mooi forum en een vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa mooi forum en een vraagje

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Idefixe
    Deelnemer

Ben de trotse bezitter van een Corsa . Dieseltje uit 97. top autootje. Loopt lekker zuinig en doet z’n ding goed.
    Voorheen altijd naar de garage maar vanwege wat minder beschikbare financiele middelen nu zelf maar aan het sleutelen.
    Mijn vraag: boven de 100km per uur, in z’n 4/5 begint de motor te stotteren en in te houden. M’n buurman zegt dat dit wsch brandstoffilter is.
    Klopt dit en kan ik dit ding zelf makkelijk vervangen?
    Alvast bedankt voor goede raad.

Dr.Ed
    Deelnemer

Brandstoffilter vervangen is best te doen (houder losschroeven, filter vervangen, houder vullen met diesel en weer monteren). Filter kan de boosdoener zijn, een luchtbel in het filter kan ook ervoor zorgen dat hij te weinig diesel krijgt. Zit een ontluchtingsnippel op de filterhouder (opendraaien bij draaiende motor, net zolang als de diesel eruit gaat lopen, dan weer vastzetten.)

Succes,

Ed

Idefixe
    Deelnemer

Bedankt voor je supersnelle reactie!
    Volgens mij zit dat ding rechts voorin ( als je recht voor de auto staat) is het een kwestie van de boel losdraaien / oud filter eruit en nieuwe erin?
    Moet ik nog rekening houden met iets van ontluchten?

Dr.Ed
    Deelnemer

Zit idd rechts voorin (zwart met 2 leidingen erop, deze hoef je niet los te draaien). Als je de omschrijving volgt, en voor de zekerheid het ontluchten ook nog doet kan je nix gebeuren!

Dingetjes lopen ook geweldig op zonnebloemolie (mix van 50%), maar da’s vandaag de dag ook duurder als een liter diesel..

Ed

Idefixe
    Deelnemer

Vandaag lucht en brandstof filter vervangen. Volgens de leverancier van de filters Brandstoffilter : geen bouten / moeren / slangetjes of wat dan ook losdraaien.
    Gewoon de oude er met zo’n ding ( houder met een kettinkje) er vanaf onderen afdraaien. Nieuwe erop en klaar. Dat ging dus pcies zoals hij zei.
    Losdraaien ( ging lastig) Nieuwe erop , motor starten. Heel ff doorstarten en hoppa: als een zonnetje.
    Luchtfilter ga ik dan maar niet beschrijven hè ( wat een klus ;) )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.