monza 24v ombouw

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 174)
  • Auteur
    Berichten
  • #17928139

    Al geprobeerd, wat me wel opvalt is dat hij steeds langer blijft lopen na een tijdje. dat grijze ronde platte doosje op de aanvoerleiding van benzine, zou dat ermee te maken hebben?

    #17928140

    heb zelf ook zo’n rond plat doosje tussen de leiding zitten, een oude benzine filter,
    heeft bij mijn [nog] geen problemen opgeleverd.

    #17928141

    Hij liep net weer 10 seconden, zakt weer in toeren en valt uit. iets met stationair regeling of benzine. normaal als je een auto start dan draait hij heel even 1500-2000 toeren waarna hij stationair gaat lopen. hier gaat het bij mij mis denk ik

    #17928124

    benzine zal het probleem niet zijn, lijkt me,
    ik had de oude benzine met loodvervanger er nog in zitten,
    na vervangingen injectoren starten en lopen.

    tenzij je filter aan vervanging toe is,
    maar neem aan dat je oude blok er voorheen ook geen hinder van had.

    je zou wat de benzine betreft wel even kunnen kijken of
    de druk wel aanblijft, door de dikke van de 2 aanvoerleidingen los te halen,
    een bakkie eronder, en dan de wagen even op contact te zetten, [niet starten dus]
    kijken of de pomp daadwerkelijk door blijft pompen en/of de druk weg valt.
    [bij mij bleef de pomp op contact gewoon doorlopen euh pompen]

    wat ook zou kunnen zijn, uitgaande dat de kabel-aansluitingen goed zitten,
    miss de injectoren, voorheen werden die aangestuwd door
    een andere pomp en nu door de Monza pomp, met vuile injectoren kan het zijn,
    dat er dan niet voldoende benzine aangevoerd wordt in de kop.

    met een test hebben we kunnen zien dat de injectoren eerst de volle laag spuiten, en dan allen evenredig iets minder,
    dus dat zou kunnen dat ie bij het starten hoger in de toeren zal zitten maar dan weer snel normaliseert.

    als ik het mis heb, ff verbeteren graag, mot geen lange discussies over welles nietes :D

    #17928142

    hier een filmpje van het starten:

    http://www.youtube.com/watch?v=EsYnuRpXpYQ

     

    in dit voorbeeld springt hij maar kort aan. als je gas bij probeert te geven slaat hij gelijk af. De startmotor draait ook erg zwaar terwijl de accu toch echt helemaal opgeladen van de lader komt (70ampere accu), de motor is ook lopen uitgebouwd en laat zich met de hand erg goed ronddraaien, maar dat is maar even bijzaak. Ik ben echt ten einde raad :( ben nu al 3 dagen met kabelwerk bezig

    #17928143

    hij start idd niet lekker, en je weet zekers dat het blok goed lopend was voorheen?
    dan zou blok en aanbouwdelen, bobine, lmm, dynamo, etc in de monza zo moeten lopen,
    verders heb je maar een paar kabels nodig om hem aan de praat te krijgen.
    dus lopen moet ie in eerste instantie dan zekers doen, de verdere aanpassingen komen dan wel later.

    heb je de aanvoer en retourleidingen van brandstof goed aangesloten,
    zeg maar wat, de aanvoer is nl dikker dan de retour.

    als dat blok voorheen langer heeft stil gestaan, en alles is nu ,zoals jij verteld, verder goed aangesloten,
    sleutel dan de injectoren in zn geheel eraf om er zeker van te zijn dat ze allen werken.
    alleen loshalen, auto op contact, en checken of alle 6 injectoren spuiten.

    #17928144

    Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:
    1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.
    (als je automaat kabelboom hebt)

    heb je die al doorverbonden ?[/quote]

    Hoef niet, nog beter het originele startsignaal (zwart/rood) van de auto rechtstreeks op de startmotor. (kleine)

    #17928145

    @Jigsaw wrote:

    Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker

    Welke multiestekker. Ik denk dat hier de fout zit.
    De dikste rood/blauwe van de ronde multiestekker (naast ECU) moet naar de voeding van de benzinepomp.
    Op het moment dat je de sleutel los laat, valt ook deze spanning weg?, en krijgt ie geen brandstof?

    #17928146

    Maar jo, de voeding van de benzinepomp in de monza is toch een rode kabel die bij de rembekrachriger de motorruimte inkomt? Daar zit hij op aangesloten

    #17928147

    die toch maar eens proberen :thumb

    #17928148

    Vanmorgen weer even gestart. hij deed het, althans dat dacht ik! Hij liep bijna 15 seconden normaal zoals het hoord, dus ook met het loslaten van de contact sleutel, maar hij begon iets.in toeren te zakken dus ik wilde naar de motorruimte lopen om wat gas bij te geven maar inmiddels was.hij al zover gezakt dat hij weer uitviel

    #17928149

    leg hier maar eens uit, hoe jij je kabels hebt aangesloten,
    dan is het voor een ieder in te vullen waar het probleem zou kunnen zijn ;)

    #17928150

    De dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor

    #17928151

    hier poging 2:

    je hoort duidelijk dat hij normaal begint te lopen maar daarna inzakt. ik heb in dit filmpje de pomp even over het contact gelegd omdat ik 100% zeker wilde zijn dat hij ten alle tijden meeliep

    [youtube:26wjdbru]http://www.youtube.com/watch?v=sGAfHMOfTvk[/youtube:26wjdbru]

    #17928152

    @Jigsaw wrote:

    De dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor

    heb je de raad van Jo al opgevolgd ?? :hmmz

    #17928153

    Ja, de rode kabel op dat blokje bij de rembekrachtiger is toch de voeding van de benzinepomp of ben ik nu gek? want als ik die doorverbind met de 12v over contact loopt de pomp ook bij het op contact zetten

    #17928154

    die rode [driehoekstekker] is constant +, bij mij geen functie meer :thumbup .

    ast goed is, dikke blauw-rood moet via je relais naar de + pomp toe,
    [bij mij zit het relais op het eind, bij de comp]

    kan zijn dat je relais moeilijk gaat doen nu,
    test dat even uit, wat ik al zei, door de aanvoer benzine los te koppelen en kijken of die idd door blijft pompen [op contact]
    dan weet je zekers dat brandstof aanvoer in orde is. :thumbup

    wat dan over blijft, ast probleem er dan nog is, of de injectoren, of richting electric zoeken :hmmz

    #17928155

    Als ik zo kijk op het filmpje lijkt mij dat die geen brandstof meer krijgt. Brandstof druk !
    Als de ontsteking er mee stopt valt de motor gelijk uit en dat doet die niet hij valt langzaam stil. ( volgens het geluid op het filmpje ).
    Probeer eens wat Ron zegt trek de benzine aanvoerleiding los en stop die slang is in een emmer dan kan je zien of die zijn druk houd !
    Zit het brandstof filter niet verstopt ?

    #17928157

    Ron,
    de Injectoren kan bijna niet want hij loopt even goed en dan valt die terug, dan zou het alleen nog de aansturing naar de injectoren kunnen zijn maar dan moet de spanning langzaam terug vallen, en dat is dan echt vreemd, dan heb je sluiting in de aansturing of de computer zelf is overleden !!!
    Jigsaw,
    Kijk eens of de massa van je injectoren wel goed vast zit !!!

    #17928158

    heeft problemen met de benzinedruk, of niet voldoende of die valt weg :???:

    #17928159

    Drukregelaar op de injectiebuis maar eens wisselen dan? Als de pomp loopt hoor ik wel de benzine door de galerij stromen

    #17928160

    Bij gasbijgeven valt hij ook in 1x weg. of hij verzuipt lijkt wel, of krijgt geen benzine meer. als je een half uurtje wacht, loopt hij weer even fatsoendelijk. de leidingen heb ik getest, maar als ik ze loshaal zit er nog erg veel druk op de aanvoer, hoort dat?

    #17928161

    als het blok voorheen netjes heb gelopen, zoals jij heb vermeld,
    dan niets verwisselen aan het blok, lijkt me. :thumbup

    en, blijft de druk gelijk uit je aanvoerleiding tijdens de test ?

    #17928162

    Jup druk blijft gelijk, en heeft gewoon gelopen. blok heeft wel een jaar stilgestaan, wel droog in een garage. volgens het OHF heb ik een stekker verwisseld; drehzahlgeber en leerlaufstellung??? drehzahlgeber, is dat de krukaspulsgever?

    #17928163

    Dat is de 3polige stekker van de krukassensor, is zo’n zelfde stekker als van de gasklep of volgens hun stationair-toerentalregelaar. Maar in dat geval zou die helemaal niet moeten lopen.
    Dus denk ik niet.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 174)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.