Mosselman 20N turbo

Forumindex Forums Techniek Cih Mosselman 20N turbo

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17552275

    Dit systeem heeft goed gefunctioneerd , en je kan er de turbo zo op het blok zetten, ik had een eigen spruitstuk gemaakt maar wist van het bestaan af.
    Ik reed met de gewone LE jetronic maar dan rijker afgesteld.
    Werd een benzinde drukregelaar op gezet die door de turbo druk nog meer druk op de injektor zette.
    Met dit spul had ik voor het eerst een MAnta die een beetje power had zonder al te veel rare streken.
    Succes ermee en laat de foto’s maar komen!!

    #17552276

    ga zo door, super bedrijf he bs autotune:thumbup

    #17552277

    #17552278

    Het is dat er niet zoveel ruimte zit tussen de turbo en de chassisbalk, anders zou een smalle 8mm spacerplaat met thermokoppel tussen turbo en spruitstuk ook een mogelijkheid zijn.
    Als je dan perse de temp wilt meten :-)

    #17552279

    Met de chassisbalk zou het nog net gaan, maar het turbohuis komt dan nog dichter bij de motorsteun en de accumulator moet ik dan weer verbouwen die loopt nu al net over de motorsteun heen.
    Of ik moet toch wat met de motorsteunen gaan doen….. :hmmz

    #17552280

    Ik heb de EGT sensor in de turbo gezet ben er wel gerust op dat het goed gaat.
    De gasklep positie sensor zit er op met een aluminium plaatje heb gelijk alles wat aluminium is netjes gestraald ziet er als nieuw uit.
    Olie aanvoerslang met een meet punt gemaakt, de olieretour was effe denken de afsloop in de slang was nihil, heb dit opgelost door het turbo oliesmering huis wat te verdraaien.





    #17552281

    heel mooi gedaan! waar komt dit blok eigenlijk in te hangen?

    #17552282

    Originally posted by Yosta
    :kewlpics nieuwe motor

    heb die kleppendeksel vaker gezien
    blok lag toen in een rode b ascona dacht ik

    #17552283

    De motor moet in deze auto komen.

    #17552284

    Heb verleden week de intercooler van @ar oude turbo motor overgenomen. Themperatuur zender heb ik er zelf ingemaakt.

    #17552285

    das een bekende cooler

    #17552286

    Ben met de c24ne benzine rail begonnen, er komen c20let injectoren in. (krappe 200pk mogelijk)

    Ik ga met 3bar benzine druk rijden met de boost komt er nog 1bar bij, zou de rail wel blijven zitten of moet ik de rail nog extra vastzetten?

    #17552287

    Zit ie alleen met twee M6’jes aan de injectorhouders vast?? Lijkt mij een goed idee om twee extra steunen te maken zodat de boel écht vast zit.
    Als de boel breekt heb je onmiddelijk een benzinedouche over je uitlaatspruitstukkie heen………..

    #17552288

    Zou het zekers beter vastzetten, vraag anders eens aan lars of hij een foto plaatst hoe ik het ooit heb gemaakt op zijn motor.

    #17552289

    Hebben jullie enig idee hoeveel kracht je op een m6 boutje kunt uitoefenen? kunnen iets van 16000 N trek hebben, dat is 1600 kg…:vertag

    Voor die tijd heb je al wel de draad uit je inlaatspruitstuk getrokken..

    Maar je injectoren zetten zich niet af tegen het inlaatspruitstuk, de druk komt inwendig op de injectoren te staan.

    #17552290

    Dat verhaal klopt wel, maar dat is niet de reden om je injectorrail niet vast te zetten, je moet dit juist wel doen omdat anders de injectorrail van de injectorplaten kan afbreken, dat heeft niks met druk te maken, maar meer met andere zaken zoals trillingen e.d.

    Het beugeltje kan je heel simpel maken van een stripje achterlangs tussen 1 van de bouten op je gasklephuis en de plek waar je massakabels vastzitten, tenminste, zo heb ik het eens gedaan.

    #17552291

    http://img54.imageshack.us/g/dsc02304d.jpg/

    het is denk ik een zelfgemaakte benzine rail aangezien het het bij verschillende automateriaalzaken los kunt kopen en dan op maat maken

    #17552292

    het is eigenlijk niet zo goed te zien maar het zit niet echt veel anders vast als de jouwe
    dat spul wat jij erop hebt gaat echt niet scheuren hoor!

    #17552293

    Heb een stripje zoals Henk 400rr voorstelde erop gemaakt, het geheel zit nu een stuk beter vast.

    #17552294

    alleen ik zie nu plastic plaatjes waar het op vast zit:hmmz
    daar twijfel ik wel een beetje aan dat scheurt wel uit
    bij mij zitten er allu platen op waarschijnelijk cnc gefreest

    #17552295

    Precies dat is de rede dat er alu injector houders op zijn gekomen.

    #17552296

    dat had er volgens mij meer mee te maken dat de kunststof na verloop van tijd en door temperatuursverschilen broos werd en ging scheuren. :P

    #17552297

    Heb de motor ingebouwd, alles past voor zover gelukkig, nog een hoop kleine dingetjes te doen.

    Voor meer info en pics zie Project Manta B turbo

    #17552298

    ziet er top uit:) suc6 verder

    #17552299

    Mocht je nog van die silicone slangen nodig hebben: in Waalwijk ben ik laatst achter een adresje gekomen waar ze ze op voorraad hebben liggen zodat je ze kan passen.
    Ook wel redelijke prijs geloof ik

    http://www.autosportcompany.nl/

    Is voor jou ook dichtbij :)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 85)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.