monza 24v ombouw

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 174)
  • Auteur
    Berichten
  • #17928113

    oke, ik was in de veronderstelling dat de voorpijp van de c30se te diep onder de auto zou komen, maar dit heb ik dan verkeerd begrepen.

    bedankt :thumb

    #17928114

    @Jo1 wrote:

    M.b.t. de rechterchassisbalk hoef je alleen aan de bovenzijde een sleuf van circa 15mm breed, en zo lang als de dynamo is, in te zagen. Vervolgens de zijkant naar buiten kloppen en de sleuf weer dicht lassen. Dat is net genoeg.
    De bedrading kun je van de automaatboom behouden, je hebt maar enkele kabels nodig.

    Zijn er maten van de inzaag/omvouwpunten in beide chassisbalken bij gebruik van dynamo (links) en aircopomp (rechts)?

    Dit scheelt een hoop werk, anders moeten we eerst afmeten met het nieuwe blok erin tijdelijk in.

    #17928115

    volgens mij niet, ik ga het blok vandaag ook ff los erin hangen om te meten, zal ook foto’s maken

    #17928116

    @noci wrote:

    Jo1, heb je er :kewlpics van ?

    Had ik ook al gevraagd Senatorman, maar helaas geen reactie :hmmz

    als jij dat zou willen doen Jigsaw, zou dat ons straks veel werk schelen :thumb :thumb
    Helaas moet iemand de eerste zijn, in dit geval jij Jigsaw :(

    #17928118

    nog ff een vraagje tussendoor, de ontstekings kabelboom van de LE jetronic, en dat groene potje aan het schutbord, kan ik daar nog iets mee of kan ik alles van de oude onsteking wegdoen? ik kan het topic van ron niet meer vinden met de zoekfunctie, daar stond dat geloof ik ook in

    #17928119

    @Jo1,

    een fototje zou inderdaad handig zijn voor de beeldvorming

    #17928120

    We wachten vol spanning de foto af, misschien ook van het “groene potje”

    #17928121

    de beruchte plek:

    opmeten en aftekenen:

    inzagen:

    omtikken:

    bleek niet genoeg te zijn:

    snede dieper de balk in maken en meer materieel wegtikken, hierna was het wel voldoende.
    gleuf aan de bovenkant bijna 2cm breed, snede in de zijkant van de balk was een centimeter of 4

    andere kant:

    #17928122

    ok, dus even ombuigen is niet voldoende, maar de balk moet echt zo’n 1 cm versmald worden.

    voor de afmeting dus zo’n 10 tot 12 cm, en eigenlijk recht boven de stabilisatorstang.

    #17928123

    jup, recht boven de stabi stang en dan aan beide kanten 5-6 cm, eigenlijk zo lang de dynamo is zoals Jo al aangaf. daarna ook nog eventjes een snede naar beneden maken zodat je echt wat materiaal kunt wegtikken

    #17928125

    Dank je wel Jigsaw, dit scheelt voor veel mensen weer een hoop werk :thumb
    Heb er gelijk foto’s van gemaakt zodat ik het straks niet meer hoef te zoeken :D

    :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors

    #17928126

    Sorry, heb ik geen foto van.
    Is bij o.a. de voyage van M400, misschien dat hij foto wil maken.
    Hoe dan ook, om een klein beetje uitleg te geven, het volgende.
    De chassisbalk loopt naar voren smaller toe.
    Die breedte heb ik aan gehouden, zolang als de dynamo is. De opstaande rand niet omvouwen, maar gewoon naar binnen slaan.
    Mocht ik alsnog een foto vinden, plaats ik deze hierbij.
    Niet gevonden, maar getracht het op de jouwe bij te tekenen.
    De rode lijnen inslijpen, en vervolgens niet de opstaande rand omvouwen, maar de gehele plaat naar binnen slaan, zodat de balk dus boven smaller wordt, net zo smal als het voorste gedeelte van de chassisbalk.


    Oh, ja daarna wel nog even dicht lassen.

    #17928127

    Nog ff een vraagje tussendoor; onder het y-stuk van de luchtinlaat komt een rubber slangetje net een t stuk naar buiten, dit zal voor de dual ram zijn. maar waar moeten deze op worden aangesloten. zwarte potje van de dual ram is inmiddels aangesloten

    #17928128

    ben nu ook bezig met de kabelboom, wat een irritante klus is dat zeg. die ronde multistekker komt als het goed is bij de voetenruimte van de bijrijder, vanuit daar verder aansluiten? ik neem niet aan dat ik voor de benzinepomp een nieuwe draad hoef te trekken naar de zekeringskast? want bij de monza zat die aansluiting ergens anders geloof ik

    #17928117

    Motor start inmiddels! Maar als je de contactsleutel loslaat dan valt hij weer stil

    #17928129

    Hij blijft soms 2 seconden lopen als hij aan is geslagen maar gaat dan langzamer in de toeren lopen totdat hij stilvalt. de motor heb ik lopend uit een donorauto gehaald en niksmet de verdeler/distributie gedaan

    #17928130

    @Jigsaw wrote:

    Hij blijft soms 2 seconden lopen als hij aan is geslagen maar gaat dan langzamer in de toeren lopen totdat hij stilvalt. de motor heb ik lopend uit een donorauto gehaald en niksmet de verdeler/distributie gedaan

    :kewlpics

    blijft je pomp wel doorlopen?

    #17928131

    Ja die loopt. ontsteking staat ook goed want hij net liep hij 10 seconden lang. het is alsof iets het relais/computer onderbreekt

    #17928132

    @Jigsaw wrote:

    Ja die loopt. ontsteking staat ook goed want hij net liep hij 10 seconden lang. het is alsof iets het relais/computer onderbreekt

    heb jij de oude [motor] kabelboom verwijderd, want zie hier verder weinig uitleg van je,
    over hoe je en wat je gedaan hebt met de bekabeling,
    loopt ie nu alleen op z’n eigen kabelboom ? :hmmz

    btw: een beetje ruimere uitleg zal makkellijker zijn voor de medeuser, scheelt hoopjes denkwerk :thumb

    #17928133

    Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker

    #17928134

    nog maar weer een vraag, :shock: heb je een automaatkabelboom ? :hmmz

    edit, ff terug gelezen en ja je hebt een kabelboom van een automaat :thumb

    lees dan hier even verder bij de uitleg van Ben

    viewtopic.php?f=14&t=149100&start=25

    Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:
    1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.
    (als je automaat kabelboom hebt)

    heb je die al doorverbonden ?

    #17928135

    Hmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?
    De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uit

    #17928136

    @Jigsaw wrote:

    Hmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?
    De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uit

    een ovale stekker aan je kabelboom met 2 pinnen, die doorverbinden,
    bij mij zit/hangt ie aan de bestuurderskant motor.

    #17928137

    Edit,; zijn doorverbonden, maakt geen verschil

    #17928138

    @Jigsaw wrote:

    Edit,; zijn doorverbonden, maakt geen verschil

    deze stekker, nummer 9, dacht ik zo, is bij mij nu afgesealt met tape :hmmz

    je bent er bijna, heb je de rest ook aangesloten volgens de beschrijving ?

    zou haast denken aan de computer of LMM, miss die stekkers ff loshalen en weer inpluggen?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 174)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.