monza 30E slaat niet aan

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD monza 30E slaat niet aan

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231343

    ik heb een vraag over het niet willen aanslaan van de monza 30e
    ik heb ee nieuwe klepdekselpakking geplaatst omdat die daar olie lekte motor gestart en even laten lopen toe zag ik dat er ook een slangetje van het koelwater lekte ( het slangetje tussen de kachelslang en de aanzuigbuis) afijn
    motor uit gezet en slangetje vervangen, daarna wilde ik de auto starten nooit meer aan de praat te krijgen.:swear hij vonkt inieder geval wel en hij stinkt ook naar benzine ,maar hij geeft geen teken van leven zowel op gas en benzine niet,
    heeft er iemand een idee wat het kan zijn.
    gr winny

    #17801337

    ik zou alle stekker verbindingen een keer checken of deze wel goed contact maken

    #17801338

    [rquote=1846447&tid=140876&author=Goossens Bjorn]ik zou alle stekker verbindingen een keer checken of deze wel goed contact maken[/rquote]
    heb ik ook gedaan , 2minuten daar voor liep hij nog gewoon goed het is net of hij geen brandstof krijgt

    #17801339

    als hij naar benzine stinkt zal hij toch wel brandstof krijgen volgens mij. Luchtmassameter mss defect, kijk een keer of je het relais hoort tikken als je deze met de hand bedient.

    #17801340

    loop ff de bedrading na in de buurt van die slang, mogelijk iets los gestoten.

    #17801341

    :hmmz altijd lastig zoiets.

    staat de wagen niet gewoon te verzuipen..?

    of net wat ton zecht.. geen los draadje toevallig?

    of misschien gewoon de tank leeg :P

    #17801342

    Ik heb zo’n soort gelijk iets gehad, kreeg wel benzine als ik het relais doorverbinde en vonkte goed maar toen was mij computer van de motor defect, ook zo ineens. rijdend weggezet en daarna niet meer aan de gang te krijgen !

    #17801343

    ik heb hem weer aan de praat:hmmz
    maar daar is alles mee gezegt hij loopt op 5 cil en hij geeft regelmatig een soort “backfire” letop uit de ontstekking, daar waar het draadje de ontstekking in gaat geeft die een plof en er komt een klein soort blauwachtig steekvlammetje uit

    #17801344

    verdelerkap stuk?

    #17801345

    Geef eens een flinke tik met de palm van je hand op de luchthoeveelheidsmeter.
    Het kan zijn dat deze volledig open blijft staan.

    #17801346

    kan hij dan gaan vonken nabij de verdelerkap stefan?

    als het daaro vonkt.. wat immers niet hoort, moet je mogelijk
    het probleem in de onsteking zoeken.

    #17801347

    Sorry,

    Over die reactie had ik heen gelezen…………

    #17801348

    is het mogelijk dat de isolatie van de bedrading daar stuk is en dat dat sluiting maakt over massa.vgr tonsr.

    #17801349

    [rquote=1847456&tid=140876&author=Ghanz]kan hij dan gaan vonken nabij de verdelerkap stefan?

    als het daaro vonkt.. wat immers niet hoort, moet je mogelijk
    het probleem in de onsteking zoeken.

    [/rquote]

    scheurtje erin, dan vonkt het de kap uit

    #17801350

    hij loopt weer:wors
    ik heb alles wat met de ontsteking te maken heeft
    vernieuwd en het was starten en lopen:wors
    wat het geweest is geen idee:hmmz
    maar in iedergeval bedankt voor de tips.

    #17801351

    denk de oorzaak bij malle malle zijn laatste reactie.. scheurtje in de kap.. niet goed contact meer, en vonkt dan op verkeerde plek en verkeerde moment.

    mooi dat de wagen weer loopt.

    goodluck

    #17801352

    ik dacht dat de auto weer goed was :(
    ik pakete de auto vanmorgen en moest heel wat door starten voor hij aan sloeg, reed daarna goed op gas
    schakelde over op benzine en deed niets weer terug op gas
    en starte weer.:)
    eenmaal thuis zet de auto 10 min neer stap weer in en niet meer aan de praat te krijgen hij wil aanslaan maar pakt niet
    ik denk maar dat ik hem verkoop:mad: ik wordt er niet goed van:puke

    #17801353

    hij wil aanslaan maar pakt m net niet….

    heb je de benzine/gas schakelaar niet halverwege staan ??

    kan zijn dat ie op een mengsel van gas/benzin start.. en dat gaat moeizaam.

    ontsteking is vernieuwd? ook de bougies?

    #17801354

    er zit een schakelaar in die of op benzine of op gas kan dus geen tussen stand.
    ik heb zitten denken:hmmz,hij start op benzine en schakelt dan over op gas.
    zou het niet iets kunnen zijn dat hij niet overschakelt op benzine op het moment
    dat ik start.wandt als hij eenmaal loopt op gas gaat ie als de brandweer.
    als of hij geen benzine krijgt ingespoten als ik start, zoals ik al had geschreven
    dat hij ook niet wil rijden op benzine.ik heb niet zoveel ervaring met gas dus weet
    niet precies hoe hij overschakelt

    #17801355

    er zitten trouwens ook nieuwe bougies in

    #17801356

    Draait je benzine pomp wel als je hem start?

    #17801357

    ik ben er waarschijnelijk achter???? hoop ik:hmmz
    waarschijnelijk is het inderdaad m”n brandstofpomp,
    omdat als hij start rijdt hij op gas gewoon goed.
    op benzine rijdt hij eigelijk niet (moet dan pompend gas geven ,en komt niet boven 2000 toeren)
    brandstof pomp hoor ik wel draaien maar geeft waarschijnelijk te weinig druk om m”n injectoren te openen.

    als ik nu start moet ik flink pompen dan wil die aanslaan maar net niet,
    dan moet ik het contact uit zetten even wachten en als ik dan start wil die aanslaan
    dit kan ook wel een paar keer worden herhaalt

    #17801358

    he he eindelijk gevonden:D
    het was de brandstoffilter, maar niet die gene die orgineel onder de auto hoort.
    er zaten maar liefst 3 filters onder:hmmz
    waar van er een geheel dicht geslipt zat
    alles weer orgineel gemaakt en ik keek naar de sleutel en hij liep al:angel:angel

    #17801359

    Fijn om te horen :thumbup

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.