monza 24v ombouw

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 174)
  • Auteur
    Berichten
  • #17928188

    ja, van de ene kant kan ik me niet voorstellen dat de luchtmassameter van dergelijke invloed is dat hij stilvalt. van de andere kant: als ik de gasklep beweeg om hem op toeren te houden zeg maar, valt hij gelijk weg.

    #17928189

    we hadden bij het aansluiten van de boom een zwarte +kabel verwisselt met een massa,
    das zo’n zwarte die op het eind uitkomt, die moet namelijk een + zijn, op de accu.

    hier op de foto nummer 1

    #17928190

    Die heb ik bij mij ook op de plus liggen ;)

    #17928191

    Ron weet jij het topic nr. nog van de hele kabelboom ? ( foto )
    Sla dit allemaal even op voor straks, zit ik ( hoop ik ) straks niet zo te kloten !

    #17928192
    #17928193

    Vandaag remmenreiniger tijdens het starten in de inlaat gespoten, hij bleef lopen! Het heeft dus niet met de ontsteking te maken, waarschijnlijk zit het probleem dus in de brandstof/luchtmengsel.
    Ik krijg ook nog altijd foutcode 73, morgen ga ik de luchtmassameter wisselen, kijken of dat helpt.

    Als mijn theorie klopt: dan zou een kapotte lmm dus een verkeerd signaal naar de computer sturen, die weet dan niet hoeveel benzine hij moet inspuiten? klopt dat ongeveer?

    als het de LMM niet is, dan zal het de drukregelaar of de injectoren zijn. Injectoren betwijfel ik eigenlijk want hij loopt in het begin wel netjes op 6 cilinders

    #17928194

    miss zou deze theorie op code 73 ook kunnen: [is het niet zo, dan gaarne even verbeteren] :wors
    Je LMM zou een seintje moeten krijgen van de comp,
    in hoeverre de luchtklep open mag gaan staan.
    doet ie dat niet, geeft ie een impuls terug, waardoor je blokkie ff op non-actief wordt gezet. :hmmz

    door remreiniger in je inlaat te spuiten heb je de comp en lmm even omzeild of voor de gek gehouden :mrgreen:

    het wordt zo wel een leerzame topicje :shock:

    edit: hier een linkje hoe de LMM werkelijk werkt :thumb

    >>>>>>> http://www.autototaal.net/werking-luchtmassameter-verschil-map-sensor-luchthoeveelheid-diagnose.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17928195

    Hij loopt!!! Heb de LMM gewisseld en hij sprong gelijk beter aan en bleef lopen! :D

    dank aan iedereen die me geholpen heeft :wors

    #17928196

    proficiat, dat zijn goede berichten :jerry

    #17928083

    he he eindelijk :D . Beter laat dan nooit toch?

    Ben blij voor je dat die loopt, en al een proefrit gemaakt ?

    Alweer een topic die goed is afgewerkt :thumb

    #17928084

    Nee nog niet gereden, zit met tentamens deze week dus kan helaas niet zoveel doen, moet ook de uitlaat nog op maat maken. Ik twijfel nog of ik er kathalysators onder zet. De een zegt dat hij beter loopt met, de ander zegt dat het niet uitmaakt. En natuurlijk het kabelwerk afwerken

    ik was ook nieuwsgierig naar de staat van de oude LMM, dus die heb ik eens open gemaakt. Picture says it all;

    #17928082

    Je lambda blijft aangesloten, motorisch verder niet veel verschil , ok, iets meer pk’s,
    door het wegvallen van de kats. :D

    btw: en met die LMM heb de motor voor de uitbouw nog gelopen :shock:

    #17928156

    Dat vraag ik mij ook af als ik zo die foto zie :hmmz
    Dat die er nog op gelopen heeft sta ik nog van te kijken, oke starte en weer afslaan !
    Maar je hebt de oorzaak dus gevonden dat kunnen we nu met zekerheid zeggen :thumb

    #17928085

    jep heb hem lopend uitgebouwd, LMM heeft daarna wel een jaar lang in een kartonnen doos in een tuinschuurtje gelegen. Blijkbaar was dat vochtig genoeg om hem naar de eeuwige opel jachtvelden te laten gaan

    #17928197

    op mijn radiator zitten 2 temperatuur voelers, zijn deze voor verschillende temperaturen? Ik wil namelijk een electrische ventilator aansluiten aangezien de visco koeler kapot is. Weet iemand ook precies welke kleuren kabels precies op welke aansluiting moeten? Ik heb 2 bruine kabeltjes en nog een blauwe geloof ik

    #17928198

    heeft iets met de airco te maken.
    Maar weet zo niet welke waar moet.

    #17928199

    ja deze zijn van de extra koelvinnen voor de condensor, heb ze bij het demonteren losgetrokken maar weet niet meer welke waar hoort.

    #17928200

    Zal straks even kijken, je hoort nog van me :thumb

    #17928201

    Op de onderste zitten 2 bruine draden op de bovenste een blauwe en een zwarte ( zwarte is niet orgineel denk ik ! )
    Succes.

    #17928080

    Super, dankjewel :thumb

    #17928202

    Een blauwe en een zwart/gele zou dat kunnen kloppen?

    #17928203

    oke, alles ingebouwd, bekabeling werkt, motor loopt, klaar om naar buiten te rijden.

    helaas….

    fout ergens in de koppeling? Als ik mijn pedaal intrap begint mijn koppeling ongelofelijk erg te piepen, bij het loslaten van het pedaal gaat het weer weg, krijg hem dus ook niet in een versnelling :swear

    wat heb ik fout gedaan?

    #17928204

    @Jigsaw wrote:

    Een blauwe en een zwart/gele zou dat kunnen kloppen?

    Klopt die zwart/gele zit aan de zwarte bij geknoopt !

    dat is balen kan je de bak er weer achteruit halen !
    Je kan kijken of de Gaffel wel goed zit, anders zit je druklager waarschijnlijk niet goed !

    #17928205

    @Jigsaw wrote:

    oke, alles ingebouwd, bekabeling werkt, motor loopt, klaar om naar buiten te rijden.

    helaas….

    fout ergens in de koppeling? Als ik mijn pedaal intrap begint mijn koppeling ongelofelijk erg te piepen, bij het loslaten van het pedaal gaat het weer weg, krijg hem dus ook niet in een versnelling :swear

    wat heb ik fout gedaan?

    Heb zo even mee zitten lezen, wist niet direct antwoord te geven op je probleem, maar gelukkig loopt de motor.

    Voor wat betreft dit piepen, lijkt mij dit iets met het druklager. mischien zit deze scheef in de hef boom, of heb je deze mischien vergeten te monteren?

    #17928206

    druklager is gemonteerd, kan zijn dat deze inderdaad nu scheef zit, toen ik voor het eerst de koppeling intrapte hoorde ik een klap, maar daarna ging alles naar behoren, totdat ik dus met lopende motor de koppeling in probeerde te trappen, ga morgen eens naar het druklager kijken.

    zucht, kan ik die hele bak weer demonteren, met van die fijne bouten waar je niet bijkomt -_-

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 174)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.