Mosselman 20N turbo

Forumindex Forums Techniek Cih Mosselman 20N turbo

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17552250

    origineel gepost door fredericki200
    bs autotune heeft hem bij mij ook ingebouwd suppppper kerel
    :thumbup ziet er goed uit en werkt super en nog redelijk betaalbaar

    nu de pkaas nog terug he:P of ben je al weer op de bank geweest?

    gr john

    #17552251

    ben dr al geweest maar da hoor je nog wel.

    #17552252

    nou, ik ben ook wel benieuwd, waarom deed ie het nou niet goed op de bank ?

    #17552253

    het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
    de rest spreekt voorzich

    #17552254

    :kewlpics nieuwe motor

    #17552255

    Dat ziet er netjes uit :) alleen dat kleppendeksel vind ik jammer, is dat toch niet gegraveerd hoop ik?

    Je bent een rundd als je met kleppendeksels stunt :P

    #17552256

    Dat komt van Randd tunig af,… de grapjas

    #17552257

    origineel gepost door Yosta

    Wat voor carterpan heb jij eronder zitten?

    #17552258

    origineel gepost door fredericki200
    het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
    de rest spreekt voorzich

    Is dat slecht dan hydro erin? Wel eens gehoord dat sommige vaste stoters nodig hebben maar nooit gehoord waarom dat nou beslist moet. Iemand?

    mooi project trouwens!

    #17552259

    Hangt van de nokkenas af, de nokvorm van vaste stoters is anders dan die van vaste stoters.

    #17552260

    het probleem bij een hydro nokkenstok is dat bij hogere toeren de stoters niet gevuld worden met olie, als ik he goedzeg
    en bij een standaard is er geen probleem maar bij een sport nokkenstok gaat hij veel meer toeren maken, vandaar, dat de kleppen niet helemaal open gaan
    dat is dus mijn probleem:puke
    dus ander nokkenstokje besteld:vertag dus volgend jaar hopelijk een beter blokje met meer pferden bij de powertesting dus john eerste aanmelding is binnen:P

    #17552261

    Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
    Sorry misschien beetje -offtopic

    #17552262

    Ja, de 1e reden noemt Frederik al, de 2 reden is dat de kleppen kunnen gaan zweven met als gevolg dat je nokkenas beschadigd en je klepzittingen kapot gaan, ook kan de klep(of meerdere) afbreken.

    Als je (heel)veel toeren maakt, denk ook even aan je waterpomp, is berekend tot zo’n 6000 omw/min met pieken tot 6500.

    wat geadviseerd wordt bij Kent, staat wel op hun site: http://www.kentcams.com/

    #17552263

    origineel gepost door fredericki200
    het probleem bij een hydro nokkenstok is dat bij hogere toeren de stoters niet gevuld worden met olie, als ik he goedzeg
    en bij een standaard is er geen probleem maar bij een sport nokkenstok gaat hij veel meer toeren maken, vandaar, dat de kleppen niet helemaal open gaan
    dat is dus mijn probleem:puke
    dus ander nokkenstokje besteld:vertag dus volgend jaar hopelijk een beter blokje met meer pferden bij de powertesting dus john eerste aanmelding is binnen:P

    ik schrijf je nu al op de lijst:P:P

    #17552264

    origineel gepost door Asko
    Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
    Sorry misschien beetje -offtopic

    dit gaat niet goed komen hoor:o:o

    #17552265

    hmm ik rijdt er al een half jaar mee,
    waar kan ik vaste stoters en versterkte klepveren krijgen?

    #17552266

    kan wel als je maar niet te gek gaat doen in toeren
    5000 max

    #17552267

    hoezo chassisbalk aanpassen??!??! zijn er fotos ervan?

    #17552268

    Chassisbalk aanpassen hoeft niet, ik heb 1,5cm over, kan ik de flens rand nog omslaan, de motor is nog niet ingebouwd… dus kan geen foto´s nemen van een chassisbalk waar de verf vanaf is gebrand. :P

    #17552269

    Ben weer bezig geweest met de motor, heb twee gaatjes erbij geboort voor het 20E thermostaathuis te kunnen gebruiken ipv van het c24ne thermostaathuis, de garantie van opel zal er nu onderhand wel af zijn. :P

    #17552270

    :agentvergeet niet het ijzervijlsel uit je kop/blok te halen na het boren/tappen

    #17552271

    en maak de kanelen groot geneog,dus oude kanaal in blok ff uit frezen,
    anders kans op je koppakking(ervaring)(verkeerd gemeten,en vanuit gegeaan dat ze elkaar volledig zouden overlappen,meten is weten 2 x meten is zeker weten)

    #17552272

    Het LE jetronic injectie systeem wou ik in eerste instantie gebruiken maar omdat deze niet echt goed te regelen valt, heb ik bij BS-autotune een programmeerbaar injectie systeem gekocht.

    Krukaspositie sensor moest er ook op komen bij de 22E en c24ne zit hiervoor in het distributie huis een opname voor de sensor op mijn 20N zat dit niet. Dus aan de hand van het c24ne olie pomp deksel een beugeltje gemaakt voor de sensor en van de diesel oliepomp klep heb ik een ribbetje af moet halen.

    De verdeler komt te vervallen hiervoor in de plaatst komt een DIS bobine. Ik moet nog een verdeler ombouwen om de aandrijving van de oliepomp te behouden.

    Op het 22E inlaatspruitstuk zit toevallig al een bultje voor eventueel een sensor te plaatsen, hier plaats ik de lucht temperatuur sensor in. (Gat is al geboord)

    Ik zit nog te twijfelen waar ik de uitlaatgassen temperatuur sensor ga plaatsen, in het uitlaatspruitstuk wat te plaatsen maar 8mm dik of in het turbine huis 12mm van de flens kant af er is hier wel genoeg materiaal dikte.

    Het spruitstuk is niet meer nieuw te krijgen het turbine huis wel mocht het scheuren. :hmmz




    #17552273

    ik zou zelf een wide band lamda plaatsen, i.c.m. een a/f meter. Dit lijkt mij veel nuttiger dan een uitlaat temp meter (heb nog nooit turbo gebouwd, dus hang me er niet aan op)

    #17552274

    Er komt ook een wide band lambda op samen met een KDFI.

    Temperatuur voor en na de turbo zit nogal verschil in, dit is de reden van de uitlaatgassen temperatuur meting.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.