Monza heeft kuren *nog eens update*

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Monza heeft kuren *nog eens update*

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225041

    Gisteren leuk met de Monza naar sevenum gaan kijken :D. Was me een zeer leuk dagje. Héél de dag zonder problemen verlopen. ’s Avonds weer lekker terug gekeerd naar Weelde. Echter begon de Monza kuren te krijgen nog geen kilometer verder. Met horten en stoten reed hij :o. Als je de koppeling in trapte viel hij dan ook gelijk uit. Ff de boel aan de kant gezet, en hop hij starte weer gelijk. Dus dacht dat het maar een éénmalig iets was. Dus terug de snelweg op tegen een rustig tempo. 15km verder “stoot, stoot” vermogen verlies, en niet meer reageren op het gaspedaal. Dus lekker de pechstrook op :fy1:argue om het euvel eens nader te bekijken. Niks te zien onder de motorkap, dus alles stekkers eens los getrokken en uitgeblazen. Weer proberen te starten, en hop daar ging hij weer als een trein :D. Ik natuurlijk zeer blij en snel erin gesprongen om men weg verder naar huis te zetten. Echter na 5 km “stoot stoot” en weer uitvallen. Auto weer aan de kant en hier niet meer aan de praat te krijgen. Dus het thuisfront verwittigd dat ze me maar moesten komen halen. Na 10minuutjes toch nog eens proberen te starten. En ja hoor “it’s alive!!!” hij deed het weer. Weer 10km kunnen rijden zonder problemen om da weer uit te vallen en niet meer aan de praat te krijgen. Weer 10minuten gewachten en daarna starte hij weer vanzelf. Gelukkig bleef hij het sinds dien de ganse weg doen tot ik thuis kwam (hij reed toen weer perfect). Dus daarnet een gaan zoeken naar het probleem, en het duurde niet lang voor ik het gevonden had. Bleek de bougiekabel die in de bobijn zit volledig doorgesmoord te zijn :o:swear en de bobijn zelf is inwendig ook gesmolten. Echt een wonder dat hij het nog tot thuis gedaan heeft :wors. Echter zal ik nu een nieuwe bobijn + bougiekabels kunnen steken. Maar als hiermee het euvel verholpen is ben ik al zéér blij!!

    #17716448

    hm… moet je wel vanuit gaan dat dat het probleem is.

    goodluck.

    #17716449

    Heb het nog nooit gehad,en verwacht dat dit gewoon een fout van de bobine is…
    Vervangen en het moet goed zijn..

    #17716450

    heb al nieuwe bougiekabels + bobijn besteld op ebay :D hopelijk draait hij weer snel

    #17716451

    zijn die kabels van ebay dan wel echt goed :hmmz

    zou meteen bougies en verdelerkap erbij vervangen,
    heb je meteen alles vernieuwd :thumbup

    #17716452

    bougie’s en verdeelkap + rotor zijn 3000km geleden vervangen dus die moeten nog wel eventjes meekunnen. in principe zijn de bougiekabels nog goed (buiten degene die van de bobijn vertrekt naar de verdeelkap), volgens mij is het idd vooral de boboijn geweest die voor de problemen heeft gezorgt. We zullen zien of het goede kabels zijn als ze aankomen. En anders kopen we er weer nieuwe :D

    #17716453

    heb ook wel eens zitten te dubben over die eb kabels,
    beter dan voor paar 10en meer goede erin, dan achteraf van Eb,
    die goedkoper, maar lekkage gevoeliger kunnen zijn.

    succes, bjorn, en laat ff horen hoe die kabels zijn,
    als die goed zijn, ff linkje plaatsen graag :thumbup

    #17716454

    Ik leer steeds meer Belgisch hier…een bobijn is een bobine :P:P

    #17716455

    origineel gepost door rinus de boer
    Ik leer steeds meer Belgisch hier…een bobijn is een bobine :P:P

    Dat kan je er nog in lezen…

    Dat een bougie in Belgie ook wel kaars genoemd wordt, snap ik ook nog.
    Maar zodra het meer Frans wordt, dan wordt het echt moeilijk…

    #17716456

    Ach, zo leer je nog eens wat over de grens ;)

    Ik hoop voor je bjorn dat het probleem is opgelost, hou ons op de hoogte.

    Rebel

    #17716457

    Heb net men bougiekabels al aangekrege, en tzien er eerlijk gezegd eigenlijk toch degelijke kabels uit hoor. Hopenlijk komt morge de bobijn aan en kan ik em weer aan de praat krijge :p

    #17716458

    Vandaag was zoals verwacht ook de bobijn gearriveerd, dus meteen de boel weer herstellen! :D Alles angesloten zoals het hoort, terug netjes vast gezet, en dan het grote moment :p. “Wuwuwuwuwuwuwuwuwuwu…….” niet willen starten :O. Ik werd al een beetje groen. Dus alles nog eens nalopen, of alle stekkers er wel opzitten en of ze goed contact maken. Weer starten “Wuwuwuwuwuwuwuwuwu….” niet willen starten :O. Dus multimetertje boven halen en overal de spanning nameten. Overal spanning zoals het hoort. Dus kon ik er niet aan uit waarom hij niet wilde starten. Nogmaals proberen “Wuwuwuwuwu… prut…wuwuwuwu…prot…” :p. Ik hoorde hem pruttele, dus ontsteking had hij en benzine had hij zeker want daar stonk hij al hard genoeg naar. Viel men eurocent ineens :p. Staat men ontsteking 180° verkeerd. Stom stom stom van mij, maar ik had alles los gemaakt om te reinigen en men nieuwe bougiekabels te plaatsen. Draai de ontsteking 180° en “Broaaaaaaam!!!!!” the Monza is Alive!!!!. Hij doet het weer héél mooi en hij schud ook niet meer op stationair toerental (maar wat wil je met zo een slechte bougiekabels die erop zaten). Dus test ritje gaan maken, en hij rijdt weer even vrolijk als voordien :D. Wat ben ik weer blij :D

    Monzaron, bougiekabels zijn best wel goede hoor, passen zeer netjes en je ziet niks van vonkoverslag (heb em net in het donker laten draaien en de motor is ook nat geworden van de regen maar nergens zie je iets van vonkoverslag. Ze zijn ook even dik als degen die eraf kwamen. Voor 35€ zijn het goede kabels hoor.

    #17716459

    Dat was even zweten toen die niet wou starten zeker?
    maar gelukkig loopt die nu weer goed.
    Geen geld 35 euries voor zo’n setje kabels !
    En ook niet te lang volgens de foto’s , heb wel eens kabels vervangen en dan moest ik er eerst een lus inleggen om ze een beetje goed weg te leggen….

    #17716460

    Ge moogt gerust zijn da ik aant zweten was :p (angstzweet :p) . En die kabels zijn idd niet te lang, ze zijn volgens mij exact hetzelde qua lengte als de oude. Als er nog mensen geïnteresseerd zijn in die bougiekabels. Hier een linkje, ik had ze op 2 dagen thuis geleverd :o:thumbup

    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200356539653&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

    #17716461

    Geen geld en dan nog goed passende kabels ook !
    Zal eens kijken of ze er ook van een 24V hebben.

    #17716462

    Netjes Bjorn, en bedankt voor je reactie :thumbup

    Je bent natuurlijk niet altijd goed en goedkoop klaar bij ebay,
    vandaar ook dat ervaringen graag op prijs gesteld worden :wors

    heb je nog een link van die ebay verkoper,
    das wel zo handig om die erbij te plaatsen,
    er zijn zoveel van die e-bay toko’s, en nie allemaal hebben die goed spul :D

    edit: sorry, had de link over het hoofd gezien :)

    Veel rijplezier gewenst ;)

    #17716463

    Klasse Bjorn, wens je veel rij pleizier en bedankt voor je info:)

    #17716464

    hier dan de aanvullende info betreffende de Bougiekabels 30E/C30NE

    de lengt en de dikte van de kabels staan hierop beschreven ;)

    #17716465

    Om de hoeveel kilometers vervangen jullie de bougie’s?

    #17716466

    Ik elke 30.000 km of 2 jaar.
    Wat kosten nou 6 bougies ?
    dat kan de kop niet kosten en zeker niet als je langs de weg staat dat die slecht loopt !!!

    #17716467

    Elke grote beurt, en dat komt bij mij neer op ene keer in de twee jaar (bij de Monza dan). Bij een grote beurt zit het er automatisch in, net zoals alle filters, enz. En dan heeft tie net 15 dkm gelopen, misschien iets meer gedurende die tijd. 6 bougietjes kosten niks. Ik beknibbel nooit op onderhoud.

    #17716468

    Lol 1x in de 5 heb ik nieuwe bougies derin gezet,omdat ik de kop heb vervangen 2 jaar terug,verder nooit niks aan bougies gedaan,als het goed loopt mooi zo laten lopen…

    #17716469

    Over bougies gesproken. Moet bij de 24V het hele aanzuig traject eraf, of ken je er gewoon bij als je die deksels eraf haal? Nog niet naar gekeken eigenlijk.

    #17716470

    De helf moet los,alles na de 2 rubberen slangen moet deraf dan kun je die rode deksel loshalen en de bougies met sleutel 14 of 15 loshalen,met zo,n lange dop.

    #17716471

    Niet dat het nu nodig is, maar het is dan maar goed dat sleutelen mij beter af gaat dan het lassen:angel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.