Mosselman 20N turbo

Forumindex Forums Techniek Cih Mosselman 20N turbo

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214213

    Na aanleiding van het compressor topic van laatst met de opmerking over de Mosselman turbokit , ben ik ga bellen en bleek dat ze de turbokit niet meer leverden, maar nog wel het uilaat spruitstuk (1 na laatste)
    Originele turbo garrett leverden ook niet meer, dus zit een iets nieuwer type op.
    Ben van plan met de 20N te gaan rijden, 160-180pk moet genoeg zijn voor een beginner.
    https://www.mantablog.nl/project-manta-b-turbo/


    #17552226

    :hmmzheb je daar ruimte voor?

    #17552227

    Zat ik ook net aan te denken, dan moet je je chassisbalk wel iets verbouwen. ;)

    #17552228

    turbo komt 1,5cm vanaf de chassisbalk.
    Compressor uitlaatslang komt net in de bovenste draagarm uit, of ik moet hem nog verder naar beneden draaien door een stuk van het blok te slijpen(ophanging airco)

    Intercooler:kewlpics

    S5001852.jpg

    #17552229

    Ik heb nog een motor staan, een 2.0-N met een 2.4 kop en 2.0E nokkenas, die had ik ooit voor zoiets gebouwd, maar dat wordt dus niks meer bij mij, geen tijd, geen zin en geen geschikte auto meer.

    Ik woon wel wat ver weg voor je.

    #17552230

    @henk400rr was toch ooit een topic over deze motor?? Afstand is geen probleem.

    #17552231

    GAAF
    wat voor type turbo is dit?
    op de mijne hangt een garrett t3

    #17552232

    origineel gepost door Yosta
    @henk400rr was toch ooit een topic over deze motor?? Afstand is geen probleem.

    Ja, dat klopt, ik zou hem toen in m’n ascona hangen uiteindelijk is daar uit gemak en tijdsgebrek een 2.4 in gepropt.

    Als je interesse hebt, stuur maar een u2u-tje, dan komen we daar wel uit.

    #17552233

    Ik heb er een garret TB03 met Comp ar 42 en turbine 63

    #17552234

    wel leuk :P hoeveel koppel zou zoietsnou geven:wtf
    en zou het blokje wel een beetje heel blijven?
    leuk projectje :thumbup

    #17552235

    Maximaal zo rond de 180pk/210nm moet het bij normaal gebruik heel blijven. Minder vermogen mag ook meer kans op heel blijven. :P

    #17552236

    origineel gepost door fredericki200
    wel leuk :P hoeveel koppel zou zoietsnou geven:wtf
    en zou het blokje wel een beetje heel blijven?
    leuk projectje :thumbup

    de mijn leverde 256pk en 363nm koppel:P

    #17552237

    mooi ook een 2.0?
    dacht dat de 2.2 van ar ook zoiets gaf

    #17552238

    Er is zeer goed nieuws te melden nl, dat ik de motor van Henk400rr kan overkopen.:thumbup Dit blok is met advies van js400 in elkaar gezet.

    Het is dus een 20N met c24ne kop, blok is nagekeken, nieuwe pakkingen en carter is al aangepast. Scheelt toch weer een hoop werk en een veel betere basis doordat de compressie lager is.

    #17552239

    Ik had ook een Mosselman systeem en ik had 186pk en 366nm koppel.

    #17552240

    Nu wil ik de intercooler aansluiten met aluminium buis rond 63mm met samco slangen en tussen de lmm en inlaat turbo zo,n slang met verstevigd ijzerdraad rond 60mm.

    Mijn vraag is nu de intercool buis/slang vanaf de turbo naar de intercooler is het verstandig om deze 50mm te maken of de diameters zo groot mogelijk houden? Van klein naar groot, drukval:wtf?

    Intercooler core240x190x65mm met 63mm aansluitingen

    Diameter LMM 67mm
    Diameter inlaat turbo 59mm
    Diameter uitlaat turbo 51mm
    Diameter intercooler 63mm
    Diameter inlaatspruitstuk 65mm

    #17552241

    origineel gepost door Yosta
    Er is zeer goed nieuws te melden nl, dat ik de motor van Henk400rr kan overkopen.:thumbup Dit blok is met advies van js400 in elkaar gezet.

    Het is dus een 20N met c24ne kop, blok is nagekeken, nieuwe pakkingen en carter is al aangepast. Scheelt toch weer een hoop werk en een veel betere basis doordat de compressie lager is.

    ik heb hem zelf vroeger niet gebouwd,dat heeft een maat van ons gedaan,maar de mijne is niet met gewone injektie er zit k jetronik op en regelbare turbodruk van binnen,plus een grote turbo.
    ik zal wel even wat foto’s inscannen.

    #17552242

    die van ar leverde 230pk en 330nm koppel

    #17552243

    Wat voor injectie systeem rij je LarsjeG40?

    #17552244

    origineel gepost door larsjeG40
    die van ar leverde 230pk en 330nm koppel

    maar dat was een 2.2

    #17552245

    Die van jou js400 was die met standaard 20N onderblok?

    #17552246

    met megasquirt. had er zelf ook nooit van gehoort
    maar is best een mooi systeem.
    staat eigenlijk gelijk aan een kms systeem alleen dan betaalbaar!

    #17552247
    #17552248

    origineel gepost door giuliettaevo
    http://www.bs-autotune.nl :cool:

    Heb er even gekeken, en de vrij programeerbare motronics ben ik nog niet goedkoper tegen gekomen :thumbup

    #17552249

    bs autotune heeft hem bij mij ook ingebouwd suppppper kerel
    :thumbup ziet er goed uit en werkt super en nog redelijk betaalbaar

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 85)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.