivar,

    Het schudden van het blok en de loop is niet helemaal goed, en denk niet dat dat enkel uitlaat is.
    Klopt je ontstekingsvolgorde wel? Of heb je mischien niet alle pakkingen vervangen van het inlaat traject?

    #18301365

    Alle pakkingen vht inlaat traject zijn vervangen maar t zou goed kunnen dat de volgorde niet klopt! Wat zou de volgorde moeten zijn dan Ron?

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18301366

    @wim-v6 wrote:

    Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6

    cilinder telling loopt als onderstaand:

    auto zijde
    1-3-5-


    -2-4-6
    radiateurzijde

    en kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving

    Willem

    #18301367

    harstikke bedankt :thumb zal dat is nakijken!

    #18301368

    Goed bezig. Draai je btw je nieuwe blok op de de oude ECU?

    #18301369

    ja man alles vd C25XE zit erop , spruitstukken,sensoren etc alleen wel grotere injectoren/drukregelaar van een Y26SE/Y32SE omdat die meer benzine leveren (drukregelaar 3.8 bar ipv 3.0 )

    #18301370

    Dik hoor :thumb

    #18301371

    Blok loopt nu eindelijk weer netjes! Alle hydraulische klepstoters weer gangbaar gemaakt en schoongemaakt , en de distributie-riem goed op tijd gelegt me neef (auto-monteur) had nokkenas-poelie nr 3 180° omgedraaid….vandaag liep hij eindelijk zoals t hoort!

    https://vimeo.com/148157395

    Nu nog randzaken zoals:
    Hydraulische stuurbekrachtiging lekkage maken,luchtfilter monteren,koplamp monteren,parafaan monteren,bak afstellen,bakolie bijvullen en benzine filter vervangen

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18301372

    Nice..goed werk man :thumb

    #18301373

    Klinkt geweldig hoor. Deze dikke V6 in een Corsa. :wors :thumb

    #18301374

    Tof!! 3.2 liter v6 in een corsa :thumbup :thumbup

    #18301375

    Tot dat je een bocht tegenkomt… ;)

    #18301376

    Valt wel mee hoor 3.2 is net zo zwaar als een C25XE en t schijnt dat een C20LET icm F28 net zo zwaar is als wat ik nu heb

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18301377

    denk zelfs dat de 3.2 lichter is dan een 2,5

    #18301378

    De 3.2 en zeker die uit de vectra c / signum zijn een stuk lichter dan de c25XE’s boring is veel groter bij de 3.2 (minder gietijzer) De zuigers zijn platter (dan die van c25xe) (iets lichter). En de carterpan is van alu bij de moderne bij de c25xe van staal.

    #18301379

    Alu pan is niet per definitie lichter.

    Maar de latere v6 en en zeker die met grotere cilinderinhoud zijn lichter als de allereerste.

    Het onderblok is wat minder lomp en daar is het nodige staal uit gehouwe vergeleken bij de oudere motoren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301380

    hij loopt weer netjes! eindelijk is hij nu dus klaar en kan hij apk klaar gemaakt worden! :thumb

    [youtube:3r9emxy4]http://www.youtube.com/watch?v=YihHsn1p77Q[/youtube:3r9emxy4]

    [youtube:3r9emxy4]http://www.youtube.com/watch?v=99ypZ4St1fE[/youtube:3r9emxy4]

    :jerry :jerry king:

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.